Lurt innn? Vel, da kan man gå tilbake til desember 2016 da selskapet gjennomførte en emisjon på kurs kr114,- (mener det var 114. Korriger meg om det er galt)
Så skjer det fatale. Jostein Dahle, en insider, går hen og selger en større post like etterpå! Og etter det kom aldri kursen over emisjonskursen.
Men såvidt jeg vet har det blitt gjennomført flere emisjoner i etterkant. Denne gangen kunne man med litt kløkt fått satt en emisjon på et høyere nivå, fått redusert utvanningen av trofaste investorer og oppnådd en smule goodwill hos investorene. Men nei. Ledelsen har nok lyttet mer på de store, tunge investorene, gitt dem en real rabatt. Men, mulig at det var dette som måtte til for å få på plass emisjonen. Da er det nærliggende å tro at også neste emisjon blir på premissene til de store og på bekostning av de små.
Er det på bakgrunn av dette vi skal forvente at kursen går 4-5 ganger de neste 12-15 månedene? Nope, ikke uten en eller flere superpositive meldinger. Og dersom så skjer kan vi jo håpe at ledelsen finner andre utveier enn emisjon som neste påfyll av kassabeholdningen. Men akkurat det tror jeg ikke før jeg ser det. De største er tross alt best tjent med å få kjøpe sterkt rabatterte emisjonsaksjer. På den måten kan de stadig øke sitt eget kakestykke på bekostning av småaksjonærene.
Om jeg blir sittende til målstreken? Det var meningen da jeg returnerte, men nå er jeg slett ikke sikker. Dukker det opp bedre alternativer og NANO på nytt går inn i et stillebelte, da vil ikke salgsknappen være langt borte. Jeg er tross alt Kun en småfisk og således kun mat for de store.