Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2020 (NANO)

problemet er endel av investorene i de rettede emiene tegner seg fordi de får rabatt, etter det jeg har hørt av diverse meglere. Flere har ingen langsiktighet i posisjonene.

3 Likes

Et poeng kanskje. Se hva som skjedde med Sissener når han var med på emi på 45 kr.
Han var vel ikke så lenge med.
Litt omrokkering en gang tror jeg han gjorde, så var han vel ute med et tap.

Slik formasjonen tegner seg nå er det rett og slett en waiting game, noe som bekreftes av stemningen her inne. Det er likevel ganske thight på weekly (vi får en inside bar om vi closer noenlunde slik som i dag ila. denne uken) så neste uke bør ting være avklart slik chartet ser ut, og det kan bli ganske eksplosivt, uavhengig av retningen.

2 Likes

Dette passer forsåvidt ganske greit med det fundamentale, da man fort kan ha en avklaring på finansieringen (emi/partner) ila neste uke

1 Like

Vil heller frekventere en utebar ala Spania, Thailand etc :stuck_out_tongue_winking_eye::sweat_smile:

2 Likes

mange og meg selv inkludert blir nok preget av det generelle børsklima, hvor man ser aksjer som eksempelvis Kahoot og Qfuel med mer går to siffrede % daglig, i positiv retning. Da er det ekstra tungt når man har forelsket seg i NANO:)

3 Likes

ser ut som han var ute av aksjonærlisten topp 50 i mai 2020

1 Like

Ok, hvis ikke DETTE hjelper så vet jeg ikke hva

image

5 Likes

Interresant, Betalutin virker jo å ha den perfekte balansen mellom effekt/bieffekt i så måte

it’s been challenging to find the right combinations to create ADCs with good therapeutic indexes where a drug can be effective but not too toxic, which is especially important with the increasing use of combination therapies in oncology.

2 Likes

Jupp. Så hvis dette er så innlysende for oss, hvorfor får Betalutin aldri omtale?

2 Likes

Jupp. Så hvis dette er så innlysende for oss, hvorfor får Betalutin aldri omtale?

De glemmer å sende en liten million hit og dit.

1 Like

Litt usikker på hvor viktig og flott dette er, og i hvilken grad det har noe godt for seg.
Det er hva det er og en konsekvens av å være notert.
Men er rimelig åpenbart at det er lite å stille opp mot om man ikke har backing fra større langsiktige eiere SOM IKKE LÅNER UT! Svært lavt nivå, men allikevel dagens sukk.

ISIN NAME SUM SHORT # SUM SHORT % LATEST POSITION
NO0010650013 BerGenBio 614,610 0.70% 16.09.2020
NO0010000045 Photocure 657,379 2.46% 16.09.2020
NO0010597883 Nordic Nanovector 406,694 0.61% 11.09.2020

1 Like

Hver dag uten EMI betyr at det kan komme en bombe. NANO har penger til 3 kanskje 4 måneder drift. De skulle kjøre emi allerede nå hvis ikke for fler uker siden. Det er bare spørsmål om bombe skal løfte NANO til gamle nivåer eller skal synke det til krone marked. Jeg har en håp på det første. Det som setter short vedder på den andre.

7 Likes

Du er ikke alene om å satse på at det kommer en annen løsning enn emisjon. Flere tegn som tyder på at det skjer. Men kursen vil neppe gjøre store utslag før vi har en avklaring. Vil tro den kommer innen noen uker.

2 Likes

Det kan jo heller ikke være at de venter på at den forventet økte rekrutteringshastigheten skal vises på Q3 før emisjon settes, heller. De har jo selv sagt at effekten av nye inklusjonskriterer og rekrutteringshastighet ikke ventes og merkes før november. Noe er definitivt i gjære (avtale-/partnerdiskusjoner), men om det blir resultat av det og hva resultatet da blir kan vi bare spekulere i. Temmelig binært dette caset nå.

1 Like

Skjønner ikke at de tørr å vente så lenge med emisjon. Selv om de skulle være i samtaler med noen, så vil jeg si det må være en stor risiko å vente så lenge som de gjør nå. Det jeg kanskje ser på som mest sannsynlig er at de har skaffet seg sikring fra de største aksjonærene på at de fyller emisjonen, samtidig som de mener de har litt krutt å komme med den nærmeste tiden, slik at de kan få satt emisjonen høyere.

Er det slik at de bare setter emisjonen uten noe kursdrivende eller partner de kommende ukene, vil jeg si at det er fantastisk svakt mtp hva kursen var for bare noen uker siden…

1 Like

Kan det være at partneravtale allerede er på plass gitt viss utvikling i de siste resultatene i pågående tester?

1 Like

Selskapet har aldri brydd seg om aksjekurs , men di har hentet penger når di har trengt. Emiene har vert fulltegnet på bare noen timer. Så tror ikke di bekymrer seg.

4 Likes

Som sagt over her, penger får de alltid, det er ikke noe problem.

Problemet er at de må trykke opp flere aksjer når de ikke klarer å time emisjon rundt kursoppgang og bullmarked.

1 Like

Hvis det kjører emi på 18-20kr 20% skaffer de nok til et halvt år + og enda mindre neste gang. Nieba har kanskje en Tysk forhold til geld.