Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2020 (NANO)

Interessant at MSK Cancer Center ikke en gang nevner RIT eller Betalutin over produkter under utprøving mot FL

Det er jo besynderlig… Hvor fant du denne siden…? Kan det være en tanke å sende mail til Nano for å be dem kontakte MSK og opplyse om sin teknologi?
MSK kjører for øvrig noen trials innen NHL… blant annet en med copanlisib og en med mei-401…

1 Like

Var en av disse på Mei sin hjemmeside

https://investor.meipharma.com/

Forøvrig synes jeg Betalutin leverer knallsterkt(lav N) målt opp mot Me-401+Rituximab.

4 Likes

Det er i alle fall nok penger hos de store til å kjøpe det de har lyst på :muscle:

3 Likes

Premium på litt over 100% fra fredag

1 Like

@fleksnes har du noen betraktninger om NANO fremover?

Jeg har troa og er fullastet med en viss giring. Men vi har jo alle lagt merke til hva som har skjedd de siste årene og selv en nøktern beskrivelse av dette kan være sterkt nok. Så får vi se om "This time it’s different ".

1 Like

Du har vel vært med minst like lenge og er vel selv også et eksempel på en som i perioder sliter litt med entusiasme? Men nå er vi begge med for fulle seil. Var med allerede fra januar 2015 og husker godt en generalforsamling i Nanos lokaler i Kjelsåsveien der strategiske beslutninger ble tatt under en åpen diskusjon der de tyngste aktørene tilsynelatende improviserte fram løsningen. Jeg er ikke sikker lenger, men jeg tror det handlet om man skulle satse på en eller to armer, men det er mulig det kom senere. Dere som husker bedre enn meg; kan noen huske dette?

Joda, entusiasmen følger stort sett hva som skjer i selskapet. Og dersom den utviklingen er negativ, så tar jeg normalt konsekvensen av det og trekker meg ut. Men, i motsetning til en del andre, så tilhørere jeg den gruppen som kutter ut å skrive innlegg fra det moment jeg er ute. I den grad jeg har rett i mime antagelser, så er det andre krefter i markedet som vil korrigere kursen nedover. Det er ikke behov for negative oppgulp fra min side. De har etter min mening ingen effekt uansett.

Når det gjelder tidspunkt for beslutning om to armer, må jeg gå tilbake i kvartalsrapportene for å finne korrekt svar. Men jeg ser positivt på at man må har bestemt seg og oppdaterer protokollene i henhold til det. Etter min mening har dette derisket caset. Får vi nå en avklaring på finansieringen fremover, så tror jeg det vil løsne for alvor.

2 Likes

Blir en veldig spennende tid fremover.
Jeg skal selv vekte meg opp men har landet på å avvente inntil en eventuell finansiering er på plass. Kommer det en emisjon så blir det forhåpentligvis en god mulighet. Med den beholdningen NANO sitter på så blir det ikke lenge til en avklaring vil jeg tro.

1 Like

Det må det jo nesten, 246MNOK per Q2, og nå er Q3 snart slutt, så det er snart tomt (tomt før Q1 2021 er omme) så klokka tikker. Men det vet jo alle.

Edit:Og hvis det skal bli julebord med schwung, så kniper vel Q1-21 også…

2 Likes

Vektet opp med 1800 nye på 21,96. Brukbar støtte rundt 22 :rocket: :question:

2 Likes

Shorten økte fredag med 63500…

1 Like

De er nok ikke så klare for at denne skal turne opp nå, så de må forsvare bettet sitt. La de kjempe, demningen brister før eller siden.

Dess mer volum de shorter, jo mer de må kjøpe tilbake når god-meldingene kommer😎

4 Likes

Let`s hope so – antar de kan ha solgt litt mer fra rundt kl 15 i dag for å få sluttkursen under 22…

1 Like

Helt sikkert, og når man ser at nettosalg på fredag var 65 000 aksjer og en del handel er mellom algoritmer, er de passe alene om å selge om dagen.

De vil få trøbbel med å dekke inn dette uten å gå på en skikkelig smell dersom ikke børsene surner eller NANO må adressere markedet med en emi med stor rabatt.

1 Like

Har de det? Du må gjerne vise til når short er åpnet og deretter lukket, tallene ligger tilgjengelige.

1 Like

Nei. Det som er tilgjengelig er historikk på shortposisjoner som er større enn eller lik 0,50% av aksjene i selskapet. Hvis du har tilgang på andre posisjoner enn dette så er du velkommen til å dele.

Det FartilLuigi kanskje mener er at synlig short har “forsvunnet” fra shortregisteret på en lavere aksjekurs en da de ble publisert. Men vi dødelige vet ikke hvor mye som dekkes inn utover hva som er synlig for oss i registeret.

@TheObserver det er ikke deg jeg skyter nå, men jeg kjenner jeg blir litt furten av folk som sier “Det er 0 short” når et selskap ikke står oppført med short i short-registeret. Folk bør lære seg forskjellen.

5 Likes

Litt tvilsomt å si at shorterne har rett, når de er en stor del av årsaken til at kursen gjentatte ganger blir kjørt ned, for så å dekke inn i emisjoner. Med så mange aksjer tilgjengelig, kombinert med lav omsetning, kontrollerer de kursen. Man kan vel si at de har vært heldige som har fått muligheten til å holde på over såpass lang tid. Jeg tror den eneste grunnen til at de shorterne kommer tilbake på listene, er at de gambler på en emisjon hvor de kan kjøpe tilbake aksjene med brukbar rabatt. Penger på gaten? Nå er det om å gjøre å holde kursen lavest mulig frem til en eventuel emisjon. At emisjonen blir satt på lav kurs er jo en fordel, for da er det ikke så lenge til neste gang :grin:

1 Like

Skjønner godt at du hevder det med tanke på selskapets historikk. Shorten vinner ofte, men jeg husker en oversikt over et av de selskapene som shortet NANO og de hadde flere tilfeller da de gikk på smell. Får satse på at de tar feil denne gangen og at NANO 2.0 gir svina en ordentlig lærepenge.

4 Likes