“When will NANO be sold?”
Gratulerer med dagens spørsmål
Jan svarer; shareholders are looking for maximizing their value, so therefore we will not be selling the company".
Are you taking to Big Pharma? Yes…
“When will NANO be sold?”
Gratulerer med dagens spørsmål
Jan svarer; shareholders are looking for maximizing their value, so therefore we will not be selling the company".
Are you taking to Big Pharma? Yes…
Fra DNB i dag:
Nordic Nanovector (BUY / TP NOK30): Nordic Nanovector reported Q2 earnings (loss) this morning. The operating loss was slightly smaller than we had anticipated at –NOK113m compared to our estimate of –NOK126m. It seems like some of the cost containment efforts initiated earlier this year is starting to pay off even though the majority of the effects will be seen in H2 2020 and onwards. The company had a cash position at the end of the quarter of cNOK246m compared to our estimate of cNOK248m.
As of yesterday (26 August) the company had recruited 56 patients (out of a targeted 130) in its pivotal PARADIGME trial. This is up by 5 patients since they last reported (the company had 51 patients recruited at 26 May). The most important events since the company reported last time are 1) the interim analysis that concluded that the 15MBq/kg dose is the best dose to proceed with. That means that recruitment in the higher dose (20MBq/kg) will be stopped an all future patients will get the lower dose. If we assume that c25 patients to date has been included in the higher dose the company will in the end have c105 patients on the 15MBq/kg dose and this should be a large enough material to file on. 2) Nordic Nanovector has received an OK to do several protocol amendments in the trial that should speed up recruitment going forward. This is not visible in the recruitment numbers yet but should start to positively impact the recruitment rate going forward. 3) the new timeline for when data read out could take place form the PARADIGME trial indicate H2 2021 implying a c6months delay from the earlier communicated timeline and this is most likely a shorter delay than the market initially feared. Today’s news should be rather neutral for the share price
Er ikke dette enda en senkning av kursmål? Lå vi ikke på 36 sist?
Fra 26 mai
Update
Nordic Nanovector (Pharm. & Biotechnology, Norway)
Recommendation: Buy
Price target: NOK 30.00
Nei, det har du sikkert rett i, sett i et historisk perspektiv. Men jeg tror du gjør en feil når du samtidig ikke tar inn over deg at det har skjedd en stor omveltning i selskapets manangement. Dette går ikke bare på utskiftning av personer. Det vi ser er at det nye management har en helt ny tilnærming til jobben med å drive NANO fremover og lykkes med å føre Betalutin til målstreken og en godkjennelse.
En del av dette arbeidet er å sikre arbeidskapital. En opsjon er å holde seg til jevnlige emisjoner. En annen ting er å søke andre opsjoner når aksjonærenes verdier skal søkes å optimaliseres, gjerne gjennom partnerskap. Og CEO uttalte jo også mot slutten av Q&A session at det å utforske mulighetsrommet var en del av jobben deres.
Jeg merket meg også at det fra ledelsen sin side helt på slutten ble slått fast at selskapet var i en langt bedre posisjon nå enn det som var tilfellet for 6 måneder siden. Og for meg er det fremtiden som betyr noe. At selskapet har en heller tvilsom historie og at mye har gått galt opp gjennom årene, det har lite å si i en tid da mange positive grep er gjort og fokus er spisset til å ferdigstille Betalutin.
Selv om aksjekursen får seg nok en nedtur, så mener jeg at det hovedsakelig skyldes urealistiske forventninger til hva som kan bli presentert på en kvartalpresentasjon. Kursdrivende info kommer på børsmeldinger. Men med alt det positive som nå skjer i NANO kan slike meldinger treffe markedet når tid som helst.
Ha en god dag! Og gratulerer til deg Nocturne som satte deg på sidelinjen. Well done!
En svakhet i rapporten er at man legger til grunn at utfordringene rundt korona kan bli redusert i månedene framover. Det er en ganske tynn antagelse når vi ser hvordan smittetallene har økt i Europa den siste tiden.
Nei, det synes ikke jeg.
I dag takler man corona-situasjonen annerledes enn i starten, situasjonen har begynt å normalisere seg selv om smittetallene øker
Man har vel lært mye om covid siden første utbrudd, så man kan vel gjerne si at situasjonen har endret seg da.
Xfaktoren der er at man ikke helt vet hvordan influensa og covid på en gang vil virke inn. Men stort sett enig
Ja, man takler det bedre enn i mars og april, men trenden med antall smittede har altså snudd de siste ukene. Man takler ikke dette bedre nå enn for tre uker siden.
Du misforstår tror jeg. Det er ikke smittetallene som er styrende her
Antall innleggelser på sykehus har også gått opp. Det påvirker.
Hør på callen, de er klare; vi rekrutterer, i motsetning til mange andre bioteks om dagen!
Nieba tok en liten frekk en der og er tydeligvis confident på at one shot treatment, kort besøk innom og PI / KOLS gjør at NANO vil klare å speede up og komme i mål. At de har landet på en dosering var også positivt for å bygge tillit på sitene. Alle vet nå at dette funker!
Da ble det litt påfyll på 24,54.
Nocturne, du venter vel på 23 du da?
Kompetanse innen finansiering og presentasjoner. Må virkelig være der 20% av nedbemanningen er gjort.
Men: Medisinen funker
Ja, de gjør det bra, det er det ikke tvil om. Problemet er fortsatt at det går tregere for alle, også NANO, og NANO har ikke penger. Svar på håndtering kom ikke nå, men de kan ikke utsette dette veldig mye lengre. Skulle det ikke komme noen virkelige bomber, så ser jeg ikke at det blir vedvarende oppsving i kursen, og da er vi tilbake i det kjedelige sporet med emisjon på disse nivåene.
Archer blir antatt ferdig rekruttert within “few months”, så da blir det å håpe videre på en tidlig julegave…
Ikke mange år siden han satt ved roret i båten du var lenket fast i masten til, den gang var det no fryktelig hvor gode ord det var å si om han. Mannen ble jo geni erklært den gang, men når ikke eauforien er like sterk så skal man kalle han en lommetyv og en som nærmest havarerte selskapet. Greit at ting endrer seg, meeeeen, kan no spare seg noe. Det var et team der med et styre i ryggen så kapteinen hadde vel både første og andre styrmann ombord? Samt eier av rederi? Lett å prate opp folk når ting går greit men enda enklere å fordømme folk når ting ikke går som det skal. Han hentet inn en rekord emisjon i NANO sammenheng, han hentet gode folk, han var meget kompetent til å prate for seg.
Ja, gratulerer til alle som la de historiske erfaringene med kvartalsrapportene til grunn. De fleste trodde vel - som jeg - at “This time it is different”.
Det er fint å høre Lars snakke om kvalitetene på betalutin . Enkelthetene ,lite bivirkninger , fantastisk produkt .
Takk for det @Londonmannen. Historien gjentar seg nok en gang, desverre.
Fikk kjøpt tilbake mange flere aksjer under 25 nå, får se hvor lenge jeg holder på dem.
Så lenge det er et pengebehov som tynger selskapet ser jeg ikke helt for meg hva som skal trigge videre oppgang på kort sikt. Men fornøyd med at det gikk min vei denne gang selvfølgelig