Jeg vet ikke hvor reellt dette argumentet er. Utelukker ikke at det kan være et moment for enkelte, men jeg tror behandlere av mennesker som har kommet til dette punktet i livet sitt vil gjøre menneskelige vurderinger og tilpasser behandlinger med tanke på og med et ønske om å gi pas høy Qol.
Med det sagt: Det du egentlig sier er at de ser ikke på engangsbehandling som attraktivt for denne pasientgruppen fordi det ikke gir nok penger i kassa fordi pasientene ikke kommer tilbake ofte nok…? – Dette er jo et kort enkelte liker å dra opp med jevne mellomrom for å så tvil om Betalutin, men er dette noe du kan dokumentere eller bare en påstand…?
Man kan vel like godt si at eiere av sykehusene ser at Betalutin gir mindre jobb og binder opp mindre ressurser per pasient og videre at man derfor kan rekke å behandle flere pasienter og tjene mer…?
Og det står jo i sterk kontrast til hva nano melder om tilbakemelding for Betalutin og ser på som en styrke ved den - nemlig:
- simplicity for patients and physicians
- the response rate and mDoR in complete responders are viewed as compelling by HemOncs
Og det at egenskapene (milde forbigående bivirkninger) gjør den attraktiv for de fleste kombinasjoner og gir også et incentiv om å bruke den som tillegg i de fleste behandlinger (også et tillegg til kombinasjoner ala mei sine) tenker jeg.
Så er det ikke slik at jeg avfeier at Mei kan brukes til behandlinger av den eldre populasjonen – jeg skriver bare at dersom safety var et issue som stoppet den ene armen (slik du skrev det var), så understøtter det at den ikke nødvendigvis er så velegnet for den pasientgruppen Nano retter seg mot.
Men et annet poeng som stadig blir glemt er at pasienter vil få tilbakefall etter 3.linje behandlinger også, så det er ikke noe i veien for at mange (de fleste?) av de kan ende opp med både Pi3K-inhibitorer og CD37-behandling på et eller annet tidspunkt.
Der hvor andre kun ser konkurranse og “enten eller”, ser jeg flere linjer og flere muligheter til å få en Betalutin-terapi. (og flere muligheter til å gjøre sykdommen til noe som du “dør med” og ikke “dør av”.)