Joda, han kompetanse som selger er det nok ikke noe å si på. Kanskje nettopp derfor han klarte å blende noen av oss? Ja sågar såpass at vi var villige til å “lenke” oss til skuta. I retrospektiv har jeg ikke noen problemer med å innse at det var feil og jeg skulle nok tatt grep da JD gjennomførte sitt svært omdiskuterte insidesalg. Da ville jeg kommet meg ut til en enda bedre kurs enn det jeg gjorde. Samtidig er jeg imponert over dem som har vært med på hele daltur safarien, fra kurser godt over kr 100,- og ned til kurser på rundt kr 10,- våren 2020.
Men dette er historie. Det den nye ledelsen har gjort synes å være svært så fornuftig og vi ser allerede positive resultater av grepene som er tatt. Jeg har tiltro til. at effektene vil bli tydeligere og tydeligere i månedene som kommer og at ledelsen er i stand til å ta nye nødvendige grep for å optimalisere aksjonærverdiene.
Dagens nedtur kursmessig kan ha flere årsaker. Men jeg skjønner ikke hvorfor noen skulle være skuffet over det ledelsen i dag presenterte. Problemene og utfordringene selskapet hadde for seks måneder siden er identifisert, grep er tatt for å spiss selskapet og effekten av grepene har begynt å gi positiv effekt. Guidingen opprettholdes. OK, det finansielle emisjonsspøkelset klaster skygger, men ledelsen jobber åpenbart med alternative løsninger. Mulig kursen vil fortsette å lide under dette faktum inntil videre finansiering er avklart. Men det kan skje rimelig raskt. Jeg tror ledelsen er smertelig klar over situasjonen og at det forventes en rimelig rask avklaring.