Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2020 (NANO)

Jeg er delvis enig med deg.
Er nok redd for at det blir solid undertenning ift den smellen mange av oss kanskje opprinnelig forventet når vi gikk inn.
Den er jeg nok redd vi ikke får dersom Bayer el andre høgger te nå.

Jeg håper imidlertid ikke på oppkjøp, men ett partnerskap, som ved evt oppkjøp utløser noe helt annet enn man vil se ved inngåelse…

Men time will show.
Kanskje diskuterer vi dette både i 21 og 22 også :sweat_smile::joy:

2 Likes

I det sekundet et BP selskap viser sin interesse så går kursen flere titalls prosent, noen minutter etterpå så er alt under 100 historie. Slik fungerer børsen. Di som ikke skjønner det og samtidig befinner seg på utsiden blir selvsagt kjempeskuffet.

1 Like

Worst case, annet en ganske urealistisk fail på endepunkter eller safety, blir at rekrutteringen tar så lang tid at utvanningen til slutt blir på 80%, eller at det kommer et so so bud fra en halvmotivert BP fordi lympho er blitt så crowded. Funcom og Tencent. Etter å ha ventet i 5 år, må vi kanskje ta til takke med et bud på 25kr, liksom…huff.

250 skrives med ett null på slutten. Og da blir det en gibort-pris.

10 Likes

Hvis aksjonærene er så slitne at de vil selge 1 krone for 50 øre fordi de ikke er villige til å legge 5 øre til i potten og vente på fullverdi innen 12 mnd, så skal jeg ringe noen gode venner og frontrunne skambudet.

Jeg hadde blitt ekstremt overrasket dersom medisin som kan dekke et årlig marked på over 5 milliarder dollar skal selges for 5 milliarder NOK. Ain’t gonna happen, det blir minumum 15 milliarder NOK.

8 Likes

Alt dette er greit, men det er nå engang sånn at noen ganger er 1 fugl i hånden bedre enn 10 fugler på taket.

Aksjonærene i Tobira var f.eks meget happy for å få ta pengene og være ferdig med det:

Og jeg er slett ikke sikker på om de hadde vært like høye og mørke om de pengene ble klasket i bordet.

Bare så dette er understreket:
Et bud på 500% premium opp fra 200 dagers glidende snitt er faktisk etter alle normale regler ikke et skambud.

4 Likes

Tror ikke det er mange på top 30 listen som vil godta en slik prising.

1 Like

Tror nok det sitter et styre her og drevne biotec investorer top 30, som vet hva dette er verd om det skulle komme et bud.

2 Likes

Det kan du gjerne si, men tatt i betraktning potensialet i Nano nå, som bare har blitt større OG mer sannsynlig på den tiden jeg har vært investert, så vil jeg være både skuffet og veldig overrasket hvis et oppkjøp kommer under 25-30 milliarder kroner.

1 Like

Hvor kommer de tallene fra egentlig?

Endocyte, som Novartis ga over 2 mrd USD for, hadde et estimert peak sale på ca 500 mill USD. De hadde behandlet ca 140 pasienter med sin hovedkandidat og var just i gang med sitt pivotal studie når budet fra Novartis kom.

Jeg mener nå det oppkjøpet der er fair benchmark for verdien på Nano. Og det er null problem å snakke om enda høyere peak sales for Betalutin hvis konsolideringsterapi-scenariet skulle utspille seg. Da er markedet på 60k pasienter bare i US for FL, MZL, DLBCL og MCL…

5 Likes

Men du legger til grunn at salgsvolumet og tempo i utrulling Nano alene kan forvente å oppnå er det samme som et Nano eid av Novartis kan oppnå?

Hvis ting var så rosenrødt så hadde nano hatt mangedobbel market cap allerede

Tar du også med Folketrygdefondet, med i din konklusjon der ?!

Nei, og de sitter heller ikke i styret.

Nei, selvsagt ikke.

Verdien av Nano blir jo betydelig større når et BP med deres ressurser i form av økonomi, markedsføringsapparat, regulatorisk kunnskap etc tar tak i caset.

Og den argumentasjonen din gjelder jo genrelt for alle pre-kommersielle Biotek, ikke bare Nano.

1 Like

NANO har etablert regler for hvordan et evt. bud på selskapet skal håndteres.

" 14. Take-overs
The board of directors has established guiding principles for how it will act in the event of a take-over offer. The board of directors will not attempt to influence, hinder or complicate the submission of bids for the acquisition of the company’s operations or shares, or prevent the execution thereof. The board of directors will help ensure that shareholders are treated equally. If a take-over offer is made, the board of directors will obtain a valuation from an independent expert and issue a recommendation as to whether shareholders should accept the offer.".

5 Likes

Hva tenker du om slitne aksjonærer som har sittet gjennom opp og nedturer i feks Pcib i 10 år tror du de hadde kastet inn håndkle for den summen?

Du vet like godt som alle andre her Savepig at i denne bransjen så snur det fort. Så dagens mcap er ikke et argument for at Nano ikke kan ende opp som braksuksess eller at BP kan bla opp store summer for selskapet.

Feks var Endocyte priset til Ca 200 millioner dollar 8 måneder før Novartis mente caset var verdt ca 10 ganger mer.

12 Likes

Morsom story :+1:

But this does not help answer questions about the takeover’s curious timing – well before pivotal data readout – or about why an asset bought for $2.1bn was apparently worth just $12m one year ago.

2 Likes

Utifra enkelte sin logikk her så skal jo ikke dette være mulig!:wink:

The US biotech claims an unexpected victory, scoring a $2.1bn takeover by Novartis on the strength of an asset it had bought for just $12m.

3 Likes

Correct me if i’m wrong, men har forstått det slik at Endocyte hadde vel heller ikke et heleid produkt? – så Novartis kjøpte med seg forpliktelser til en tredje part i form av milestones og royalties da de kjøpte opp endocyte… stemmer ikke det…?
Det er et viktig element ift en evnt sammenligning av disse selskapene…

2 Likes

Det stemmer det, var noen bindinger til ABX Biomedizinische Forschungsreagenzien som Endocyte kjøpte produktet av

1 Like