Jeg synes vel egentlig Hallakis, amagad og TheObserver svarer ganske så godt på Sprm, så jeg skal ikke skrive all verdens…
Men altså, sprm 1…: Jeg blir helt matt… Jeg synes det at når det reageres på at det står i mld at CMO skal jobbe med paradigme som et hovedfokus og hvor ressursene nå rettes mot, er å slå inn åpne dører… Dette var selve hovedbudskapet i strategiendringen som ble meldt i vår… OG Dette bygger jo videre på den strategien som ble lagt og viser at nanos meldinger siden er konsistente og viser at strategien gjennomføres.
(Dette vil også forbli strategien fram til man evnt får tilgang til økonomiske ressurser som muliggjør et bredere fokus. Dette mener jeg signaliserer at pengebruk skal holdes tight og også at pengeinnhenting skal gjøres med tanke på at eksisterende aksjonærers interesser skal prioriteres. – minst mulig utvanning)
Jeg må også få påpeke at dersom dette oppleves som så sjokkerende at det er et faresignal, gjør det for meg at denne statementen slår en del sprekker:
Spørsmål 2 har jeg ikke noen gode svar på… Jeg tenker vel mest at selskapet rigges for salg…
Jeg kan uansett ikke helt se hvorfor dette skal være et faresignal…
Denne delen er med klar margin mer viktig for meg:
“Christine has been involved in the planning, conducting and reporting of over 30 phase I (single agents and combinations of drugs), II ,III or IV trials in patients with solid and haematological tumours worldwide. She has an extensive experience of regulatory documents including PIPs, IMPDs, licence renewals (Plavix) , orphan drug dossiers (imatumumab in Europe) , and moreover new drug applications (ISE, ISS, clinical overview ) with several successful submissions e.g.Taxotere, Campto and Avastin (lung cancer).”
Erfaringen hennes tilsier at hun kan den regulatoriske løypa for å få et legemiddel på markedet og det er nettopp dette som er det viktige i hennes stilling per i dag. fokuset for Nano nå: Betalutin - Paradigme – Markedsadgang
Spørsmål 3:
Jeg er enig at hun bør lokaliseres i Norge… Men… Dette er jo bare en spekulasjon tatt ut løse av lufta, eller…? Finner ingenting om at hun skal jobbe i London…? Ble ikke kontorene i London og Sveits ofra i omstruktureringen også da…?
Tilleggsskriveriene er vel besvart under spørsmål 2 - men for å gjenta: kvalifikasjonene er at hun tidligere har vært med på å dra medisinprodukter over mållinja og det Egberts/Nieba og Co vil med nano og fokuserer på nå er å få Paradigme i mål og godkjennelse av Betalutin på plass asap for 3.linje FL, helt i tråd med den strategiendring som ble kommunisert allerede i vår.
Alle skal få lov til å ha egne meninger og det settes pris på utfyllende svar – min mening er dog at jeg synes det som tas opp her ikke er annet enn tanker fra noen som ser farer som ikke er reelle.