Takk for gode svar! Dette hjelper.
Biotek er en tålmodighetsprøve som du sikkert har skjønt. Min erfaring er at Nano kan gå mye på kort tid og falle like mye eller mer. Generelt har aksjen reagert ganske mye ned etter news, denne gang ser det imidlertidig behersket ut, og trenden ser også ut til å være snudd. Er man langsiktig er dagens inngang like god som noen, skal du trade tror jeg du kan få bedre inngang med litt tålmodighet - gitt det ikke kommer noen uforutsette nyheter (alltid en risiko med å sitte på gjerdet også )
Som Hallakis sier, hvor langt er et tau? Inngang på dagens nivå kan bli en kule av de sjeldne om budet kommer i morgen, eller det kan bli en ørkenvandring. Svaret får vi først om dager, uker eller år.
Men som flere er inne på, flere ting tydeR på at skuten er i ferd med å snu, styret og ledelsens har tatt tak i roret og lagt om kursen.
Og mtp på at registreringsstudie er gudiet ferdig om 1 år ish, så er det vel omtrent i denne perioden en partner eller kjøper pleier å dukke opp.
Place your bet!
PS!
Passer fint å lese gjennom denne igjen nå
Anbefalt lesning, mange paralleller til Nano her.
Veldig interessant artikkel
Positivt for Nano og deres mulighet som combo-partner?
– Studien vår forklarer hvorfor kliniske tester med 31 medisiner i kombinasjon med Bcl-2-inhibitorer er avsluttet, trukket tilbake eller suspendert, sier professor Denis E.Kainov, hovedforfatter bak den nye studien som er publisert i MDPI Cancers.
Kainov identifiserte spesifikt forsøk med pan-Bcl-2-medikamentet Navitoclax pluss Bendamustine og Rituximab i pasienter med en bestemt form for lymfekreft.
TGTX bare durer på:
Umbralisib med ORR på ca 52-53% i både 3L FL & 2L MZL?
Det skal ikke stå på ORR ifht NDA for Betalutin i både FL og MZL, i hvert fall.
TG sin cash-burn i kvartalet ligger på 500 mill NOK. Hadde bare NANO hatt så dype lommer…
Norsk biotech har vært vesentlig underfinansiert ift hva man skulle ønske de siste par årene.
Ja… Skulle gjerne hatt den pengesekken…
Men den cashburnen skulle vel ifølge enkelte her antakelig være så høy at medisinen blir et underskuddsforetagende uansett hvor bra det selger… sier meg at potensialet kan være noe undervurdert…
Ved Q2 om ca 2 uker så er det 2 mnd siden vi fikk melding om endring i inklusjonskriteriene.
"
2-3 months to gain approval for
these protocol amendments in all countries.
"
Er litt spent på om vi får noen drypp rundt dette og om det faktisk allerede er endel siter hvor det er endret. Det står jo 2-3 mnd for å få endret samtlige.
Vi må vel kunne anta at de 13-14 sitene i USA kunne begynne med de nye kriteriene umiddelbart(?)
Det er en stund siden jeg hadde noe annet enn nøytrale forventninger til NANO og Q-presentasjon, men denne gangen ser jeg virkelig frem til bekreftelser på at de har aktivert Fast Forward-knappen.
Vi har fått bekreftelsen fra Nieba at de forventer full innrullering senest Q3 2021 siden avlesning kommer i H2 2021, men jeg ser frem til å vite mer om:
- hva er de endrede kriteriene
- hvilke bekreftende konsekvenser får det at de går videre med en doseringsarm (de har allerede sagt at de forventer signifikant høyere fart på rekrutteringen etter tommel opp fra FDA)
- legger de til en MZL-arm?
- har det betydning at de har historikk fra Lymrit 37-01 som har samme dosering som endelig arm i Paradigme; kan de redusere antall pas?
Dette er alle forhold jeg har positive forventninger til, og min tanke er at analytikerne som dekker selskapet avventer de samme tingene før de ser på LOA og gjør eventuelle oppgraderinger i kursmålet. Jeg forventer at ledelsen nå klarer å skape en tillit til at prosessen er back on track, og at dette høyner sannsynligheten for suksess.
Vi vet at ORR er god nok til å forsvare bruken av Betalutin, og hvis time to market nå har kommet en god del ned i forhold til hva analytikerne har fryktet etter så og si full stans i rekruttering og Covid 19 effekter, ser jeg positivt på tiden etter Q2.
*
…denne er jeg også svært spent på. Denne og status på endring av protokoll blir verdt å følge med på .
Historikk fra Lymrit:
I utgangspunktet skal man ikke kunne dra inn data fra andre faser for å “bedre” tallgrunnlaget, så det tviler jeg igrunnen på er mulig…
Pivotal fase blir kjørt av en CRO og tallene som måles der er “målt” av uavhengige fagfolk uten tilknytning til/interesser i Nano og dette gjøres for å unngå at evnt “bias” fra sponsor/nano som “ønsker” gode effekttall forkludrer avlesingene (tolkes i overkant positive). Dette ble ikke gjort i Lymrit (såvidt jeg vet) og derfor tror jeg ikke det er sannsynlig at dataene derfra kan brukes.
(Har mer tro på at det kan være en liten sjanse for at avbrutt 20/100 kan spille inn ift total inklusjon i Paradigme)
De andre punktene er jeg enig i at det blir spennende om det kommer noe informasjon rundt.
Vil tro de meddeler hvilket land som har godkjent de nye kriteriene ved q2, og evnt hvilke land som ikke har behandlet forespørselen
Jeg går utifra at alle land godkjenner de nye kriteriene. Spørsmålet er hvilke land som kan bruke lang tid på å behandle søknaden ifb med covid.
Om FDA approval ift endringer medfører umiddelbar endring i praksis er jeg litt tvilende til.
Det er vel der som alle andre steder, ulike byråkratiske avdelinger som håndterer ulike prosesser.
Så vil tro at de må få godkjent de faktiske endringene etter at FDA har gitt grønt lys.
Men uavhengig av det burde vi vel kunne se fremdrift ved q2 på området.
Er også spent på om det har vært noen faktisk rekruttering i denne fasen.
Det er nok stor fare for muligheten for å bli skuffet her, men også potensiale til å bli overrasket.
I så tilfelle tror jeg det vil være kraftig drivende!
Uansett forventer jeg avklaring m, som nevnt over, på HVA endringene består i.
Og HVOR vi står i prosessen.
Det vil også komme spørsmål på om de har blitt kontaktet, noe de ikke kan svare på, men reaksjoner er alltid avslørende.
Tror det blir en mer positiv seanse enn på lenge.
Jeg ville UTVILSOMT leid inn mr.SUPERhappy som konferansier på denne q’en.
Har på følelsen av at de har rekruttert fler enn 4 pasienter (fra 47 til 51) som i perioden 27.02 til 26.05, i hvert fall. Dette basert på den offensive holdningen til Nieba mtp siste pasient (totalt 130) rekruttert senest Q321. Med den farten vi har observert i år vil det jo ta 5 år før Paradigme er ferdig rekruttert. Den trege rekrutteringstakten ligger nok som en klam hånd over aksjekursen, og en sterk økning i inklusjonen vil garantert bidra til igjen å fjerne mye usikkerhet.
Nettopp!
Det er all grunn til å forvente en overraskende økning i rekruttering.
Om vi ser det allerede er jeg usikker på, men innen q3 tror jeg det må være forventet.
Skulle det være kraftig forbedring allerede, vil nok det overraske markedet på oppsiden