Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2020 (NANO)

:point_up: Spot on!

Jeg kan prøve igjen å forklarer deg hva som er feil med resonnementet ditt. Du tenker mengde, men det er egentlig snakk om styrke. Becquerel er en måleenhet for radioaktivitet.

Det er ikke som om de lager laks og at de i denne dosen kan bruke en mindre mengde laks :wink:

Som jeg skrev til deg tidligere er det CMC kostnadene tilknyttet prosessen og logistikken som er kostnadsdrivende.

Det er ikke mengde i den forstand. Det er timing i forhold til halveringstiden og når det skal benyttes.

Hjalp det?

4 Likes

Uten å blande meg inn i denne diskusjonen vil jeg bare gjøre @Chrkni oppmerksom på at du på Polet som oftest må betale mer for en flaske 60% brennevin, enn en tilsvarende flaske 40%. Styrke koster med andre ord mer :laughing:

2 Likes

Styrke er vel kun den ene faktorer han nevner, mens den andre er mengde brukt i de forskjellige dosene. Der er det en ganske betydelig forskjell på mengde bruken i de forskjellige dosene.
Så for å spørre deg på samme måte som du spør.
Vet du det? At det ikke kan/vil utgjøre en forskjell i pris?

(edit skrivefeil på mobil🤦‍♂️

Holder seg godt.

Over siste emisjonskurs uten at det kjøres ny emisjon. Til tross for stress over «pengemangel» fra enkelte.

Sikkert bare jeg som ser på det som et positivt signal. (Selv om de satte emisjonen etter r&d ulovlig sent sett i etterpåklokskapens ånd)

Litt synsing, og skyting fra hofta, men tenker at mindre mengde antistoff og mindre aktivitet blir mindre pris, og produksjonskost av NANO sitt produkt er ganske høyt.

Aktivitet produseres i en syklotron, og mener å vite at mengden aktivitet produsert i en cyclotron er en funksjon av hvor lenge syklotronen har gått etter at den er sveivet i gang (slags timekost). Kan det være slik at man får mindre besparelser i enhetskost (aktivitet) ved større produksjon av aktivitet, enn andre type varer, mao mer å spare i kostnader for kjøper ved lavere aktivitet enn andre varer.

Når det gjelder antistoff så er det jo celler som produserer det, og vi snakker utbytte, dvs veldig logisk å ta seg betalt på vekt.

Skulle tro at det var gode besparelser i varekost ved å velge lavere dose, både antistoff-konsentrasjon og aktivitet.

Burde være et relevant spørsmål til neste kvartalspresentasjon, da får man jo svar på det.

3 Likes

Det må uansett produseres med en høyere aktivitet, jeg tror halveringstiden er rett under 7 dager. Så kan det eventuelt sitte på hylla til det matcher opp med anvendelsetidspunkt og logistikk. Jeg antar at det produseres med samme utgangspunkt når det kommer til aktivitet uavhengig av om det er 20 eller 15MBq/kg.

De faste kostnadene ved produksjonen og logistikken vil være der, de variable kostnadene slik jeg ser det bør være neglisjerbare. Så jeg har ikke tro på gode besparelser på grunnlag av dette.

Dog bare NANO som kan svare på dette med sikkerhet.

Er det ikke et eneste meglerhus som har hevet bryna og kommet med noen oppdateringer etter interim? Kun en håndfull personer her inne inkludert meg selv som synes dette var en viktig og deriskende milepæl?
Hvor er Ling f.eks. Dette må jo gjøre NANO mere attraktivt. Hadde vi bare fått en snev at oppgang i rekrutteringen i Paradigme nå snakker vi virkelig at dette begynner å lukte fugl. Spennende tider…

1 Like

Tipper det kommer noen oppdateringer etter Q2 :slight_smile:

M&A og partneravtaler er ikke dødt selv i disse dager:

Når kommer tilsvarende melding for NANO?!

3 Likes

USD 2.5m upfront though…

1 Like

True dat, men ikke kommet veldig langt i utviklingsforløpet (fase I/II). Så hadde blitt overrasket om upfront var veldig stor.

2 Likes

Tipper NANO fikk en ny CMO som gikk inn på dagen fordi interim CMO hadde fått ny jobb og ikke kunne vente lenger.

6 Likes

“Dr Wilkinson Blanc will work with Dr Dominic Smethurst, Nordic Nanovector’s
current Interim CMO for a short period to ensure a smooth handover of
activities.”
Kunne tydeligvis vente noen dager ihvertfall… :wink:

2 Likes

Så svaret på hvorfor de hyrer via ett «spesialistselskap» er kanskje at når de trengte en ny CMO litt ad-hoc så trenger de ikke bruke interimbetegnelsen så lenge de er innleide?

1 Like

Er vel ikke uvanlig at selskaper bruker eksterne konsulenter. Kan det tenkes Nano har brukt dette konsulentfirmaet, og at hun på et eller annet vis, via det konsulentfirmaet, har jobbet som konsulent for Nano, og at de er såpass fornøyd at de ansetter henne som CMO?

…Smethurst har vært interim CMO siden 23. mars så dette er vel neppe overraskende.
Jeg mener NANO har hatt behov for å ansette noen med track record for gjennomføring og det finner du ikke uten å betale både headhunter og signon.
Bedre at de da lar dette være og konser. om å få inn riktig kompetanse raskt uten å fortsette annsettelseskjøret de har drevet med.

Håper det snart kommer noe info rundt CEO. Jeg liker Lars veldig godt, men føler ikke han er «selgende» nok til å få nye store investorer på tråden. Hadde også vært fint med en CEO med et stort amerikansk nettverk ettersom det er det første og største markedet man går etter.

5 Likes

Nano trenger en partner, that’s it!

Større investorer klarer fint å finne veien inn i Nano selv den dagen BP joiner

6 Likes

Partner er fint ja, men det hadde ikke skada å fått rekruttert noen pasienter også. :+1:
Vi må ikke glemme at de er langt på overtid med paradigme og at det kan endre det totale bilde med hensyn til konkurranse.
Det skader vel ikke at vi snakker litt om virkeligheten også.

4 Likes