Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2020 (NANO)

Joda, han kompetanse som selger er det nok ikke noe å si på. Kanskje nettopp derfor han klarte å blende noen av oss? Ja sågar såpass at vi var villige til å “lenke” oss til skuta. I retrospektiv har jeg ikke noen problemer med å innse at det var feil og jeg skulle nok tatt grep da JD gjennomførte sitt svært omdiskuterte insidesalg. Da ville jeg kommet meg ut til en enda bedre kurs enn det jeg gjorde. Samtidig er jeg imponert over dem som har vært med på hele daltur safarien, fra kurser godt over kr 100,- og ned til kurser på rundt kr 10,- våren 2020.

Men dette er historie. Det den nye ledelsen har gjort synes å være svært så fornuftig og vi ser allerede positive resultater av grepene som er tatt. Jeg har tiltro til. at effektene vil bli tydeligere og tydeligere i månedene som kommer og at ledelsen er i stand til å ta nye nødvendige grep for å optimalisere aksjonærverdiene.

Dagens nedtur kursmessig kan ha flere årsaker. Men jeg skjønner ikke hvorfor noen skulle være skuffet over det ledelsen i dag presenterte. Problemene og utfordringene selskapet hadde for seks måneder siden er identifisert, grep er tatt for å spiss selskapet og effekten av grepene har begynt å gi positiv effekt. Guidingen opprettholdes. OK, det finansielle emisjonsspøkelset klaster skygger, men ledelsen jobber åpenbart med alternative løsninger. Mulig kursen vil fortsette å lide under dette faktum inntil videre finansiering er avklart. Men det kan skje rimelig raskt. Jeg tror ledelsen er smertelig klar over situasjonen og at det forventes en rimelig rask avklaring.

Regner med at kursen sendes ned helt og holdent på grunn av rekruttering, som kom inn nokså som forventet.

Det var jo heller ikke noe pluss at man fortsatt ikke har fått rekruttert de to siste pasientene til Archer-1, men det er tydelig at man forventer at dette vil skje om ikke så altfor lenge. Med tanke på kursen ved en emisjon er det svært viktig å få dette på plass, men samtidig vet vi at ledelsen også har løpende kontakt med mulige samarbeidspartnere med tanke på at finansieringen kan løses på den måten .

Fikk ikke med meg hele prentasjonen i dag. Sa de noe konkret om MZL? Hva kan vi forvente, og når vil det komme en oppdatering?

Ja, de snakket om dette på slutten. De ser på å evt inkludere i Paradigme som en egen arm, eller hvorvidt de skal kjøre eget studieoppsett på det. Dette var på prioriteringslisten, og de kommer tilbake på det.

Det at vi er ca 25% opp sammenlignet med for en måned siden er egentlig helt ok tenker jeg. Dagen i dag sånn jeg tolker det var en non-event. Gjenstår avklaring på finansiering nå så er vi søren meg snart der😁
Kommer emi er jeg klar for å fylle på og vekte meg opp tilsvarende. Sannsynligvis under 1,5år til vi sitter med et konkret resultat - og jeg gleder meg :grin:

8 Likes

Ja, nærmer seg noe håndfast dette. Meget spennende.

2 Likes

Sier som kabelstrekkersangeren, det rusler og går…

3 Likes

Tiltredes. En kort og dekkende oppsummering.

Til dels enig.

Men det gjenstår også å se om de får fart på rekrutteringen. Alles øyne vil være rettet på oppdatering ved q3, den vil gi en indikasjon på om rekrutteringen er tråd med guiding av top line data i 2021.

Før den tid er det lov å håpe en partner;)

3 Likes

Jepp. De kommende 3 månedene blir ekstremt spennende.

• Selskapet klarer å dosere 74 pasienter før sept 2021 og levere 3mnds data i des 2021.
  • Selskapet klarer IKKE å dosere 74 pasienter før sept 2021 og levere 3mnds data i des 2021.

0 stemmegivere

Kom igjen, avgi stemmen din! Det er anonymt.

Vi bør klare mer enn 100 stemmegivere her.

Sett bort fra kursen som unødvendig gruses i dag så føler jeg meg ganske rolig etter dagen Q pres.

1. 5 pas rekruttert er som håpet men mye bedre enn fryktet
  2. De er i rute med endring av inklusjonskriterie
  3. Med 95 sites , endrede kriterier og uten covid etterhvert så går dette veien.

Om det blir forsinket pga covid så er ikke det NANOs skyld, de har tatt nødvendige grep og er på ballen for en gangs skyld på lenge.

Fininsiering kommer når det kommer, de virket veldig rolige på dette, tror de har både backing og noen ess i ermet slik det virket på meg.

Partner, Archer, MZL,DLBCL er evt jokere vi kan se første 0-9 mnd.

Lykke til videre.

6 Likes

På tide å høre med @Kjell_Makrell hvorfor det ikke skjer noe i denne aksjen snart?

edit: omg feil account

Blir vel ikke veldig overrasket om vi snart ser at det er registrert shortposisjoner i NANO igjen <0,50 %.

Flott for Folketrygdefondet det. Ikke så nøye at det sender aksjen ned 12 % på en dag når de kan få hele 0.20 % årlig renteavkastning på utlånet :partying_face:

7 Likes

Takk for konstruktiv oppsummering @amagad - litt av en tålmodighetsprøve å være NANO aksjonær :otter:

4 Likes

Endelig litt pusterom etter en travel dag, og jeg fikk lyttet gjennom callen en gang til.

Denne handler om siste del; finansiering. Ikke alle har hørt callen, og første gangs lytting får ikke med all informasjon, men å kunne høre i opptak er gull verdt.

Marlene sier at selskapet har fokus på timing når de skal adressere finansiering. Pr i dag jobbes det med rekruttering og data fra både Archer og DLBCL, og hun forteller at det pågår svært mye arbeid i disse tider og at det er en god prosess.

Kommentar: Data fra interim og oppgang til 33 kroner var altså ikke “good timing”, hvorfor ikke får vi sikkert svar på etter hvert.

Styreleder Egberts forteller videre; large companies are interested in what we are doing, and we have ongoing dialog. We know all the big players, its a small community, and we have continious dialogs.
Nieba tilfører deretter; our objective is to bring Betalutin to the market and to maximize shareholders values. Exploring opportunities is a part of the job.

Kommentar: Praten om at de vil bli kontaktet etter interim fra Q1 er nå gått over til at de er i ongoing dialog med flere store selskaper som kjenner veldig godt til NANO. De ønsker ikke å selge selskapet pr i dag, men de ser på måter å maksimere verdiene på. De er opptatt å få produktet til markedet, men sier ikke lengre at dette skal de gjøre alene. De har dialog og utforsker muligheter.

Jeg er jo ikke aksjonær i selskapet fordi jeg ikke er positiv, men dette stemningskiftet rundt dialog og interesse har gått fra at vi “might get approached” til at det nå åpenbart pågår flere prosesser med større spillere. En emisjon kan selvsagt komme, og kanskje til og med bommet de på timingen ved å ikke sette den på draget i forrige uke til 32 kroner, men noe gir meg en liten hunch på at den gode timingen for å adressere finansene ligger foran oss, ikke bak oss.

Markedet sier sitt i dag ved å sende kursen ned, men det er mest sannsynlig shorterbanden som er i gang igjen. Ling i DNB mener i alle fall at dagens oppdatering var bedre enn markedet hadde grunn til å frykte, både hva angår cashburn og avlesning av toplinje-data.

10 Likes

TheObserver lever nok en gang opp til navnet. Fikk med meg hovedessensen i det du nå skriver, under selve presentasjonen og er en smule overrasket over dippen. Men shorting kan være en forklaring. Det kan også være investorer som ikke fikk med seg det du nå refererer og som ble skuffet.

Jeg tror, som du at her kan det lønne seg å ha litt is i magen. Selskapet er i dag i en langt bedre situasjon enn det var for 6 mnd siden og det pågår nå dialog med flere aktører. Spennende! Og det kan også bli særdeles innbringende!

1 Like

Flisespikkeri… men antar dette føyer seg inn i rekken unøyaktighet, de mener q2 antar jeg.

“COVID-19 continued to have a negative impact on PARADIGME patient recruitment during Q3

"Although we see improvements in certain geographies, the negative impact due to COVID-19 continues to
impact PARADIGME patient recruitment during Q3. The target patient population is a high-risk group for
COVID-19
"

Edit: Kjenner at jeg er litt smålei unøyaktigheter når vi lever av og leter etter halmstrå :sweat_smile: - har sendt spm. til IR
Edit2: Stemmer sikkert vi er jo 2/3 inn i Q3 og kanskje derfor kursen tok stupet idag?