Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2020 (NANO)

Vel, det er nok et par her så har god dekning på det feltet og kan gi nokså detaljert svar.

Men hvis dette utelukkende går på skinner videre og avhengig av markedspenetrasjon, skal de inn i påå følgende marked.

Så er det mye utregninger rundt tid til peak sales, patentvarigheter etc etc.

Som @InVivo nevner, så har du betalutin som konsolideringsterapi, og det i seg selv er sannelig en stor balje med pasienter.

Stort potensial.

3 Likes

Med så stort potensiale, hva er da greia med at NANO har mcap på skarve 1.8 milliarder…?

• Lav tillit grunnet historikken.

• I tillegg er markedet usikker på om BP er interessert i Nano som partner/oppkjøpskandidat.

• Konstant emisjonsfrykt

Det er mine teorier.

Men dette snur jo på et sekund det øyeblikket det tikker inn melding om partner/kjøper.

Novartis satser jo hardt på RIT, og de har jo lagt sin elsk på lutetium-177, hvor de har produksjonskapasitet, logistikk etc på plass. Suksessen med Lutathera har jo gjort at de satser videre og ser etter nye indikasjoner hvor de kan lansere RIT.

Sånn sett blinker det jo oppkjøpskandidat av Nano lang vei!

“We are excited by the response to our first targeted radioligand therapy, Lutathera, in the U.S. market and expect to follow this success with new treatments for other cancer types,”

12 Likes

At Nano ikke allerede har kjørt en emisjon tyder på at de er i partnerforhandlinger. Det er ikke gått lang tid siden interim og en slik forhandling tar nødvendigvis tid. Archer-1 resultatene er i tillegg til de grader overbevisende i runde 1. Mulig man avventer test av de manglende to i runde to før partner kommer på banen.

At kursen har sunket etter q2 er vel fordi det ikke kom nyheter under presentasjonen. Likevel var det som forventet. Fallet ser utelukkende ut til å skyldes emisjonsredsel. Men den redselen kan være overdrevet. På dagens kurs er Nano latterlig billig.

12 Likes

Tipper også shortere har en finger med i spillet mtp på nedgang etter Q2.

4 Likes

At de ikke har kjørt emisjon KAN tyde på at de forhandler om andre løsninger, men det er ikke gitt. Kan like gjerne være dårlig håndverk.

Jeg tror ikke en evnetull partner venter på data fra 2 pasienter, her er det nok mer snakk om finne balansepunktet i en avtale og hva styret ser seg tjent med.

Men om dee prøver seg på en ny 20% emisjon nå så tror jeg ikke markedet vil være nådig. Det er på høy tid å søke hjelp hos BP å og få fart på pipelinen. Verdien av patenter og potensielle studier forringes etterhvert som tiden går, og det vet styret.

Håper bare styret er realistiske og ikke spiller for hardt i forhandlinger.

Helt enig Merlin! Men svaret på om redselen er overdrevet kommer innen 0-8 uker, det er mitt bet.

14 Likes

Ikke glem at Archer-1 har god dokumentasjon, ikke minst også fra svært overbevisende in vitro forsøk, som er dokumentert i første del av Archer-1. Kombinert med interimresultatene og en del partnerkonkurranse, vil en ferdig Archer-1 fort kunne veie tungt. Archer-1 kan selvfølgelig ikke ses alene.

Ideen om “dårlig håndverk” vet jeg ikke helt? Nano har penger til 4-5 mndr. til. Så det er ikke bråttom med en innkalling. Markedet forventer tydeligvis en snarlig emisjon.

Det er vel tilnærmet lik tom kasse, er det ikke? Den kan jo ikke kjøres tom heller før det hentes penger.

Fasiten på om det er dårlig håndverk eller ikke foreligger i løpet av høsten.

9 Likes

Tror neppe dårlig håndverk er grunnen. Heller partnerforhandlinger.

5 Likes

Ja, la oss håpe det! :wink:

1 Like

De har i alle fall tid til å vente på at de nye rekrutterings regimene er godkjent og kommet i gang med rekruttering på ny plattform. Dvs ca 1-2 mndr. I løpet av denne tiden kan de ha kommet lenger i diskusjon om eventuelle partner alternativer. Jeg deler Merlin og flere andres oppfatning at styret og dagens ledelse har god oversikt. Skuta driver ikke for vær og vind lenger.

Jeg har tatt sjansen og øket både i går og i dag, men er selvfølgelig for rask på labben men fikk i alle fall handlet på 23.60.

2 Likes

Ja, vi får se. Vi har tidligere trodd og håpt på at de henter midler på andre måter enn emisjon, men de siste emisjonene har blitt satt på kjipe tidspunkter.

2 Likes

Det er jo lov å tro det. Om så er tilfelle har de i all fall dårlig tid og et uheldig utgangspunkt.

En eventuell partner vil selvfølgelig utnytte den skrapte kassen og tidspresset NANO har på seg.

Jeg synes dog ikke det nødvendigvis er dårlig håndtverk at de ikke kjørte emisjon på 30. Etterpåklokskap er enkelt, det er ikke like enkelt å spå kursen i fremtiden.

Selvfølgelig må de ikke det.

Om de ønsker et fruktbart samarbeid, så er det tåpelig å skulle presse den svake parten. Og den svake parten kan fint hent penger i markedet, ref JE uttalelse om at det er betydelig interesse fra de aller største aktøren ei bransjen om bidra med finansiering til radiofarmaka i Norge.

Dette handler om å være på hugget og fremoverlent i forkant av en (for selskapet) kjent nyhetsstrøm. Så jo, det er håpløst om planene er emisjon at de enda ikke har hentet penger.

Nano er jo en short favoritt .vi ser jo det samme skjer hver gang det har vert en presentasjon og det er ventet nyhets tørke ,så kjøres kurs ned uansett det fundamentale .

3 Likes

Under presentasjonen i går, ble det sagt at NANO har god kommunikasjon og støtte fra aksjonærene (de største). Herunder er det helt sikkert avklart garanti ved en eventuell emisjon.

Det ble også sagt at de snakker med relevante mulige samarbeidspartnere.

Man trenger å være Einstein for å skjønne at det er samtaler i bakgrunnen - men at de ikke gidder å selge seg for peanøtter.

5 Likes

Bare å sitte stille i båten. Selskapet har helt klart etablert en mer åpen approach mot investorene, og de neste månedene kommer det garantert flere oppklarende nyheter og overraskelser som vil virke kursdrivende. Hadde vært mer bekymret om vi stod forran en ny stilleperiode ala 2017-2019, med få nyheter/signaler om fremgang og emisjoner på løpende bånd.

Styret har forøvrig vært fullstendig klar over at Covid-19 med stor sannsynlighet vil blomstre opp igjen utover høsten/vinteren. Tror ikke de ville nølt med å hente penger i markedet om de ikke hadde andre alternativer til finansiering på blokka.

Her er det noe på gang og jeg er ikke på noen måte bekymret for at de ikke er bra posisjonert i partnersamtaler. Største eier v/ Healthcap er representert i styret og vil kunne gi finansiell backing i eventuelle forhandlinger.

3 Likes

Har NANO fått på plass en avtale for storskalaproduksjon av betalutin ?

Tja, hvis du snur på det. Presentasjonen i går var jo grei.

Er det mange som forventet gårsdagens og dagens markedsreaksjon ut ifra det som ble presentert?

Ikke jeg i all fall og det tror jeg gjelder flertallet her inne også. Det kan fint gjelde styret også. Hadde kursutviklingen vært en annen kunne de jo kjørt en emisjon i går, men så er det dette med å spå kursutvikling, det er ikke så lett. Jeg synes som sagt at det ikke nødvendigvis er dårlig håndtverk om de kjører en emisjon på under 30kr.

1 Like

Tror du er inne på noe vesentlig her, og det er jo litt frykten man har for å bli hudflettet om man stiller kritiske spørsmål eller ikke er udelt positivt til det som sies / leveres.

Desverre pleier kvaliteten på disse kritiske spørsmålene å være av en art som fører til mistanke om bakenforliggende årsaker, spesielt om man vet vedkommende ikke sitter med aksjer - så jeg har en viss forståelse for optimistimene som ikke liker den typen innlegg.

Uansett er vi aksjonærer best tjent med å være kritiske når det behøves, og positive når det behøves, det er tross alt våre egne penger vi innvesterer i håp om avkastning (ja, jeg skriver “vi” fordi jeg er inne igjen - ref. at vi er nær bunn av den stigende trendkanalen og jeg synes aksjen ser oversolgt ut).

6 Likes