Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2020 (NANO)

Var vel “Next in line” for typ 2-3 år siden :rofl:
Sitter uansett, har ventet så lange så kan jeg likegodt vente enda lenger :slight_smile:

6 Likes

Skal vi våge oss på å si; «Ta plass og lukk dørene! Hurtigtog klart til avgang!»

6 Likes

Nei jeg våger ikke si det enda. Jeg prøver å stille meg så nøytral som mulig, og holder fortsatt emisjon oppe som en mulighet, Nieba poengterer spesifikt at enn så lenge er Betalutin heleid av NANO uten noen commitments (på godt og vondt), og den posisjonen virker det som de ønsker å beholde så lenge som mulig.

4 Likes

Skal de være tro mot seg selv og sin egen forretningsmodell så holdes Nano på egne hender og emisjon er uungåelig.

1 Like

Spørsmålet er nok om det vil være å generere verdier for eierne. Mulig at dersom man inngår den rette partneravtaler, så vil det være en løsning å foretrekke ettersom den kan generere større verdier for eierne. At lille NANO skal ta Betalutin til markedet på Even hånd, det tror jeg ikke før jeg ser det. Redd selskapet vil knekke nakken på et slikt stunt.

De trenger 0,5 til 1mrd. for å få fart på hele pipen. Ellers blir de aldri ferdig. Partner er det eneste rette.

5 Likes

Er jo bare å sammenligne med hva slags muskler TGTX slår i bordet med

image

1 Like

Kan være at det er der kommentaren om “right deal” nettopp kommer inn.
Kan være de ønsker en partner for bredt samarbeid som er med på å utforske hele pipen, ikke bare skumme fløten på nesten ferdig produkt for 3FL. Archer, Alpha, Huma ++

TGTX er et perfekt eksempel på hvorfor Nano blir akterutseilt hva gjelder speed i klinisk forskning og kommersialisering. Nano skulle vært notert i US for 4-5 år siden.

1 Like

Når jeg hører Nieba snakke om den 20 % fullmakten de har så oppfatter jeg det nesten som om han tuller litt med det, som at han gir til kjenne at det holder jo selvsagt ikke.

Det hevdes for noen timer at slike som meg hører på podkasten som om det er frelseren selv som har talt og at alt blir forvrengt og tolket way to positive, men det var noe med tonen gjennom hele podkasten som fikk meg til å tenke at Nieba er hel ved, genuin og skjønner hva dette går ut på. Det har han vist de siste 7 månedene, og det virker som om han og Egberts er et radarpar som er på vei til å løsne den trange knuten som var der på alt før. (Rekruttering, kostnader, kommunikasjon, vinglete strategi, lite synlighet ute hos KOLS med mer)

Jeg tror rett og slett at Lars, som selvsagt må bo i Norden med det navnet (hans egen lille vits i starten av podkasten), vet veldig godt hva de er i ferd med å lande, og at dette preget hele seansen.
Jeg heller 90/10 mot avtale; en riktig god en :muscle:

19 Likes

Jo, tja… jo. Skulle bare vært overført på TV så bi kunne tolket kroppsspråket også. Men hvis en hører gjennom dette flere ganger virker det mer positivt enn negativt. Mulig vi burde sendt podcasten til en psykolog med språklig atferd som spesialfelt :blush:

1 Like

Er ikke uenig. Men tilsvarende positive vurderinger var tråden full av etter mange opptreden fra Bravo og Superhappy og de andre som etterpå ble slaktet - gjerne med god grunn - noen uker etter at de måtte gå. Det er sikkert unntak fra det jeg sier, og dette er uansett ikke et gyldig argument mot at denne gangen er tingene på stell. Men man blir sliten av å vasse i oppløftende spådommer på vei fra 12 til 120 så ned til 10 opp til 33. Jeg tenkte plutselig; pint under Pontus Pilatus, fór ned til dødsriket, steg så opp til himmelen osv.

6 Likes

Bravo leverte aldri på noen verdens ting… Nieba og Egbert har ihvertfall fått iland interim og innrullering amendmends som er svært viktige da i noen land så får de fleste pasienter SCT behandling.

Jeg er overhodet ikke 100% overbevist men det jeg har nevnt over er en sabla god start på å vende det synkende skipet.

5 Likes

Om du har vært med fra sommeren 2016 ( som det kan virke som du har ) så må du vel ha litt mere troa nå, enn hva du hadde etter at Bravo måtte ta hatten og gå ?
Så hvorfor så negativ nå, når det ser ut for at det løsner på alvor for Nano. ??
Merkelig egentlig…

3 Likes

Kanskje det er litt bittersweet? Bare menneskelig å bli lei av å vente så lenge. Kan bli enda mer bitter om man tenker på veien av lik… eh, lovnader som er tilbakelagt (ref. Pontius Pilatus):smirk:

1 Like

LinPiao
Jeg er imponert over din stayerevne! Ja, over stayerevnen til alle som har sittet siden 2016. Samtidig skjønner jeg meget godt at dere gjennom disse årene har bygget opp en voldsom frustrasjon og skepsis ovenfor NANO generelt og ledelsen spesielt.
Du hevder at du har hørt den samme optimismen ved tidligere sjefskifte, samt utskjelling av vedkommende som gikk. Men jeg tror du finner en vesentlig og ikke ubetydelig forskjell.

Da italieneren Costa måtte ta sin hatt og gå, så var det etter å ha dekket over forhold som burde vært kommunisert. Forventningene til ny ledelse var derfor svært stor. Men etterhvert viste det seg at grep ikke ble tatt, pengene rant ut og det skuta fortsatte med stadig økende slagside. Ja, det gikk fra vondt til verre.

Ikke rart at mang en investor forble skeptisk da Lars overtok. Men med Lars ved roret er de det facto tatt viktige grep og flere og flere synes nå at NANO, takket være disse grep, er kommet på rett kjøl. Ja, selskapet synes å være on track igjen.

Det som gjenstår nå er å få på plass en bærekraftig og tilstrekkelig finansiering som kan vare frem til Betalutin er kommersialisert. Når den biten er på plass og den nye protokollen er godkjent i de berørte landene, da burde det resultere i en real reprising av NANO.

Og fra radforsk podcast nr 141 får vi bekreftet av Lars at det jobbes med alternative finansielle løsninger til emisjon. Jeg tror Lars og dagens ledelse vil lande en partneravtale i nær fremtid. Det ville bærre vært lækkert!

Ha en god dag!

6 Likes

Og, de har en assosiert KOL som Nathan Fowler som også gjør litt av seg også utenfor strengt medisinske kretser.

https://twitter.com/DrNathanFowler

Hahaha, det er jammen rart hvor forskjellig virkelighetsoppfatningen kan være :smile:
I min verden så er det full overtenning på dass, i din verden ser ting bra ut.

Jeg håper selvfølgelig at du har rett, men jeg frykter du tar feil.

Jeg mener at selskapet nå har tilrettelagt for at ting kan gå bra, men det må fremdeles materialisere seg før vi kan konkludere med noe. Definitivt spennende tider i vente.

3 Likes

Det kan selvfølgelig godt være at Lars er en helt grei skuespiller, men inntrykket fra podcasten var ikke at dette var et rop om hjelp fra en som befinner innestengt på en brennende do. Tvertimot kunne det høres ut som en som befinner seg på et godt sted, og som kanskje tenker at hans største utfordring er hvilket ess han skal trekke fra ermet.

3 Likes