Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2020 (NANO)

Ja, men du er for naiv her. En partner vil signere en NDA og få tilgang til et omfattende datamateriale som skal analyseres. Deretter vil Nano kreve at partneren forplikter seg til en forretningsplan som utarbeides av partene i fellesskap. Så skal man bli enige om finansiering, som gjerne er knyttet til milepæler i forretningsplanen. Til slutt skal dette nedfelles i et juridisk bindende dokument. Dette tar måneder å fullføre.

Håper for alles del at Nano ikke gjør noe forhastet her.

EDIT: Det interessante er at det ikke ble foretatt noen innsidekjøp da selskapet ikke var priset til stort mer enn fremførbart underskudd og cash. Dette er nå 5-6 måneder siden. Selv tror jeg selskapet har vært i en prosess over lengre tid, og forventet at de skulle signere etter interim. Mye tyder jo fortsatt på dette siden de ikke hentet penger. Velger å tro at prosessen tar lengre tid enn forventet, mye mulig på grunn av mulighetene som etterhvert har utspilt seg med MZL.

3 Likes

Han hadde vel oppstart i ny jobb umiddelbart etter exit mener jeg å ha sett.

1 Like

Vi er ganske hårsåre når negative synspunkter legges fram. Uendelig ukritiske når det er positive.

Jeg baiser aldri, har vært med fra 20, til 120 og ned igjen hele veien med alle aksjene. Har vært, og er positiv, men så langt har faktaene vært uomtvistelige og ikke positive.

Ledelsen har som mål å “maksimere verdien av selskapet”, problemet med dette er at i tillegg til verdi, er det også et tidsaspekt. For oss som aksjonærer, er det ikke sagt noe om hvilken tidshorisont de jobber mot med tanke på denne maksimering en, og det gjør det vanskelig å forholde seg til. Per nå er det “på ubestemt tid”.

11 Likes

:joy: God helg

Det eneste som er sikkert, er at finansiering må avklares.
Det må skje innen relativt kort tid.

At alternative finansieringsløsninger blir mer sannsynlige jo lengre tid det går er vel ikke akkurat rakettforskning.

OM de for tiden er i partnersondering(som er meget sannsynlig; både ift MZL/ OranoMed/Alpha37/ Betalutin exUS) betyr imidlertid IKKE at de lykkes med å lande en slik avtale før «deadline».
Altså ett punkt de må sette, hvor emisjon må gjennomføres dersom finansieringen ikke er løst.

Dersom vi får en «sen» emisjon ift runway, trenger det heller ikke bety at en avtale ikke allikevel er nært forestående.
Bare at forhandlinger evt pt ikke er sluttført.

Det er ingen tvil om at det neste året er spennende, uansett utg punkt du måtte ha.
Ting kommer til å skje.
Hva som skjer, vel det gjenstår jo å se.

3 Likes

Det gir mening👍🏼 takker for svar!

Det høres mer riktig ut i mitt hode også. Jeg tror Betalutin kan bli utlisensiert til partner innenfor geografiske områder og at denne utlisensieringen vil gjelde i alle indikasjoner/subpopulasjoner. Det finnes flere varianter på dette, men det som først faller meg inn er noe lignende av det xofigo/algeta fikk. Usa deles 50/50 og partner tar ROW.

Synes det blir en litt rar konklusjon – kan du peke på hvilken informasjon du tenker på og hva spesifikt ved måten de har håndtert dette som du mener forsvarer fallet fra 30 til 21…?

Jeg tror det kan være like enkelt som at shortaktører lemper ut aksjer ifbm hver Q-presentasjon som er grunnen til fallet… Eller at interessenter tar seg en pause fra kjøpingen for å lokke ned prisen litt igjen før de handler igjen… men jeg vet ikke…

1 Like

På tide å innse folkens at ingen av oss har snøring på hva som skjer i toppen i NANO. Ta helg og legg NANO-investeringen din i en skuff hvis du fortsatt har troa på Betalutin. Finnes bedre ting å bruke tia si på. God helg!

2 Likes

…det er nok den beste strategien, i tillegg til å passe på å ha en slant i bakhånd i tilfelle utvanning.

Apropos shortaktører ifbm Q-presentasjon:

3 Likes

Det forklarer jo litt.

Uansett hva som skal skje for å få penger inn - det skjer veldig snart!

…mine beregninger, gitt at de bruker like mye pr dag i Q3 som de gjorde i Q2, tilsier de har 147mill på bok pr i dag og er i 0.- den 11. desember i år…

12 Likes

Det forklarer noe, men er nok bare toppen av isfjellet. Skulle tro de legger seg på 0,51 med vilje for å vise seg frem.

For hver dag som går uten emi jo tryggere blir jeg på at ledelse og styret jobber godt. Det er ikke bare bare å ta ett jafs av NANO utenom en rettet emisjon/partner uten at aksjen går bananas. Hvis noen ønsker 5-10% av selskapet hvor skal de selgerne komme fra? vi er nå allerede er på ett nivå hvor fåtallet gidder å selge fordi de allerede anser caset som make or break.

1 Like

Herlig hvis det blir emi på 10kr i dårlig børsklima! Da skal jeg sende blomst til Brondberg og takke for god timing…

Neineinei, hva er det jeg sier, det må bli partner.

De hadde 246 mill på bok ved utløpet av Q2 og hadde et operasjojnelt resultat på Q2 på minus 113 mill, samt at de selv sier:


Tror det kan være greit å forholde seg til det selskapet selv sier på dette området.
Jeg beregner det til å vare til ut i januar en gang…

5 Likes

Hehe, ikke vanskelig å være enig i det, men jeg tror ikke valutaeffekter et riktig hensyntatt? De hadde vel store valutatap pga styrking av NOK i q2. Blir mer riktig å legge operasjonell cashflow til grunn, og da holder de vel hodet over vann til litt uti januar.

1 Like

NANO har ca. 3mnd igjen med drift til kassa er tom… hvordan de på Q2 og egen arbeidsplass kan fremstå så rolige virker nesten rart. Utrolig spennede uker fremover uansett.

Edit: Noen som vet hvor mye Algeta hadde i cash/burnrate når Bayer kom på banen?

Edit2: Utifra det jeg ser hadde Algeta 290MNOK på bok ved utgangen av Q2 2009 med burnrate på 45-50 mill. Bayer avtalen kom september 09 :wink:

Edit3: …og da hadde de emisjon Q1 hvor de dro inn 250mnok

1 Like

Det er en ren matematisk beregning hvor endring i “cash position” pr kvartal er fordelt utover antall dager i det kvartalet.

Til forecast legger jeg bare til grunn at siste kvartals daglige forbruk fortsetter i det kvartalet vi er inne i.

It is what it is!

edit: …noe

1 Like

Ikke glem cost savings på 35 MNOK, effektive fra og med Q3

HVIS de klarer det så betyr det 23 dager ekstra runway til 0.-

6 Likes