Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2020 (NANO)

Ingenting angående emisjon eller partner?
Edit: ser at @TheObserver har skrevet litt om det.

Tror den jobbes med en endelig løsning på finansieringsproblemene til Nano.

En ny 20% på dagens nivå rekker knapt til salt i grøten, og det vet styret og de store eierne. Skal bli spennende å følge utviklingen her videre.

1 Like

Nieba nevnte at de har 20 % fullmakt til reise kapital gjennom en emisjon, men jeg synes han utredet ganske så bra om alternativet gjennom dealer og at de kan komme på bakgrunn av flere ting; dvs både på Betalutin og andre ting i pipen.

Klart MZL og Alpha har en verdi for den riktige partner, det samme innen kombinasjon.

Interessant også at Nieba mener at Betalutin er så til de grader virkningsfullt og dekker et unmet need som andre ikke kan matche for denne populasjonen (eldre over 65) at de mener single treatment kan være et bedre alternativ enn kombo. De sitter nok på en del data som de ikke har vist til alle ennå siden de er så bull på vegne av Betalutin som mono.

5 Likes

Litt i tvil om denne burde vært i biotektråden, men vi diskuterte caset her i går:

“Modest investment”

1 Like

Fungerer som benchmark i forhold til partnerdeals for Nano.

Men denne er vel mer relevant i forhold at Nano og Mei er ca like langt i det kliniske løpet.

1 Like

En friskere Nieba enn jeg har hørt tidligere.
Åpenbart confident.

Gledelig at han bekrefter det flere av oss har sagt underveis her er en reell mulighet:

  • en tidligere cutoff en på 130 pasienter:
    «Vi har pasienter i Dlbcl, Archer osv»

Statistisk bør man med lavere totalt pasientantall kunne levere samme kvalitet som tidligere forventet på 130.

At de forfølger ulike NON dillutive muligheter virker ganske oppe i dagen her.
Om de lykkes med en riktig avtale gjenstår og se, men absolutt en optimistisk tysker på tråden idag!

Jeg er i imidlertid ikke like optimistisk på at q3 blir den syretesten flere venter:
«We wilL have implemented ammendments in all locations oct/nov»

Effekten av dette blir ikke synlig før tidligst q4 er jeg redd.
Spiller liten rolle i mine briller, men markedet vil nok ønske å se vesentlig forbedring i q3.

Men ingenting ikke en partner avtale kan bøte på :joy:

6 Likes

Sa han dette?

Fikk ikke tid til å høre hele podden

Jeg dobbeltsjekker i kveld eller i morgen tidlig. Åpen for å ha hørt feil, men neppe :stuck_out_tongue_winking_eye:

Jeg føler også at han så noe om dette men gikk litt rundt grøten og hadde litt sammenligninger osv. Klarer ikke pinpointe ett enkelt sitat men sitter med en ok følelse om at noe er på g ( som betyr nada :joy:)

Trillium høres litt ut som noe fra Harry Potter elns… men når de får penger så kan vellikegodt NANO også.

“We are looking for the right deal” :+1:

2 Likes

Liker detaljgraden til Niba, han kan hva Nano driver med godt. Liker også hvor detaljert planene er.

Eksempel:

Når Per fra Pcib fikk spørsmål om hvordan de skulle øke rekrutteringen, så følte jeg ikke det var et klart svar. Det virket bare som om de skulle gjøre mer av det samme. Per sa at han håper ting løsner etterhvert. Han var også usikker på om de skulle klare å overholde fristene, da han ikke viste hvordan corona ville utvikle seg.

Niba derimot forklarte detaljert alle tiltakene Nano har satt i gang for å øke rekrutteringen (blant annet bytte av prøveresultatsjåføren på svenskegrensen😅) . Han uttrykte også at de er ganske sikker på at de skal klare å rekke fristene de har satt seg.

7 Likes

For alle interesserte rundt financing, hør fra 28 minutter. Varer ca to minutter.

Nieba sier at de aktivt forfølger fleksible og oppnåelige konsolideringsstrategier for å maksimere verdiene. De vil gjøre den riktige dealen, ikke hvilken som helst deal.
De forfølger ulike aktuelle retninger å gå.

Det avsluttes med at de vil reise kapital på en måte, og da sier Elisabeth «a little». Da ler de begge rått, og Nieba adresserer at de har jo en 20 % fullmakt tilgjengelig. Min frie tolkning av den passiaren; her ønskes det en deal langt større enn hva 20 % utvidelse gir, og det er hva det jobbes med. Det finnes ingen annen måte å tolke det Nieba sier når de aktivt forfølger ulike avenues og konsolideringsstrategier. Det finnes alternativer de vurderer p.t, og de vil klinke til på den riktige.

Ref det du adresserte InVivo; de nevner DLBCL og Archer, men i den hensikt at cashens varighet avhenger også hva som skjer av rekrutteringen i disse cohortene.
Jeg mener fortsatt at de nevnte flere måter å kapitalisere fra pipen på, men det er ikke i passiaren rundt finansieringsbiten, men sikkert et annet sted.

6 Likes

De har vel ikke pleid å si at de har som mål å maksimere shareholder values tidligere heller…

1 Like

https://soundcloud.com/user-972208711/episode-141

Det han sier om funding er:

Lars: We are looking into all funding possibilities, which could be dilutive, like equity, or it could be through a deal…
What is worth remembering is that Betalutin is a 100% owned asset and that we are also actively pursuing a flexible regional commercialization strategies to maximize the value. So that we are looking for the right deal, not just any deal. So in essence we are pursuing several avenues to think about and yes if you looking onto our cash position of course we at one point in time in the future we would need to raise additional money.

Elisabeth: A little?

Lars: hehehehe…, we do have a 20% authorization from the AGF…

8 Likes

For de som er interessert i det som ble drøftet her på tråden forleden om Copansilib, og påstanden om at dette kan ta fra Betalutin muligheten til å få approval, hør fra 34:35

Her forteller Nieba om kroppens evne til å ta til seg medisin på en effektiv måte. Den er lav for de som får Copansilib fordi behandlingen har så mange bivirkninger at den reduserer inhibatorenes tiltenkte effekt.

Igjen er vi tilbake på single-administration og safety. De ser ikke ut til å frykte noen av konkurrentene, selv om det fremmes her inne fra tid til annen at NHL er blitt veldig crowded og fått et farlig høyt antall konkurrenter. Dette ser ikke Nieba ut til å være enig i.

Det finnes riktignok gode behandlinger for den yngre garden som tåler sideeffektene bedre enn eldre over 65, men populasjonen som NANO går etter innen 3L er utsatte pasienter som er lite tolerante for side-effects. Derfor brukes begrepet unmet need om markedet deres inn NHL.

16 Likes

Jeg har sagt det før og sier det igjen:
Birvirkningsprofil er en veldig undervurdert “størrelse” blant investorer etter min mening…
Man finner mange som utvikler medisin innen segmentet og man greier se og “frykte” efficacy-tall… Men det er vanskeligere å gi en verdi på onetime treatment, forbigående (onetime) bivirkninger, Qol, milde bivirkninger, high safety…
Det er disse egenskapene som er jokeren til Betalutin og gjør den til en behandling som vil være lett å ta i bruk/anbefale for behandlere for å gi et godt resultat uten unødig lidelse.
2. og 3.linje (FL og Mzl) virker som skapt for et produkt som Betalutin… (Og Efficacy kan vel kanskje gi tilgang allerede i 1.linje for Mzl…?)

13 Likes

Most Recent Events

  • 03 Sep 2020 Nordic Nanovector announced intention to launch lutetium (177lu) lilotomab satetraxetan (Betalutin®) in USA

  • 27 Aug 2020 Lutetium (177lu) lilotomab satetraxetan is available for licensing as of 27 Aug 2020. www.nordicnanovector.com

  • 27 Aug 2020 Interim efficacy and adverse events data from a phase IIb PARADIGME trial in follicular lymphoma released by Nordic Nanovector

https://adisinsight.springer.com/drugs/800037665

22 Likes

Pent funn!

Nais!

Hva er dette?