Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2020 (NANO)

Nydelig, takk!:slight_smile:

Edit. Hm, bortsett fra din link, dukker den fremdeles ikke opp hos meg. Men tickeren er jo rar på det transkriptet du linket til…
NORN.OL
???
Men ser jo at transkriptetet er det riktige. Fant det også da jeg googlet, men den ligger fremdeles ikke på den vanlige lista.

Hm, et lite mysterium .

8 Likes

1 Like

Det har vært mange som har ønsket å selge siden Q2, og idag har de fått god likviditet. Kanskje selgerne får tømt beholdningene sine idag? Tradingpotten min er ihvertfall tom lenge siden:-)

Husker du om 35M var besparelser per Q, eller en engangssum?

Cost savings of approx. NOK 35 million in connection with the restructuring on an annual basis

2 Likes

Noen som har oversikt over hvor mye Folketrygdfondet har lånt ut / er manko ifht rapportert beholdning i års-/kvartalsoversikt?

1 Like

bilde

Oppdatert 30.06


Pr 31.08

Å forholde seg til informasjon fra børsnoterte selskaper er ikke bestandig straight forward; det hender at ting ikke alltid går som planlagt.

Her tenker jeg på meldingen fra 1.april i år hvor core focus er å lese av pågående cohorter fra Archer og DLBCL, deretter er det full lockdown og kun Paradigme som gjelder. Da skal cashen kunne vare godt inn i 2021.

Det er flere som tror og håper at selskapet er i partnersamtaler for å bringe cash på bordet og få fart i den gode pipen de tross alt har. Et BP vil nok veldig gjerne ønske å eie Betalutin i flere indikasjoner enn 3L.

Jeg finner derfor følgende utsagn fra Niebe ganske så interessant fra callen. Denne gir definitivt ikke uttrykk for at de setter alt på parkeringsplassen. Hva er det Nieba vet som får han til å uttale seg slik, til tross for det sterke fokuset på “extended runway into 2021 with todays cash”…?

8 Likes

Finanstilsynet holder 7.91 % av Nano, men har lånt ut 2.37% av totalt utestående aksjer.

Nå kan disse aksjene være fordelt på mange hender, men det er jo litt snodig at ingen har oversteget den midlertidige rapporteringsgrensen på 0.1% siden begynnelsen av mai?

Like snodig er det at GSA Partners tydeligvis gikk rett fra >0.5% til under 0.1% i begynnelsen av mai.

Her er det noen som ikke overholder rapporteringsplikten sin, eller? Eventuelt er det noe kluss hos finanstilsynet siden de fortsatte å praktisere “<0.5%” etter 0.1%-grensen ble innført?

Hvor kan du se at de ikke har oversteget den midlertidige rapporteringsgrensen på 0,1 % ???
Denne siden https://ssr.finanstilsynet.no/ viser kun posisjoner over 0,5 prosent.

Edit: Det er kun rapporteringsplikt til Finanstilsynet ved posisjoner over 0,1 % – De har aldri vist dem videre til “menig mann”, så vidt jeg vet.

1 Like

Jeg forstår ikke at de tør å vente så lenge som de nå gjør med å sette en emi. Kursen stuper. Kommer det ikke emi innen inneværende måned så kan en legge 1+1 sammen… :blush:

3 Likes

Hmm okey. Akkurat som om finanstilsynet kommer til å foreta seg noe med den informasjonen…

Uansett - verdt å ta en prat med Malene om dette for å se om de har en dialog gående med Folketrygdfondet. Det må jo være frustrerende å se nest største eier bidra til shorting i en periode hvor selskapet åpenbart rammes hardt av covid-19. Shortingen burde forbys midlertidig med bakgrunn i den ekstraordinære situasjonen norsk biotech befinner seg i.

2 Likes

En annen ting jeg tenker mer og mer på er; om de hadde satt emisjon på høyt 20 tall etter interim, som jo må sies å være en viktig milestone. Så ville de med kostnadsreduksjonene fort hatt penger inn i 2022. Hvorfor de ikke gjorde dette blir spennede å se fremover.

Ingen tvil om at overdreven frykt for emisjon er en klam hånd. - med overdreven så mener jeg mindre utvanninger ala 10%, 20%, 30% er jo måten man finansierer gildet.

1 Like

Kommer det et bud på 60kr aksjen nå er det bare å si ja takk. Her er faren for enorm utvanning stor de neste 2 årene om ingenting skjer på partnersiden. Se på TG Therapeutics i US som er i samme kategori som Nano, de har cash burn på 500mill NOK i kvartalet. Klart ting tar tid i Nano da. Corona hjelper jo heller ikke, selv om pasientgrunnlaget nå skulle øke. Har aldri gjort en verre investering enn Nano, som har et potensielt kjempeprodukt, og jeg er fortsatt aksjonær.

Si 200, så skal jeg tenke på det.

60kr hadde aldri blitt anbefalt av styret

3 Likes

Enorm utvanning? Hvis du relaterer dette til resktrukturering av rigg/supply, NAS etc. for å komme unna gjeld så er ikke dette sammenlignbart i det hele tatt.

Edit: men ja… en rævva investering så langt :scream: :sob:

Samme her, jeg hadde ikke solgt NANO for 60, hvis det var oppsiden i caset hadde jeg flyttet denne delen kapital over til andre bioteks med større potensial (TRVX).

3 Likes

Hvis NANO skal gjøre alt selv og fortsette med å ta hele løpet til markedet alene, som blir tidligst 2023 hensynstatt historien i NANO, så blir det minst 2-3 emisjoner til. Da snakker vi ganske bra utvanning, men nei ikke 90-95% som skjer i supply (har ikke nevnt dette).
Men uansett, kommer det partner på banen i dag blir det vell først en up-front sum med tilhørende milestones. Vi må bare erkjenne at markedet har ekstremt lite tålmodighet til NANO nå. Dropper fra 31kr til 21kr på en kvartalspresentasjon der man ikke klarer å overbevise om rekrutteringstakt + emisjonsspøkelse.

Ingen tvil om at dersom videre finansiering må baseres på emisjoner, så burde ledelsen utnyttet mulighetsvinduet som var der frem til midten av august.

Når de likevel ikke gjorde dette er det nærliggende å anta at de har andre og bedre alternativer. Ledelsen har vist gjennom flere kloke grep, at den er oppegående og på ballen.

Skulle det mot formodning vise seg at de har bommet og likevel må ty til emisjon, ja da vil de rive ned den tilliten de har klart å bygge opp de siste månedene. Den saken er klar. Og da vil kursen gå i svalestup.

Men det er ikke tvil om at det nå er usikkerheten rundt videre finansiering som demper kursen. Det endrer seg ikke før finansieringen er avklart.

En partneravtale vil således kunne gi en ekstra kraftig opptur.

3 Likes