Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2020 (NANO)

Det var 65 først.

Ja, enig i at avlesning Paradigme og fase 3 ikke kommer i gang før ny kapital er på plass i H1 (enten gjennom emisjon, lån eller partner)
(Hoppet visst over “før ny emi”-delen i punktet til Merlin)

2 Likes

Alt skal bli bra til slutt.

The Company’s largest shareholder, HealthCap VI L.P., has pre
-subscribed for a number of Offer Shares equivalent to EUR 700,000.

Primary insiders including Chairman of the Board and key management have pre-subscribed
for a number of Offer Shares equivalent to approximately EUR 55,000.

1 Like

Mener det var 80 som ble forespeilet før man endret til 2 doser og taotalt 130 (2x65)…?

“Bra fikk sparken fordi han ville sette ny emisjon” - Lars tár over som interim i 6 måneder - så likevel ble det emisjon. Hvor lenge forblir han på interim posten? Jeg er forvirret!

1 Like

Hvor har du det fra…? Kilde…?

:joy:
tenor

Haha, må nesten bare le av det :joy: Den ene gangen @Savepig ikke fjerner memen min!?

4 Likes

Rolig nå… dette har jeg ikke fra annet sted enn TI og spekulasjoner her! Innlegget er ikke ment som annet enn at diskusjonene herinne nå kanskje vurderes annerledes?

Hvor lavt skal vi i morgen? Bikker vi under 10 tror dere?

1 Like

Det store problemet til NANO er som alle vet rekrutteringshastigheten. Selskapet har vel de siste 18 månedene brukt ca. 10 millioner kroner per pasient rekruttert til en klinisk studie.

Alle visste at de derfor trengte penger for å komme mål, og det var også kjent at en emisjon på 20% ikke ville gi selskapet nok penger til å fullføre PARADIGME. Selskapet har siden de gikk på børs aldri hatt mindre penger på konto enn nå.

Ingen er vel derfor overrasket over dagens emisjon?

Jeg har faktisk troen på at tiltakene som er igangsatt vil øke rekrutteringshastigheten. Jeg tror også at det er godt mulig at det kommer inn en partner med penger til våren. Dette blir bare mer og mer sannsynlig etterhvert som man nærmer seg read-out. Da har man også fått tid til å diskutere dataene fra interrim.

5 Likes

Jeg har for øvrig tidligere sett på det som aktuelle/mulige scenarier med både 1 og 2 emisjoner før en evnt avtale kan komme på plass…

Ja, ordlyden i emisjonen kan jo absolutt tolkes slik…
Med “skeptiske” briller på kan man se for seg at ordlyden er slik fordi de ønsker fullmakt for en høyere %-andel emi-unntak ved neste GF… Penger må jo inn uansett…
Men enig i alt du skriver

For oss småfisker som ikke kan delta i emisjoner og regne hjem risk/gain på den siden er long posisjoner i nano et bet på at partneravtale kommer før neste emisjon. Denne gang slo det feil.

Kan endre seg før nyttår det.

5 Likes

Nå har jeg svetta av meg frustrasjonen av denne gode timing. Emi er sjelden en høydare og var like aktuelt som andre alternativer, så ferdig med den saken.

De ha cash innen 2021H1, men begrunner:

The Board has considered alternative structures for the raising of new equity. Following careful considerations, the Board is of the view that it will be in the common interest of the Company and its shareholders to raise equity through a private placement setting aside the pre-emptive rights of the shareholders.

Tornen i tåa er at vi får ikke vite om det har vært noen andre alternativer på bordet. Dette skaper en ny finansiell usikkerhet fremover, men de mener det tydeligvis er verdt det …? Her får man vell veie opp og ned som man vil, men er vell redd at tilliten til mange er tynnslitt allerede, så det vil ikke gagne noen frem til neste avklaring rundt finans er på plass short-term.
Om man tolker det positivt, så er det jo at styret fortsatt mener at det vil være et større tap for aksjonærene å selge deler av assets på nåværende stadie, som gir mening. Får de fart på Paradigme, og BLA kryper nærmere, så er de i en god spot.
Om man tolker det negativt, er det jo at det finnes ingen alternativer uten emi, og at selskapet bare fortsetter på sin kjente sti. De har jo rett og slett ikke levert varene på rekruttering, ledelse og finansiell styring.

Og hva får vi for disse 20%'ene:

  • Further progress the pivotal PARADIGME Phase 2b trial with Betalutin® in patients with 3rd-line relapsed/refractory Follicular Lymphoma (3L R/R FL).
  • Conduct Pharmacokinetics (PK) studies and execute CMC activities required for the planned BLA (Biological License Application) filing.
  • Initiate the preparatory activities for the confirmatory phase 3 trial.

Paradigme bunner jo egentlig bare ned i at vi krysser fingre og håper inklusjonskriteriene skyter fart. Vi har ikke så god track record med ting som krever at vi krysser fingrene hos NANO da.

BLA, vet vi noe om hva de har sagt angående dette, evt. referanser fra andre når denne ballen vil\kan begynne å rulle?

9 Likes

FYI:
En slik ordlyd er tatt med i alle rettede emisjoner ved Oslo Børs. Grunnen er at en rettet emisjon fraviker hovedregelen i aksjeloven om at aksjonærene skal har fortrinnsrett. Avvik fra hovedregelen må ha “saklig grunn” og derfor denne begrunnelsen i meldingen.

Les mer her:

2 Likes

Ja, det må foreligge en grunn, og det er at de trenger penger for ikke å gå konk akkurat nå. Poenget var mer om det fantes dillutive options eller ei. Så jeg anser ikke ordlyden som noe ekstraordinær, annet enn at det tvinger aksjonærene til å spekulere i det overnevnte.

Betyr det at det ikke blir rep emi? I o m at de utvanner ned 20 % som de har fullmakt til?

The Company will also consider whether to commence a repair offering towards the existing shareholders who did not participate in the Private Placement.

Men jeg tviler. Kursen rabatterer seg nok selv i tradisjonen tro.

1 Like

Om man trenger noen gode vibber, så kan man vel kanskje se på timingen på disse 2 eventene:


“Algeta har gjennomført en rettet emisjon på 22,3 millioner aksjer til en kurs på 11 kroner pr aksje. (…) Oppgjør ventes til 6. mars.” (2009)

https://www.nettavisen.no/na24/--helt-fantastisk-avtale/2699490.html
“Avtalen har en anslått verdi på over 4,8 milliarder kroner og er den største i sitt slag noen gang for et norsk legemiddelselskap” (3.september 2009)

13 Likes

Det har nu vist seg i nesten alle tilfeller at di som ønsker aksjer så får man kjøpt i markedet billigere, blir overrasket hvis ikke dette slår til nå også

1 Like

Ble emien satt på 17,5?