Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2020 (NANO)

Vi har alle vist at manglende kapital måtte løses, dette er ingen overraskelse for et selskap i denne utviklingsfasen. Så kunne dette muligens være løst gjennom en partneravtale. Men velger å støtte meg til uttaleser fra CEO og styreformann; Vi skal velge de løsningene som gir best avkastning for aksjonærene. Å gi fra seg en del av en mulig vesentlig verdiutvikling av selskapet, er ikke til det beste for aksjonærene. For de kortsiktige hadde vel en partneravtale gitt en kortsiktig opptur, men for de langsiktig kan det ved denne løsningen ligge betydelige framtidige merverdier.

9 Likes

Salt på såret nå blir en skikkelig nedtur i markedet generelt :woozy_face:

1 Like

Hvorfor skal man tro at denne guidingen på tidslinjene denne gang kommer til å stemme?
TTT i andre potens ganger pi med dette firmaet her.

1 Like

Jeg har troa på at det blir medisin, og kommer til å kjøpe mer denne uka.

4 Likes

Forsiden av finansavisen nå. Såpass drøyt at jeg ikke kan annet enn å le.

5 Likes

Får i hvert fall håpe at de timer emisjonen i Q1bedre.

1 Like

Hvor mye kan man tolke ut av at primærinsidere binder seg 1 år frem i tid?

2 Likes

Det er jo :dart:

1 Like

Norsk finans på sitt beste, duser ned miljøverstinger og sosial dumping, sparker ned innovasjon. Gode gamle Norge

7 Likes

J…drittavis!

4 Likes

Så ikke helt dette for meg, lite krydder og lite smak… Man kan undres hvorfor dem ikke gjorde grep når kursen var over 30 kr. Sitter der noen på utsiden som vil inn og planlegger dette. Alt blir bare spekulasjoner, men penger og makt er en fordel.

1 Like

Det kan være naivt å tro at ledelsen kun jobber for dagens aksjonærer (agentteori). Formelt gjør de vel ikke noe galt ved å time emisjonen dårlig. Fordelen de får er billigere aksjer til seg selv rett før målstreken. Fikk mye pepper for dette (tidligere innlegg) men mistanken står ved lag. Selv de uten finanskompetanse ville kjørt en emisjon etter positive meldinger og momentum i august. Her ser vi teorien i praksis.

6 Likes

For å presisere: Det kan godt være at de hadde fått et bedre resultat i august, men jeg tror ikke dette at topp 20 i nano hadde akseptert noen 10% rabatt på 30 bare fordi det var et midlertidig gufs oppover.

Jeg tror ikke på at det fantes noen interesse i markedet til å sette emi der. Det er mange aksjer som skal selges.

2 Likes

Medie-pengesluk legger ut clickbait!

https://www.proff.no/selskap/hegnar-media-as/oslo/aviser-fagblader-og-tidsskrifter/IFDTPGR0ZDB-6/

1 Like

Hva er det som er feil i den forsiden?

Ingenting feil i artikkelen

Ser den Savepig. Men hvorvidt de hadde fått en bedre emisjonskursen i august får vi nå aldri svar på. Men det er forståelig at mange, inkludert meg selv, er irritert på at ledelsen ikke forsøkte.

Jeg tror nok fortsatt at det kommer en partneravtale som ivaretar sjarmøretappen frem mot mål. Men påfyll av kassabeholdningen, samt en mulig reduksjon i antall pasienter (ned fra 130) vil trolig gjøre det mer attraktivt for en partner. Samtidig må vi ikke glemme at Lars ikke ønsket en hvilke som helst partner, men en riktig partner. Mulig det blir lettere å oppnå det lenger utpå høsten/vinteren.

Vel, vel jeg planlegger å bli sittende enn så lenge. Alt har en ende, sa reven da de flådde den. :wink:

1 Like

Feilen ligger i å stemple Nordic Nanovector som børstaper, fremfor å bare skrive f.eks “Nordic Nanovector på pengejakt”

Jeg hadde ikke blitt forbauset om de omgås shortemafiaen…

2 Likes

Emisjonen er fulltegnet .

Noen som lurte på det, annet enn de som forsøkte å skremme markedet for å oppnå billig inngang?

Spørsmålet nå er hvor stor overtegningen blir, og dermed emisjonskursen.

5 Likes

Noen som vet kursen?