Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2020 (NANO)

Herrefred, for en gjeng med finansmorons det er i dette selskapet.

Eller vent… det er godt “kvalifiserte” personer som har gjort sitt i lang tid.

1 Like

Kan sistemann i denne tråden slukke lyset🙈

2 Likes

Tja, vanskelig å si hvor langt ned den skal, men dette lå i kortene sammen med potensiell partneravtale så om noen er sjokkerte så kan man ikke blame selskapet. Jeg tok en gamble på partner men var fullstendig klar over risikoen, derfor har jeg holdt av en del krutt til å snitte ned i tilfelle emisjon… :blush:

5 Likes

Høyst sannsynlig.

Her er det snakk om elendig timing. De hadde muligheten å kjøre emi på positivt momentum, med mindre utvanning. Flere har holdt begge alternativer åpne, men å lansere nå med blodrød børs og elendig moment er bare dårlig håndverk av CFO

1 Like

Har de skrevet «egenkapital, gjeld eller partner» tidligere

2 Likes

Krysser fingrene for at jeg trives i arbeid til 70-årene, for tidlig pensjon blir det nok ikke når nano er en del av pensjonssparingen.

Jeg er faktisk helt sjokkert over hvor mye kaldt vann det er mulig å helle i årene til mangeårige aksjonærer.

14 Likes

Kapt. London - til brua! Hvor er du når vi trenger deg som mest?
image

5 Likes

Det skipet mangler mast!

2 Likes

Nei men de har aldri vært på så tynn is før, finansielt og plan, at de har sett det nødvendig å advare om NESTE kapitalinnhentnig samtidig som de starter en emisjon.

Pandemi som stopper rekruttering enda mer enn den labre takten de allerede hadde er den perfekte storm for NANO, så enkelt er det.

1 Like

Jo mer jeg leser meldingen jo sikrere blir jeg på at det foregår forhandlinger med partner…de skriver det mellom linjene. Les godt og se om ikke noen er enige med meg der?

5 Likes

Tenk 1 + 1 så ser en hva som er i gjerde😉

Hvilket gjerde…? Det enkelte sitter på…? :-p
(“Gjære” gir mening å skrive :wink: )

2 Likes

Good work

1 Like

Man mangler sgu’ ord … tipper kursen bliver sat på 17,85 med efterfølgende 2 - 3 måneders ørkenvandring godt under dette niveau; gratulerer med at p… i bukserne endnu engang.

En ting er sikkert, at hvis de er nærme partner og kjører en tilnærmet kriseemisjon (joda - det er det det er, rekordlav kurs og snart tom kasse) på bekostning av sine trofaste langsiktige aksjonærer, så nærmer det seg direkte uredelighet. (Og derfor tror jeg ikke de er nærme partner.)

Hvis noen er sjokkerte over at et børsnotert selskap henter cash for å være sikre på å nå milepælene sine så bør de finne på noe annet. Dette har ligget i kortene lenge.

Så kan man spekulere i om det gir ro i evt partnerskapssamtaler. Det er ihvertfall viktig å ha sterk balanse når man går inn i slike.

Jeg tror det meste negative er tatt ut her og at de enkelt vil sette emisjonen med 10-20% rabatt. Deretter ligger det tilrette for en spennende høst.

6 Likes

Insiderne har lock up på ett år.

1 Like

Var fristet å gi klovnetegn😬