Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2020 (NANO)

Jeg har hørt jeg.
Han nevner også at de har fullmakt fra GF om å utvide aksjekapitalen med 20%. Mange har selektiv hørsel.
Lykke til med den teorien. Vi som har vært aksjonærer i en mannsalder vet bedre. De har vært i “forhandlinger” fra Costa tiden. Ha en fin dag!

3 Likes

Virker opplagt at Nieba får tilbud om permanent ansettelse om han klarer å få skuta på rett kjøl, dvs. får orden på finanser og rekruttering. Vel fortjent isåfall.

2 Likes

Blir vel noe sånt Nano kommer til å gjøre.

Blir vel ca 60 pax for dem også

1 Like

Jess! Bare at nano ikke har penger til å gjøre det

1 Like

Nei, de må jo vente fordi skal time neste emisjon :joy:

Skjønner ikke hva de driver med, men la gå. Egberts sier de jobber med å maksimere aksjonærverdier, så vi får bare ta han på ordet

1 Like

Ganske tydelig at man hører det man vil i slike podcaster.

De som tror selskapet har fått full kontroll og orden i sysakene hører gull og grønne skoger og ofrer ikke problemene en kalori når innhold vurderes.

De som ikke tror det er så mye mer kontroll nå ser fremdeles faresignalene i det samme innholdet.

Det eneste alle ser ut til å være enige om er at det blir en medisin på markedet på ett tidspunkt.
Det er veien dit det er uenigheter om.
Hvor lang er veien og hva vil den koste aksjonærene.

12 Likes

Jeg har full forståelse for at mange fortsatt er skeptiske til NANO. Veien så langt har vært strødd med torner og brutte løfter.

Når jeg likevel har valgt å gå inn igjen i NANO som aksjonær, så skyldes det ene og alene en ny ledelse som har tatt viktige grep for å få skuta på rett kjøl igjen.

Nå er det litt for tidlig å vite hvorvidt grepene som er tatt vil gi den ønskede effekten. Men jeg velger å tro det, vel vitende om at her fortsatt er risiko tilstede. Den største risikoen i det korte bildet, er nok videre finansiering. Ut fra det som har skjedd de siste ukene, så mener jeg at det er tegn som tyder på at ledelsen mener de skal få på plass kapital, uten å gå via en ny utvannende emisjon. Behovet for snarlig kaptialpåfyll er uomtvistelig. Men ledelsen hadde et glimrende mulighetsvindu for noen uker siden til å sette en emisjon til en grei pris. Det utnyttet de ikke og det forsterket min tro på at der jobbes med alternative løsninger i kulissene. For dersom de nå setter seg i en situasjon der de må gjennomføre en emisjon, så har også dagens ledelse gått skoene av seg, for å sinnet mildt.

At selskapet i tillegg har tatt grep for å få ned kostnadene samt fokusere ressursbruken mot paradigme, finner jeg fornuftig. At de nå tydeligvis vil klare seg med er redusert antall pasienter, vil bidra til de kan opprettholde ny tidsfrist.

Så ja, jeg har satset på at ny ledelse fortsetter å levere. Men gjør de det tror jeg det skal være mulig å få en særdeles hyggelig return på investert kapital. Og historisk har jeg bare gode minner når det gjelder avkastning på mine NANO investeringer. Satser på at det skal fortsette slik inn i fremtiden.

Ja, men for de aksjonærene som har penger i bakhånd, så er en dårlig avtale forventningsmessig mer kostbar enn en emisjon eller tre for å komme seg frem til en godkjent NDA.

10 Likes

Det er kanskje derfor Niebra understrekte; “not just any deal, but the right deal”?

De kunne antakeligvis ha signert en avtale for flere måneder siden, men de venter ut de rette betingelsene. Det for å maksimere verdiene og gjøre det innvannende også for de som har musklene til å opprettholde sin pro rata gjennom emisjoner. Et eller annet sted på X og Y-aksen vil verdien av en god parterneavtale bidra til en høyere exit / ROI enn å finansiere hele løpet alene. Hadde Algeta klart å komme i mål ved å holde på alene i 7 år med stadige emisjoner? Min oppfatning er, med henvisning til dealer som passerer forbi, at farmaselskapene ser helt andre multipler når de regner på verdi enn aksjonærene. (Også et tema i går på podkast; er norske investorer for risikoaverse når de priser biotek. Svaret var åpenbart ja, sammenlignet med UK og US).

Tror noen her inne at hvis Bayer og Novartis regner på et bud eller avtale nå, så legger til grunn marketcap på 1.5 milliarder, når årlig turnover i NHL ligger på 5 mrd USD pr år?

Men man må ikke være historieløs; det er ikke bestandig slik at partnere kommer til dekket bord uten risiko og kun skummer fløten. Det er også disse som kan øke sannsynligheten for mersalg, royalties, innpass på sykehusene med mer. Det er synergier som ikke bestandig kan regnes rett hjem ut fra Excel-arket.

7 Likes

Var vel “Next in line” for typ 2-3 år siden :rofl:
Sitter uansett, har ventet så lange så kan jeg likegodt vente enda lenger :slight_smile:

6 Likes

Skal vi våge oss på å si; «Ta plass og lukk dørene! Hurtigtog klart til avgang!»

6 Likes

Nei jeg våger ikke si det enda. Jeg prøver å stille meg så nøytral som mulig, og holder fortsatt emisjon oppe som en mulighet, Nieba poengterer spesifikt at enn så lenge er Betalutin heleid av NANO uten noen commitments (på godt og vondt), og den posisjonen virker det som de ønsker å beholde så lenge som mulig.

4 Likes

Skal de være tro mot seg selv og sin egen forretningsmodell så holdes Nano på egne hender og emisjon er uungåelig.

1 Like

Spørsmålet er nok om det vil være å generere verdier for eierne. Mulig at dersom man inngår den rette partneravtaler, så vil det være en løsning å foretrekke ettersom den kan generere større verdier for eierne. At lille NANO skal ta Betalutin til markedet på Even hånd, det tror jeg ikke før jeg ser det. Redd selskapet vil knekke nakken på et slikt stunt.

De trenger 0,5 til 1mrd. for å få fart på hele pipen. Ellers blir de aldri ferdig. Partner er det eneste rette.

5 Likes

Er jo bare å sammenligne med hva slags muskler TGTX slår i bordet med

image

1 Like

Kan være at det er der kommentaren om “right deal” nettopp kommer inn.
Kan være de ønsker en partner for bredt samarbeid som er med på å utforske hele pipen, ikke bare skumme fløten på nesten ferdig produkt for 3FL. Archer, Alpha, Huma ++

TGTX er et perfekt eksempel på hvorfor Nano blir akterutseilt hva gjelder speed i klinisk forskning og kommersialisering. Nano skulle vært notert i US for 4-5 år siden.

1 Like

Når jeg hører Nieba snakke om den 20 % fullmakten de har så oppfatter jeg det nesten som om han tuller litt med det, som at han gir til kjenne at det holder jo selvsagt ikke.

Det hevdes for noen timer at slike som meg hører på podkasten som om det er frelseren selv som har talt og at alt blir forvrengt og tolket way to positive, men det var noe med tonen gjennom hele podkasten som fikk meg til å tenke at Nieba er hel ved, genuin og skjønner hva dette går ut på. Det har han vist de siste 7 månedene, og det virker som om han og Egberts er et radarpar som er på vei til å løsne den trange knuten som var der på alt før. (Rekruttering, kostnader, kommunikasjon, vinglete strategi, lite synlighet ute hos KOLS med mer)

Jeg tror rett og slett at Lars, som selvsagt må bo i Norden med det navnet (hans egen lille vits i starten av podkasten), vet veldig godt hva de er i ferd med å lande, og at dette preget hele seansen.
Jeg heller 90/10 mot avtale; en riktig god en :muscle:

19 Likes

Jo, tja… jo. Skulle bare vært overført på TV så bi kunne tolket kroppsspråket også. Men hvis en hører gjennom dette flere ganger virker det mer positivt enn negativt. Mulig vi burde sendt podcasten til en psykolog med språklig atferd som spesialfelt :blush:

1 Like