Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2020 (NANO)

På papiret ser det jo ut som Nano har gjort et bra stykke forarbeid mtp dette, analysene til Marco Renoldi, produktprofilen etc

3 Likes

Detvdu skriver der er bare tull --> det er DU som kommer med påstanden om at du har sett så mange launcher som tar så lang tid og det er alltid den som kommer med påstanden som har bevisbyrden…
Men skal man ta ut fra det at du har ingen sammenlignbare eksempler å dra fram allikevel…?
Om man skal ta det litt lenger og se på lignende teknologi og 2.generasjons RIT, så er vel xofigo og lutathera brukbare eksempler på at launch kan gå ålreit også…

20 Likes

Hva slags komplikasjoner rundt “antibody-based radiotherapeutics” snakker man om i artikkelen under her? Kjent problemstilling?

Targeted radiotherapy has been around for decades without ever causing as much excitement as other classes of cancer drugs. Novartis clearly thinks the field has evolved, though. Notably, the drugs covered by its $6 billion spree use small molecules, not antibodies, to zero in on tumor cells. The use of small molecules could mean Novartis avoids the complications associated with antibody-based radiotherapeutics.

https://www.fiercebiotech.com/biotech/novartis-inks-2-1b-endocyte-buyout-furthering-radiotherapy-push

1 Like

Står det ikke noe i artikkelen…?
Antar det er det vanlige – lavt blodplatenivå etc (må følge med på dette de første uker), bivirkninger på friske celler og slikt – Det jeg nevner er ting som betalutin sin bivirkningsprofil ser meget gunstig ut på.
Evnt kan det gjelde fare for allergiske reaksjoner (dersom antibody er laget på en måte som kan gi dette) ved flere gangers bruk. Betalutin er ment som en engangsbehandling, så dette er ikke aktuell problemstilling per i dag.

4 Likes

Hør hør!

Noen som VIRKELIG ville ha Nano ned i sluttauksjonen?
Over 58.000 aksjer som pressa den ned der.

Skal en legge vekt på fantasien her inne for tiden så er det nok oppkjøp/partner som er på ferde.
Hilsen en gammel og sliten Nano aksjonær.

1 Like

31 % ned fra toppen i forrige uke, samme mønsteret vi så etter at interim og positivt utfall fra FDA kom.

Er man virkelig SÅ redd for emisjon at man synes at 1.5 mrd er altfor stiv prising drøye 5 kvartaler før man kan søke om markedsgodkjennelse for Betalutin?

Dette skal jeg innrømme at jeg ikke skjønner mye av, synes Nieba og Egberts ga en grei redegjørelse og presenterte en tydelig og troverdig plan for å komme tilbake til markedet med topplinje data i H2 2021.

7 Likes

Hm, ikke er det noe synlig short, heller. Merkelig.

Nano har, som flere analytikere har påpekt tidligere, oppført seg som BP. Korta tett til brystet, vi skal ta produktet til markedet alene etc… skremmende å vite at de selv ikke visste bedre!? Kapitalen dette vil kreve framover er massiv og de står fortsatt uten partner og nå snart uten penger. Korta som har blitt holdt tett til brystet er ikke særlig god når du er i denne fasen med lunken kasse.
Sist men ikke minst, covid 19 og utfordringene det medfører ift rekruteringen av pasienter. Paradigme med denne farta kan jo vare i flere år, men der er ingen snarveier for pasienter må en ha til syvende og sist.
Jeg er redd at selv med de endringene som kommer så er covid fortsatt noe som henger over oss.
Er dette for mye å skrive om her inne kanskje?
Jeg var for par uker break even med min inngang og er igjen bakpå. Men realiteten er klinkende klar og selv da velger jeg å sitte med aksjene mine.

2 Likes

Fordi shortregisteret tillatter aktører å shorte inntil 0,5% av et selskap før det blir synlig for oss dødlige så kan det godt hende at det er nok aktører som shorter. 0,5% av NANO tilsvarer rett i overkant av 330k aksjer.

For de av oss som har aksjonærlister gjennom innsider på TI så er det også stadig vekk aktører som plutselig dukker opp på topp 50-lista, som jeg tviler på sitter long, men som kanskje heller har lånt 200k-250k aksjer av større aktør (f.eks Folketrygdfondet), og som stadig faller utenfor topp 50.

Virker veldig suspekt at noen plutselig sitter med 0 synlige akskjer på en mandag 190k aksjer på tirsdag, og så er de borte fra aksjonærlistene på torsdag.

4 Likes

Man må jo få komme med sine innspill og tanker om selskapet, så lenge man er noenlunde saklig, noe jeg synes ditt innlegg her var.
Om det kan tolkes positivt eller negativt spiller ingen rolle, det må være rom for flere synspunkter.
Det skaper et bedre forum og en bedre debatt, noe hvertfall jeg synes er verdifullt når man skal vurdere investeringer :blush::+1:

4 Likes

Enig med @Savepig men ser at worst case scenario er 2 mrd, mens best case kanskje 10. Vi kan takke Folketrygdfondet for dette.

1 Like

Det var er i overkant positivt anslag på worst case @Yulo. Selv vil jeg påstå at worst case er verdien av eventuell kontantbeholdning pluss fremførbart underskudd, bikker vel milliarden på nedsiden.
Skal ikke kommentere anslaget ditt på best case annet enn at jeg registrerer at du ikke har særlig tro på at selskapet lykkes med det som ligger i pipelinen.

Siste dag i måneden, kan være forwardkontrakter og lignende, var noe sånt i PHO og skrev noen.

1 Like

Viser jo bare at folk som roper høyt om å binde seg til masta ikke mener alvor når det først kommer til stykket… utrolig fascinerende å se hvordan stemningen går fra eufori til depresjon i denne tråden :popcorn: @Oilimp - kan jo tenkes de som dumpa på slutten bare hadde lyst å få den under den stigende trendkanalen? :shushing_face:

2 Likes

Ja kan sikkert være det, eller som sparegrisen nevnte om siste dagen i måneden.
Angående masteklamring etc, så har jeg vært tungt inne i over 3 år, på grunn av troen på at dette blir god butikk.
Selv om ting har tatt lengre tid enn det man trodde, så er troa på suksess større enn noensinne for min del.
Skulle gjerne hatt MYE mer penger å kjøpe meg mer opp på nå, men men.
Får ta til takke med det man har :blush:

6 Likes

Står på mitt og har trua på både medisin og at svært få vet hva passert interim betyr. Det tar litt tid før markedet våkner.

Off topic: At NEL er priset til 30mrd og aldri kommer til å gå i pluss på drift viser paradokset (Kina kopierer dette straks i stor stil på samme måte som med REC og andre ting man kan lage på fabrikk med råvarer og spionasje) . Medisin derimot får man ikke kopiert uten videre. Den grønne bølgen er nye dot.com, men det er svært mange akjonærer og boligeiere les: nå aksjonærer som aldri har opplevd annet enn oppgang i hele sin levetid.

9 Likes

Var bundet til masta fra 2013. til 2016 og fikk være med på både opp og nedturer. Var ikke noe særlig når den bunnet på 12 tallet, med et snitt på 36 tror jeg det var.

Heldigvis klarte jeg ikke og løse opp knuten i den triste perioden og var pent nødt til og bli sittende med resten av lenkegjengen. Kan Forøvrig takke LinPiao for det.

Kjøpte meg inn igjen igår og idag for første gang siden 2016, sitter long og er komfortabel med og mulig tape hver krone skulle alt gå skeisen, men har god tro og håper ikke Covid skaper for mye hodebry, samt emisjonen som kanskje kommer, eller helt sikkert kommer. Var vel med på 2-3 stk. sist gang.

Såfremt en ikke trader sine aksjer er det tolmodighet x 5 som gjelder, blir vel og trade med halvparten, som jeg gjorde sist. Synd høydeskrekken tok halvparten av aksjene på 24 :weary::weary:

Som en liten artig historie satt jeg i samme stol på en båt i Nordsjøen den dagen jeg solgte sist, som jeg kjøpte i dag. Så får vi se om det kan bringe lykke :blush:

Lykke til alle sammen, snakkes på 113,50.

Som en

4 Likes

Kan fort vise seg å være noe av det smarteste du har gjort. Jeg tror nemlig at den nye ledelsen vil overraske atter en gang med sin effektivitet og pågangsmot og at NANO får en partneravtale mens alle venter på emisjon og selger aksjene sine for småpenger.

13 Likes