Eller utlisensiering? Slik jeg tolker infoen fra @SkogensKonge så er Betalutin tilgjengelig for dette i US? Er det slik at de utlisensierer det der og beholder resten av verden selv?
Det ville vel strengt tatt være motsatt av kommunisert strategi?
I know! Derfor jeg klør meg i hodet over den lenken. Jeg vet ikke helt hva man skal legge i det…?
Det er jo en kommunisert strategi?? De sier jo hele tiden at de går for den rette dealen.
Sitter nesten med en følelse av at de kan få en deal på dagen om ønsker det.
Har de råd til å være så picky altså?
Strategien har vært at de skal ta det til US market selv, men har vært åpne for deals utenfor. Kan selvsagt hende noe har gått meg forbi, men jeg har ikke fått med meg at det gjelder i US.
EDIT:
Ja jeg er klar over endringen av footeren i meldingene ang. selskapspresentasjon.
Får satse på de presser opp prisen med å spille på at de har flere interessenter, play hardball
Det stemmer ikke. De har hele tiden kommunisert at de er åpen for avtaler, og i det siste året at de skrevet at de vil delta i kommersialiseringen.
Tenkte jeg også, når Nieba sa at dem ikke ville gå for “any deal”…
Med mcap Nano nå har, og safety profile produktet har ifht. konkurrentene, så er det jo ikke utenkelig at de kan velge og vrake i deals men at disse ikke er gode nok. Spille litt hard ball for å presse prisen opp for en deal. I like it.
Ja, de er overraskende tøff hvis dette er tilfellet.
Synes historien til Nieba hvor han fortalte om sin bakgrunn og erfaring fra bransjen var interessant.
Han hadde startet opp et biotek sammen med to andre, og var i flere møter med venture. De ble spurt over bordet hvor mye de var verdt, og hadde svart 30 M CHF(?). Det fikk de med en gang, og erfarte i ettertid at det var en grunn til at de fikk det de bad om; de hadde solgt seg ut altfor billig. Deretter jobbet han 16 år i big farma; Roche og Bayer, før han fikk lyst til å komme tilbake til biotek tidlig fase og være med på å bringe noe nytt ut til markedet.
Han sier det er svært godt samarbeid mellom ledelse og styret, og de snur på alle steiner for å komme raskest mulig i mål på Paradigme på en effektiv måte, inkludert å gå i dialog med FDA for å redusere protokollens antall. Dette også basert på at protokollen la til grunn at man skulle ha 50 / 50 fordeling av 15/40 og 20/100, samlet 130 pasienter.
Nå som den ene armen er parkert etter at ca 40 % av grunnlaget er avlest gjennom interim, ligger det logikk i at de kan fjerne den siste 60 % som var tiltenkt rekruttert til 20/100 armen. Med gjenværende 80 pasienter som skulle inn i respektive 15/40 eller 20/100, så kan man i beste fall håpe på at man kan redusere protokollen til 90 pasienter totalt. (Dette er mine regnestykker, ikke Niebas).
Nieba forteller også at de har grunnlag fra DLBCL, så det virker som om komiteen, ledelsen og styret er av den oppfatningen at de har nok datagrunnlag å file hvis Paradigme-studiet kan fullføres med det antall pasienter gjenværende som var tiltenkt å gå i 15/40 armen. Dette blir uhyre spennende å følge videre med på.
Jeg la oss merke til at Nieba adresserte at de aktivt vurderer hvordan de best mulig skal posisjonere seg innen 2L. Tror som nevnt lengre oppe at med den innsikten de har på effekt og alternativer for pasienter også i 2L, så ser de en god åpning for innpass der som de kan jobbe mot allerede nå, selv om Paradigme er hovedfokus.
Overall må jeg si at Nieba gjorde en svært god figur i går, og at det fremkommer at dette er ikke en tilfeldig kar fra Bayer de har hyret, men en person med innsikt i både det tekniske, markedsmessige, finansielle og kommersielle. Om kursen reagerer på podkasten tror jeg neppe, men hadde robotene hos GSA lyttet til kasten, tror jeg de hadde begynt å dekke inn deler av posisjonene sine
Jo lenger det drøyer med emi, jo større sjanse er det for en partner avtale etc.
Man må hente penger når man kan, ikke må!
ser mer og mer ut som de gambler på en avtale.
Et meget godt og balansert sammendrag av podcasten som jeg koste meg med til dagens frokost. I den grad Lars ønsker jobben som CEO permanent, så kan jeg ikke skjønne hvorfor styret bruker kalorier på å finne noen ny CEO. De har jo tydeligvis en person med på laget som fungerer utmerket som CEO.
Etter å ha hørt gjennom podcasten er det ikke tvil om at vi går inn i en meget spennende periode for NANO. Og jeg blir meget overasket dersom ledelsen må ty til emisjon for å få på plass finansieringen. Alt tyder på at det blir landet en avtale i nær fremtid.
Det mest spennende er hvor høyt en avtale vil løfte kursen. Ettersom usikkerheten rundt finansiering er det som mest trolig nå holder kursen nede, så vil jeg tro at en avtale vil bidra til at interessen rundt NANO eksploderer, samtidig som potensielle selgere forsvinner som dugg for solen. Det burde gi en særdeles hyggelig effekt på kursen.
Får man samtidig en melding om at de nye protokollene er godkjent, så kan NANO få en real reprising utover vinteren.
Any day now
Stiller meg bak dette. Sjeldent at man får så mye snacks i en podcast… de jobber mot mindre pasienter i paradigme og en partner avtale. Han snakket mye mer om partner enn emisjon… såpass klarte jeg å høre. Doblet beholdningen idag eller gode dager i qfuel.
Hvilken snacks er det du referer til? Jeg har vært aksjonær i manns alder i Nano og har hørt samme visa igjen og igjen.
Jeg leser både her og på HO om folk som dobler på bakgrunn av podcasten i går. Likevel er det omsatt for skarve 2 mill kroner.
Merkelig.
Men setter pris på snacksen du lister opp hvis du gjør det.
Samme her, solgte meg ut av andre posisjoner, jeg ble rett og slett overbevist i podcasten etter og ha hørt den noen ganger. NANO er også en høst aksje så det er mye som tilsier at vi har en spennende tid foran oss
Edit : Det er det som holder en flytende i disse aksjene, jalla om du vil.
Vi baserer oss på tro og håp, og da trenger en positiv input fra tid til annen
Bil anbefale the observer innlegg over. Eller bare høre selv. Det er en god podcast. I tilegg vil jeg hørt ekstra nøye på spørsmål rundt finanser. Her snakker han mer om partneravtale enn emi
. Hvorfor slo de ikke til dagene etter interim med emi??? Fordi de er i forhandlinger…