Jeg tror fortsatt det henger sammen med at ved 15/40 får du mer “consistent behaviour of treatment” på varighet og, som jg har påpekt mange ganger, tror jg at faren for at predoseringen fra 20/100 ville beskytte mikrometastaser viste seg å være reell og derfor fant man at tilbakefall kom raskere i gruppen som fikk denne dosen.
Det er mange som har påpekt at man ikke skal forskuttere ting innen medisinsk utprøving og også gitt forklaringer på hvorfor 20/100 kan være et feilspor (f.eks for høy predosering/mikrometastaser). Det var heller ikke noen resultater fra lymrit som gav noen indikasjon på at 20/100 skulme gi enda bedre resultater… Dumt at hausserne fanget deg inn med slike forventninger og nesten litt overraskende at du personlig hadde det mtp de lave forventninger du ganske konsistent har uttrykt overfor selskapet ellers…
Jeg tror du henger deg for mye opp i respons og undervurderer de andre parameterne kraftig — suveren safety, one time treatment, kort behandlingsregime, milde og forbigående bivirkninger og høy quality of life er de største edgene Betalutin har ift annen behandling under utvikling og på markedet med betinget godkjenning… Dette gjør den suveren ift å inkludere sammen med eller som et tillegg til andre behandlinger… Derfor er det også vist mye til mulighetene som kan finnes for å bruke Betalutin som konsolidering etter andre behandlinger…
Dor gikk kraftig ned etter 20/100 begynte å bli inkludert i disse resultatene, så synes det er uriktig å si at alt av resultater før paradigme var konsistente selv om orr/cr var ganske konsistente… Derfor mener jeg også at det ikke er urealistisk å kunne håpe på en liten bedring i mdor fot paradigme vs lymrit…
Eehh… Nei, her tror jeg du er på villspor… For det første er det ingenting som tilsier at partner forventet bedre resultater i 20/100 selv om du satt med slike forventninger… De har nok selv kunnet sammenligne 15/40 vs 20/100 fra lymrit.
For det andre undervurderer du kraftig viktigheten og deriskingen en passert interrim på endepunkter tilsier i en pivotalstudie… Dette er en ting potensielle partnere (BP) ofte vil se før man går inn med midler i et selskap. Dette er også et punkt utviklingsselskaper vil ha på plass for å kunne skape merverdi til avtalen.
Jeg tror også du undervurderer hvor omfattende det er å forberede et slikt produkt for markedet og hvor mye nytte man ser i å ha kunnet forberede for dette i god tid før filing blir sendt inn…
Som sagt du undervurderer kraftig viktigheten av passert interrim i pivotalstudie…
100 % Enig
Jeg mener som vist over at lymrit-resultater viser at de har overlegne egenskaper innenfor behandlingsregime og QoL som gjør de til suveren kandidat for kombibehandlinger og kondolideringsterapi. Samtidig må du ikke glemme at det ikke er noe i veien for at Betalutin blir prøvd neste gang, selv om en annen behandling blir valgt først i 3.linje…
Ser ingen gode grunner for partnerinteressenter å vente til etter paradigme med å gå inn… De har fått bekreftet at Betalutin fungerer ved passert interrim og har ganske “gjennomsiktige” tall å forholde seg til fra lymrit… og resultater fra interrim kan også deles ved partnersamtaler/interesse. Dette, sammen med at forberedelser for markedslansering gjerne tar litt tid og ressurser tilsier for meg at det gir mye mer mening å inngå et samarbeid i tidsrommet etter interrim og før siste 3mnd-avlesing for hele studien som er forventet om et drøyt år…
Det kan godt være det kommer en emisjon før noe annet, (og ser det for øvrig heller ikke som usannsynlig at det kan komme emu selv etter en evnt partneravtale) men jeg tror markedet nå innser at dette snart blir et produkt på markedet og ser at etter “neste pengeinnhenting” forsvinner kanskje “emisjonsrisikoen” “for godt” og tenker at aksjen vil stige etter dette denne gangen samtidig som partnere også kan komme på banen først… derfor vil investorene kanskje like gjerne vurdere at det kan være lurt å kjøpe aksjer før en evnt emisjon ettersom de forventer at emien vil dra den opp i etterkant uansett og tenker mange nok likt ift dette og med bekreftelsen passert interrim gir også ift institusjonelle investorer, så kan kursen likesågodt kunne dra oppover mot 50-60 før du får kjøpt