Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2020 (NANO)

Vet ikke helt om jeg kjøper denne kritikken om at selskapet burde brukt “bedre moment” i starten og midten av august på å sette emi på høyere nivå.

Jeg kan rett og slett ikke se at det i den perioden har vært noe ekte kjøpspress som skulle tilsi at det fantes noe drag i markedet til å sette noen særlig høyere emisjon enn den prisingen som selskapet har nå.

Prises ved close i dag til 1,4 milliarder

03.08

10.08

17.08

24.08

1 Like

Det er ikke tvil om at caset er derisket, men dette her er jo uhørt. De får en super oppgang på fundamentale data gjennom hele sommeren, og malene snakker om å TIME rett på presentasjonen i august.

Boka er allerede fulltegnet, så tilgangen på kapital er ikke problemet til NANO.

Men timingen er pretty off, helt utrolig å tenke på at CFO har vært analytiker og jobbet hos et meglerhus. Momentumet har ikke vært så svakt på en mnd, da setter hun emisjonen…

Men en god rabatt og billige aksjer blir det, men hadde ikke tenkt å flagge i NANO før dette kom i mål :rofl:

9 Likes

Noen ganger bør du gå ut av kontrærrollen, spesielt når du blir fristet til å si totalt ulogiske ting.

3 Likes

Problemet er når de som tegner får 10-15% rabatt på dagens kurs og kun tegner på grunn av det. Vet det skjer til stadighet. Fått noen indikasjon på pris @TheObserver?

1 Like

The history repeats itself…de er så ræva med timing, det er nesten helt urolig. De hadde mulighet på 30.

1 Like

100% enig.

For de fleste var det opplagt at de måtte hente penger. Noen har selvfølgelig trodd på at en avtale skulle dukke opp helt ut av det blå, det er jo alltid en mulighet, men ikke noe man bør belage seg på.

Utfordringen til selskapet har vært gammelt grums/lite tillit. Samtidig har det vært og er en høy cashburn og da kommer man inn i en ond sirkel der en 20% emisjon bare dekker er par kvartalers drift. Den høye cashburnen har gjort selskapet veldig sensitivt for utsettelser.

1 Like

De fleste som kjøper i denne emisjonen har sikkert sagt til meglerne i lange tider så mye som at “dere kan bare drite i å komme med en 2 milliarder prising i emien”

Hvilket forum har du lest de siste månedene?

2 Likes

Ship ohoi! Alle mann til pumpene! Nei, dette var ikke det jeg håpet på. Men så er det nå en gang slik at man kan håpe i ene hånden og drite i den andre, og deretter se hvilke hånd man har mest i. ;-(

Timing er ræva! Pengen burde vært hentet i første halvdel av august. Dersom hersker det ingen tvil. Men risikoen i NANO er der fortsatt og nettopp derfor har jeg en begrenset andel av min kapital investert i NANO. Men surt er det. J… surt.

Blir spennende å se hvilke kurs de oppnår på emisjonen.

6 Likes

Tror dem skal slite med å sette den særlig høyere enn NOK 19.-

Tipper i intervallet 17,50 -19.

1 Like

10-15% rabatt er indikert

2 Likes

Ok, ja, det må man nok påregne.

Dette sier dem i artikkelen på Hegnar.

I børsmeldingen fremkommer det ikke til hvilken kurs emisjonen vil bli gjennomført til, men det er nærliggende å anta at investorene vil bli tilbudt en relativt dyp rabatt.

Sånn går no dagan folkens :joy:

Enten har man tatt høyde for denne eller så får man kjøpe 20% til for å forsvare posisjonen.
Det er jo ingen romforskning dette…

At de allikevel jobber på spreng med ulike veier videre fremover, parallelt med dette, det er jeg ganske sikker på.

Den som lever får se.

1 Like

Betyr kanskje at de mener partneravtale times bedre i Q1…?

Ja. Det ble som vanlig. Jeg fortsatt tror at det var en grunn til at de ventet med emi så lenge. Men det betyr at det ble mislykket.

2 Likes

Hm…

Forsåvidt, da skal jo rekruttering være godt i gang med nye kriterier. Dette er bare jævlig surt, for de kunne faktisk satt emien høyere enn sist, som faktisk hadde sendt andre signaler til markedet…

5 Likes

Helt objektivt er det selvsagt at vilkårene i en partneravtale blir vesentlig bedre dersom man på det tidspunktet:

  1. Får redusert antall N som kreves i Paradigme
  2. Øker rekrutteringstakten som følge av endrede kriterier, dette skal skje fra nov 20
  3. Får innrullert og lest av neste cohort i Archer
  4. Får lest av mer data i DLBCL.

Dette vil bedre vilkårene i en deal betydelig mer enn de 220 MNOK de henter nå, så return on equity blir det sikkert lite å utsette på, selv om timingen var below average.

3 Likes

Det er jo bare å ta av seg hatten for shorterne og gratulere dem med en meget innbringende short.

Et selskap som har hatt et såpass lovende produkt som Betalutin og likevel har feilet såpasss mange ganger mhp å skape verdier for aksjonærene, er det bare å gratulere at nå har de klart det nok en gang. Joda, sikkert greit å ha kontroll med produktet hele veien til kommersialisering, men da bør man ha en rinelig fet lommebok. Det har ikke NANO hatt og da burde de sølt partnerskap mer aktivt. Hovmod står for fall.

1 Like