Dette er definitivt starten på reprisingen av aksjen, håper på en avslutning over 25 idag:)
Nå kan ikke vår kjære Sparegris @Savepig klage på “Why you no omsetning??”
Flott Nanodag med viktige avklaringer, ikke minst for oss langsiktige!
55 millioner til lunsj er godkjent.
Cirka 300m på bok nå og bruker cirka 100 i kvartalet. De forventer dog at noe lavere cashburn fremover. Bør komme en emisjon senest omkring nyttår ± et par måneder.
@ Savepig, Takk for info .
Volum
Antar at de som er selgere i dag er tradere med hyggelige innganger og ikke long-aksjonærer.
Det er liten grunn til å vekte seg ut av aksjen på dagens nyhet hvis man tror at Betalutin skal til markedet. Det må være markedstimere og andre som mener de helt sikkert kan komme inn lavere senere som tar valg om å selge i dag. Jeg fikk lagt til litt mer i potten på 24 kroner i dag, og vil tro at hvis man er bull NANO så er det buy on good news, ikke sell.
Emisjonskortet er allerede spilt ut flere ganger i dag ser jeg, med “ønske” om at det settes en emisjon etter børs i dag. Jeg tror nok at selskapet velger å bygge verdi gjennom gode nyheter fremover, både med oppdaterte guidelines og redusert cashburn før de adresserer en eventuell kapitaltilførsel. At man nå vet doseringen er et skritt nærmere partner og markedsgodkjennelse, så forventer ikke at ledelsen rusher ut en emisjon nå.
21 dager til Q2 … blir spennende det også
For øvrig fin utvikling i dag… sniker seg oppover, ikke dette voldsomme opp/ned som vi har hatt en tendens til andre ganger hvor det har kommet godmeldinger.
Husk at vi også har fått FT for MZL og patent som bonuser denne sommeren.
@ Chrkni, takker.
For så vidt greit at dosen med 20 MBq ble skrinlagt, da slipper markedet og andre å lure på om det ville vært enda bedre med for eksempel 25 eller 40 MBq dosering.
Greit å hente frem Igjen denne i dag
Mike Rossi, AAA’s general manager in the U.S., said in a statement (PDF) that the Novartis unit is “excited by the response” to Lutathera and that it expects “to follow this success with new treatments for other cancer typ
Deilig å se at salgsposter på 50 - 60K aksjer blir absorbert på et minutt eller to
Jeg er overbevist om at Novartis vurderer å kjøpe eller gjøre en avtale med Nano.
1000%-spørsmålet er om der skjer «snart» eller om 2-3 år.
Det som taler for snart er at de får mer bang for the bucks om de slår til nå. Nano sin pipeline lider under pengemangel, så jo før de slår til desto bedre
Hvis man skal regne på internrente som investor vil det sikkert sett best ut om de gjorde det nå, men ser man på ROE så håper jeg et bud ikke kommer før Betalutin er approved, Archer er i full gang igjen og man begynner å se tall fra klinisk Alpha 37.
Skal man bli rik i en fei, eller meget rik med litt horisont er dilemmaet. Er garantert vanskeligere å holde ut noen år til versus om noen la en stabel med penger på bordet nå. Var veldig mange som hoppet av Algeta-toget etter ferden fra 30 til 100 kroner. De kunne fått 3.5 gangen mer med noen års ro i kroppen til…
Tanker om oppkjøp/partner?
Novartis, Bayer eller Roche?
Evt GSK?
Dette overlater jeg til Egberts og Nieba, jeg kjenner ikke godt nok til strategien til de tre selskapene til at jeg kan føle det ene som mer sannsynlig enn det andre. Men NHL er en stor nok indikasjon til at alle tre vil være i den med SoC, og man vet at det er lett å regne hjem Betalutin til 20 MRD NOK når man man også får med resten av pipen. At Novartis planlegger for ekspanderingen i 2023 passer jo godt det, men det gjør det sikkert for de to andre også.
Vi får ta et steg om gangen. Nå har det vært mange steg tilbake, momentumet snur fort andre veien når NANO begynner å småløpe fremover versus å bli stående på stedet hvil.
Tror vi sier lunsjen er kl 12 jeg og at omsetning fram til lunsj var drøt 70 mill
Ser enda finere ut :-p
Nja, det passer jo ekstra godt for Novartis da de har logistikk, produksjon og teknologikapasitet for Lutetium.
I tillegg har Novartis en Rituximab-similar og satser inn mot NHL med CAR-T(Kymirah)