Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2020 (NANO)

Kan jo hende Ling mener større sjanse for ‘priority review’ med gode data.

De har vel bare til drift ut året.

De hadde 250 mill etter q2. Så ca ±150 mill ish pdd og ca ±50 mill ved slutten av året.

Så ja, de bør ha noe på gang;)

JE sa jo uoppfordret på siste podcasten at det var sterk interesse fra de STØRSTE «aktørene» rundt radiofarmaka.

4 Likes

De har jo sterke data fra Lymrit - tror de menere at grunnalget er bra og det er vel ikke stor grunn til å tro at tallene er veldig annerledes i Paradigme

Jada, men på hvilket grunnlag kommer PL med den påstanden?

Er det vill gjetning eller har han det fra ledelsen i Nano?

Hva ligger det i det? Vil de kunne prøve seg på en frekkas og søke AA på det datagrunnlaget de har?

Skulle gjerne hatt en utdypende forklaring fra PL rundet utsagnet.

Dette skriver de jo alltid, men ingen bør bli overrasket om Novartis eller Bayer ser snitt nå og slår til med oppkjøp/partnerskap.

Ser også en mulighet for at Roche kommer på banen, de styrer jo på med RIT sammen med OranoMed de også…

1 Like

Godt poeng, burde vært utdypet litt

Det er i alle fall ikke vill gjetning. DNM har institusjonelle kunder både i Norden, Europa og USA, da kan han ikke gjette på slikt. Du vil ikke ha MLI eller MSI etter deg fordi man sitter og gjetter i analysene.

Dette har med all sannsynlighet PL fått indikasjoner på fra Marlene, Nieba eller Egberts. Vi kan ikke overprøve denne påstanden, den er publisert i analysen og må ansees som å ha substans i virkeligheten.

I mine øyne er dette positivt og jeg setter pris på at PL pirker borti mer enn det som kun blir sagt på callen.

4 Likes

Topp dette, men hvor vanlig er denne type fremskyndelser av godkjenning? Vi regner jo med (nesten alle her inne?) at Betalutin i tillegg til ODD og FTD får AA og PR for 3FL. Er det sannsynlighet for at FDA kan speede opp godkjenninga enda fortere?

Disse setningene til Ling som dere kommenterer er noe han har skrevet i Nano-analysene sine i mange år. Her f.eks. klipt ut fra analysen 24.11.2016 :

image

14 Likes

Siden jeg er ræva på å skrive innlegg drar jeg en copy/paste fra nett så får dere plassere Bayer/Novartis/Roche og personlenkene hvor dere føler for :slight_smile:

There are three key imperatives to ensure that partnerships not only survive, but thrive. These include:

Evaluate contract structure early. When negotiating, biotech companies must look at all elements of the contract structure holistically and throughout the life cycle of the partnership. Big pharmaceutical companies are engaging in licensing deals earlier than ever, so an increasingly important question for them is how to structure a contract to avoid giving away too much of the company’s value too soon.

Make sure company cultures are complementary. Cultural fit is a key factor in ensuring a successful partnership. When the parties do not have the same background, being attentive to their respective constraints is essential for success. A small biotech should learn to navigate the complexities of a large pharma company, and a large pharma company should learn the need for flexibility and speed of a smaller biotech.

Assign a point person. Even after the contract is signed, challenges will arise in the operational aspects of a collaboration. Having a single strategic point of contact within each partner organization, typically an alliance manager, to handle the flow of information and management of day-to-day administrative tasks such as information and resource requests can help smooth the onboarding process of the collaboration

:star_struck:

7 Likes

Check… Neida … joda? Det er ikke mangel på selskaper som er på samme stadie som Nano som inngår avtaler iallefall. At tiden er gått fra prematur til moden er vi ikke lenger i tvil om, men først må det jo faktisk meldes. Pcib sparrer jo fortsatt med astrazeneca om løpet videre, men de meldte det vel for god stund siden. AZ var vel alt involvert der fra tidligere, så ikke helt sammenlignbare cases, men var bare en tanke

Jeg bare tenker:

• Ok det er en spekulasjon vi har lekt med;
    Men er det ikke helt oppe i dagen at Nieba er en point person for Bayer?
  • Ett selskap som har gjort suksess med ett produkt utviklet av Bruland/ Larsen ser at:
    Høy, nå er de på g igjen.
  • Ikke bare en leder, men en av de mest sentrale lederens i dette BP, slutter i jobben, og begynner å jobbe i NN. Ett selskap som inntil da har bommet grovt på utviklingsløpet, sliter med rekruttering og befinner seg i ett stadie hvor hans eget selskap lett sluker dem før lunsj?
  • Han går inn i interim, som han nå har sittet i ett halvt år?

Jeg ser ikke at det er sannsynlig at dette ikke er en assignement.
Han kommer inn, Bye bye Bravo, hello FDA, FT, Interim, doseavklaring.

Før jul; HELLO Bayer!

Ikke?

12 Likes

OranoMed, som er eid av OranoGroup(med den franske staten i ryggen) er jo en dark horse i partnersammenheng også.

Må jo være kjedelig for de å se at et lovende produkt legges på is fordi NordicNanovector ikke klarer å skrape sammen «lommerusk» til et klinisk studie med kandidaten Alpha37.

ikke

4 Likes

Det er en besnærende tanke, men jeg er enig med Vegar.

2 Likes

Jeg tror det er helt mulig at Bayer Norge kupper NANO, men det er ikke gitt at det blir noen kjempefest for langsiktige aksjonærer som har sittet trofast i mange år.

2 Likes

Kanskje større mulighet for fest nå en tidligere, nå når den nye ledelsen legger trykk på de jobber for at aksjonærene skal få mest mulig avkastning?

4 Likes

Ja, det blir til slutt et valg som de største aksjonærene må ta nå i høst, tipper jeg. Styreleder spør de største aksjonærene om hva de helst foretrekker; denne avtalen/summen (med Bayer/Novartis/GSK etc) som styret har blitt tilbudt, og som virker seriøs nok i verdi, eller spytte inn mer penger via emisjon (dette blir implisitt utfallet av tommelen ned da Nano må ha inn penger løpet av 4-5 måneder). Med mindre det er en mindre avtale på trappene som ikke krever aksjonærenes velsignelse. Hvilken sum trigger en kjempefest i dine øyne da @savepig (og evt andre)?

Kjempefesten er jo om vi oppnår en prising innenfor suksesscenarioet 10-20 milliarder.

Om slitne investorer nå kaster inn håndduken og lar de store gutta ta risiko med filing og go to market så er nok 5 - 10 milliarder best case scenario.

Fremdeles hyggelig, men ikke bedre enn at mange investorer ender opp med annualisert avkastning solid under viktige børsindekser. Oppsiden er at man får frigjort vesentlige midler som så kan plasseres ut i fra den høyrisksituasjonen vi nå har i markedet

6 Likes

Tenker at suksesscase er mye høyere enn 20 milliarder. Nordic Nanovector er ikke bare Betalutin i 3FL, det er kanskje et av verdens mest innovative biotechselskaper innen radioimmunoterapi. De har allerede bevist at de kan utvikle flere produkter parallelt med studiene for å godkjenne Betalutin.

Hvis man ser på Betalutin og Humalutin, så er det mulig at disse erstatter cellegift på lengre sikt. Akkurat nå er det veldig få som tror på det, men etter at pasienter og behandlere får tilgang til Betalutin i 3 FL (forhåpentligvis ila 2022) så tror jeg flere og flere vil etterspørre dette også i 2. og 1. linje.

7 Likes