Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2020 (NANO)

Jeg bare tenker:

• Ok det er en spekulasjon vi har lekt med;
    Men er det ikke helt oppe i dagen at Nieba er en point person for Bayer?
  • Ett selskap som har gjort suksess med ett produkt utviklet av Bruland/ Larsen ser at:
    Høy, nå er de på g igjen.
  • Ikke bare en leder, men en av de mest sentrale lederens i dette BP, slutter i jobben, og begynner å jobbe i NN. Ett selskap som inntil da har bommet grovt på utviklingsløpet, sliter med rekruttering og befinner seg i ett stadie hvor hans eget selskap lett sluker dem før lunsj?
  • Han går inn i interim, som han nå har sittet i ett halvt år?

Jeg ser ikke at det er sannsynlig at dette ikke er en assignement.
Han kommer inn, Bye bye Bravo, hello FDA, FT, Interim, doseavklaring.

Før jul; HELLO Bayer!

Ikke?

12 Likes

OranoMed, som er eid av OranoGroup(med den franske staten i ryggen) er jo en dark horse i partnersammenheng også.

Må jo være kjedelig for de å se at et lovende produkt legges på is fordi NordicNanovector ikke klarer å skrape sammen «lommerusk» til et klinisk studie med kandidaten Alpha37.

ikke

4 Likes

Det er en besnærende tanke, men jeg er enig med Vegar.

2 Likes

Jeg tror det er helt mulig at Bayer Norge kupper NANO, men det er ikke gitt at det blir noen kjempefest for langsiktige aksjonærer som har sittet trofast i mange år.

2 Likes

Kanskje større mulighet for fest nå en tidligere, nå når den nye ledelsen legger trykk på de jobber for at aksjonærene skal få mest mulig avkastning?

4 Likes

Ja, det blir til slutt et valg som de største aksjonærene må ta nå i høst, tipper jeg. Styreleder spør de største aksjonærene om hva de helst foretrekker; denne avtalen/summen (med Bayer/Novartis/GSK etc) som styret har blitt tilbudt, og som virker seriøs nok i verdi, eller spytte inn mer penger via emisjon (dette blir implisitt utfallet av tommelen ned da Nano må ha inn penger løpet av 4-5 måneder). Med mindre det er en mindre avtale på trappene som ikke krever aksjonærenes velsignelse. Hvilken sum trigger en kjempefest i dine øyne da @savepig (og evt andre)?

Kjempefesten er jo om vi oppnår en prising innenfor suksesscenarioet 10-20 milliarder.

Om slitne investorer nå kaster inn håndduken og lar de store gutta ta risiko med filing og go to market så er nok 5 - 10 milliarder best case scenario.

Fremdeles hyggelig, men ikke bedre enn at mange investorer ender opp med annualisert avkastning solid under viktige børsindekser. Oppsiden er at man får frigjort vesentlige midler som så kan plasseres ut i fra den høyrisksituasjonen vi nå har i markedet

6 Likes

Tenker at suksesscase er mye høyere enn 20 milliarder. Nordic Nanovector er ikke bare Betalutin i 3FL, det er kanskje et av verdens mest innovative biotechselskaper innen radioimmunoterapi. De har allerede bevist at de kan utvikle flere produkter parallelt med studiene for å godkjenne Betalutin.

Hvis man ser på Betalutin og Humalutin, så er det mulig at disse erstatter cellegift på lengre sikt. Akkurat nå er det veldig få som tror på det, men etter at pasienter og behandlere får tilgang til Betalutin i 3 FL (forhåpentligvis ila 2022) så tror jeg flere og flere vil etterspørre dette også i 2. og 1. linje.

7 Likes

Jeg er delvis enig med deg.
Er nok redd for at det blir solid undertenning ift den smellen mange av oss kanskje opprinnelig forventet når vi gikk inn.
Den er jeg nok redd vi ikke får dersom Bayer el andre høgger te nå.

Jeg håper imidlertid ikke på oppkjøp, men ett partnerskap, som ved evt oppkjøp utløser noe helt annet enn man vil se ved inngåelse…

Men time will show.
Kanskje diskuterer vi dette både i 21 og 22 også :sweat_smile::joy:

2 Likes

I det sekundet et BP selskap viser sin interesse så går kursen flere titalls prosent, noen minutter etterpå så er alt under 100 historie. Slik fungerer børsen. Di som ikke skjønner det og samtidig befinner seg på utsiden blir selvsagt kjempeskuffet.

1 Like

Worst case, annet en ganske urealistisk fail på endepunkter eller safety, blir at rekrutteringen tar så lang tid at utvanningen til slutt blir på 80%, eller at det kommer et so so bud fra en halvmotivert BP fordi lympho er blitt så crowded. Funcom og Tencent. Etter å ha ventet i 5 år, må vi kanskje ta til takke med et bud på 25kr, liksom…huff.

250 skrives med ett null på slutten. Og da blir det en gibort-pris.

10 Likes

Hvis aksjonærene er så slitne at de vil selge 1 krone for 50 øre fordi de ikke er villige til å legge 5 øre til i potten og vente på fullverdi innen 12 mnd, så skal jeg ringe noen gode venner og frontrunne skambudet.

Jeg hadde blitt ekstremt overrasket dersom medisin som kan dekke et årlig marked på over 5 milliarder dollar skal selges for 5 milliarder NOK. Ain’t gonna happen, det blir minumum 15 milliarder NOK.

8 Likes

Alt dette er greit, men det er nå engang sånn at noen ganger er 1 fugl i hånden bedre enn 10 fugler på taket.

Aksjonærene i Tobira var f.eks meget happy for å få ta pengene og være ferdig med det:

Og jeg er slett ikke sikker på om de hadde vært like høye og mørke om de pengene ble klasket i bordet.

Bare så dette er understreket:
Et bud på 500% premium opp fra 200 dagers glidende snitt er faktisk etter alle normale regler ikke et skambud.

4 Likes

Tror ikke det er mange på top 30 listen som vil godta en slik prising.

1 Like

Tror nok det sitter et styre her og drevne biotec investorer top 30, som vet hva dette er verd om det skulle komme et bud.

2 Likes

Det kan du gjerne si, men tatt i betraktning potensialet i Nano nå, som bare har blitt større OG mer sannsynlig på den tiden jeg har vært investert, så vil jeg være både skuffet og veldig overrasket hvis et oppkjøp kommer under 25-30 milliarder kroner.

1 Like

Hvor kommer de tallene fra egentlig?

Endocyte, som Novartis ga over 2 mrd USD for, hadde et estimert peak sale på ca 500 mill USD. De hadde behandlet ca 140 pasienter med sin hovedkandidat og var just i gang med sitt pivotal studie når budet fra Novartis kom.

Jeg mener nå det oppkjøpet der er fair benchmark for verdien på Nano. Og det er null problem å snakke om enda høyere peak sales for Betalutin hvis konsolideringsterapi-scenariet skulle utspille seg. Da er markedet på 60k pasienter bare i US for FL, MZL, DLBCL og MCL…

5 Likes

Men du legger til grunn at salgsvolumet og tempo i utrulling Nano alene kan forvente å oppnå er det samme som et Nano eid av Novartis kan oppnå?

Hvis ting var så rosenrødt så hadde nano hatt mangedobbel market cap allerede