Min mening er at Nano går på den største fundamentale derisken man kan få utenom godkjenning – passert interrim… Dette iblandet andre gode fundamentale news (inklusjonskriterier, fast track, ODD, dosevalg) tror jeg er det som driver stigningen…
Har sagt det før og sier det igjen… Store fundamentale derisk belønnes ofte over tid… Dvs virker som det er en treghet i markedet ift å gå inn etter slike nyheter(noen gjør grundige due diligence på selskaper), men når det først skjer, så kan det skje en reprising over lengre tid… Eks Nano høst 16 med store news (inkl late breaking abstract) vår 16, Pcib 16/17 med store news tidlig høst 16 (inkl late breaking abstract)… Pho post Asieris…
Hvordan finansieringen framover kommer er vanskelig å være bombastisk på. Emisjon er jo åpenbart et alternativ. Partner er igrunnen også et ganske åpenbart alternativ nå som interrim er passert. Det er vel de to mest åpenbare alternativene i mine øyne ift finansiering. Gjerne en rettet emisjon inkl i partneringbiten.
Oppkjøp er også en mulighet på dette stadiet - InVivo har jo vist veldig klare likheter mellom hvor i løpet Endocyte var, hvordan finansieringen stod til og at strategiske grep ble gjort like før Novartis kjøpte dem opp og Nano er veldig lik i så måte med unntak av at Nano eier produktet helt selv uten en tredje part involvert. Vi vet hvor mye Novartis satser innen RIT-segmentet og beta-emitteren Lu-177 har de allerede hatt suksess med gjennom Lutathera.