Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2020 (NANO)

Nei jeg hadde helst sett at penger dalte ned fra himmelen… Ser ironien. Men som sagt, man kan spinne det som man vil. Det som i hvert fall ville vært katastrofe, var om interessen for å gå inn i emisjoner tørker bort. Pushes prisen for så åkjøre emi, for deretter å kollapse slik at investorene taper penger og resultatet blir at investorene holder seg borte ved neste korsvei, er vi enda værre ute og kjører.

Hva slags mcap snakker vi etter dagens emisjon på kurs 100?

Synes det er skuffende t de tynet det så lenge at kassabeholdningen kom til ATL før de bestemte seg for å hente penger

Tidspunktet for å hente penger virker tilfeldig. Det virker derfor åpenbart at det har vært forhandlinger på gang her - ellers hadde de hentet penger tidligere. Termsene i de innledende forhandlingene må ha vært bra siden de valgte å dra dette ut til tross for covid-spøkelset som henger over markedet, usikkerhet rundt rekruttering osv. Dette er i det minste oppløftende. Samtidig er det skuffende at de ikke har klart å lande noe enda. Det begynner å bli tungt å stadig måtte forsvare sin posisjon.

3 Likes

Ca 8 milliarder.

PS - det er ikke en fordel for noen at kursen forblir lav, aller minst for de som spytter inn penger ved emisjoner. Men det er enda verre om den blåses kunstig opp før emi, og man derigjennom får manglende tillit.

Mitt argument gikk på hvorfor det finnes alternative forklaringsmodeller/tankebaner rundt forbannelsen på at man ikke gikk ut på 30 for noen måneder siden.

Kanskje de ønsker å gi rabatt til en evt. Partner’:cry:

1 Like

Nemlig, derfor interim hadde vært en fin knagg å selge emi på…

Kursen opp, tilliten består.

2 Likes

Selskapet har levert gjennom interim, Orphan Drug, sterke Lymrit-data med mer, men FTF har dessverre ødelagt det som kunne gitt en hyggelig høst for selskapet.

Tipper ledelsen er passe lei av å ha staten som sin største fiende når det gjelder å skape et suksessfullt farma.

5 Likes

Alltid synd med en utvanning, men det er nå en gang slik det funker.

Men jeg føler fremdeles at selskapet ikke kommuniserer helhjertelig med aksjonærene: hvorfor tar rekrutteringa så lang tid.

Det var tungvint i Lymrit og det fortsetter inn Paradigme. Nano er til for å produsere data gjennom studiene. Når de ikke gjør det så lykkes de ikke i jobben sin. Og dette er ei utvikling som har pågått i mer enn 5 år nå. Om man ser tilbake på presentasjonene så er den sørgelige fasiten at selskapet aldri når målsetningene sine. Det er utrolig frustrerende og jeg føler vi har krav på ei forklaring på hvorfor de alltid bommer.

Og til sist: besparelsene fra Niebas kuttpakke er jo helt marginale sett i forhold til konsekvensene. Å fryse archer, dlbcl, og humalutin for å spare noen kroner på tusenlappen er særdeles uheldig all den tid man lever av å pumpe kurs gjennom nye data.

10 Likes

Hvilke triggere er forventet før neste emi H1 2021?

Lurt innn? Vel, da kan man gå tilbake til desember 2016 da selskapet gjennomførte en emisjon på kurs kr114,- (mener det var 114. Korriger meg om det er galt)

Så skjer det fatale. Jostein Dahle, en insider, går hen og selger en større post like etterpå! Og etter det kom aldri kursen over emisjonskursen.

Men såvidt jeg vet har det blitt gjennomført flere emisjoner i etterkant. Denne gangen kunne man med litt kløkt fått satt en emisjon på et høyere nivå, fått redusert utvanningen av trofaste investorer og oppnådd en smule goodwill hos investorene. Men nei. Ledelsen har nok lyttet mer på de store, tunge investorene, gitt dem en real rabatt. Men, mulig at det var dette som måtte til for å få på plass emisjonen. Da er det nærliggende å tro at også neste emisjon blir på premissene til de store og på bekostning av de små.

Er det på bakgrunn av dette vi skal forvente at kursen går 4-5 ganger de neste 12-15 månedene? Nope, ikke uten en eller flere superpositive meldinger. Og dersom så skjer kan vi jo håpe at ledelsen finner andre utveier enn emisjon som neste påfyll av kassabeholdningen. Men akkurat det tror jeg ikke før jeg ser det. De største er tross alt best tjent med å få kjøpe sterkt rabatterte emisjonsaksjer. På den måten kan de stadig øke sitt eget kakestykke på bekostning av småaksjonærene.

Om jeg blir sittende til målstreken? Det var meningen da jeg returnerte, men nå er jeg slett ikke sikker. Dukker det opp bedre alternativer og NANO på nytt går inn i et stillebelte, da vil ikke salgsknappen være langt borte. Jeg er tross alt Kun en småfisk og således kun mat for de store. :wink:

2 Likes

Healthcap kommer vel heller ikke denne gangen til å forsvare posisjonen sin fullt ut? Rundt 7 mill er vel bare 1/3 av det de måtte ha spyttet inn, eller tenker jeg feil? De har vel stått over et par emi’er også. Noen tanker rundt dette?

1 Like

Tja, de deltar ihvertfall i denne…

2 Likes

Sagt noe om hvilke aktører som fyller emisjonen? Med dette minstebeløpet er det vel ikke hvemsomhelst?

1 Like

Ikke hva jeg vet…

Så skjer det fatale. Jostein Dahle, en insider, går hen og selger en større post like etterpå! Og etter det kom aldri kursen over emisjonskursen.

Gleder meg til den dagen JOSTEIN DAHLE , IKKE blir nevnt i en emisjon igjen… :joy: :rofl:

1 Like

Litt kryssklipping i sitatet, men jeg tror dere skjønner poenget:

Hva gikk den neste emisjonen på? Den etter 114,- ? (Retorisk spørsmål)

1 Like

Var ikke det 45 kr da ??

Godt spørsmål. Må vedgå at det er enkelte opplevelser her i livet hjernen heldigvis velger å fortrenge. :joy::rofl:

1 Like

@londonmannen : Har fortreng mye, jeg også, i løpet av seks år. Ikke minst håpet om å bli gjeldfri…

6 Likes