Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2020 (NANO)

Hvilen kurs er emi på?

17,50

Hvis det ikke er forventes noe spesielt før H1 2021, hva blir da neste emi kurs? 10kr?

Det forventes at innrulleringen er on track og at selskapet er klar til å vise top line-resultater i 2H21.

Hvis de får til det de prøver på er det ingen grunn til at kursen burde ligge på 10kr, emi eller ikke. Det er helt garantert at muligheten for å utlisensiere produktet før de har hele datapakken øker hvis de viser at de får studien ferdig innen rimelig tid.

Hvis det viser seg at de bommer på guiding igjen, så ser jeg ikke bort i fra det du skisserer.

3 Likes

Bedring i rekrutteringen.

1 Like

Potensielle triggere:
Bedret rekruttering
Redusert antall for paradigme
Archer resultater
Dlbcl resultater
Partner

3 Likes

Ledelsen er ikke investorer men forskere. Det ser man gang på gang. Timingen er elendig. Hadde tenkt å fylle på ned mot 15 kr hvis den kommer dit, men tror jeg heller gjør som deg nå og avventer til de kan levere. De må vise at ting er om track. Med børser som potensielt kan surne inn mot høst og valg i US, så blir det risk off. Samtidig så kan selskapet nå puste fint til neste sommer, så der er jo fint :smirk:

1 Like

Vi har set det gang på gang ,di er forskere og bryr seg ikke om aksjekurs . Men henter penger på ett par timer på gamle aksjonærers bekostning. .men med fart på rekruttering går dette bra .

Det er ikke ledelsen som bestemmer emisjon. Det er styret. Ledelsen gjør det de får beskjed om.

Fra emi meldingen:
• The Company has initiated the work towards the relevant regulators in each of the 24 countries in order to amend the protocol (inclusion criteria) and the Company expect to provide an update on this work in its Q3 2020 presentation scheduled for 19 November 2020

Dette er prosessen som skal lede til en høyere rekrutteringstakt.
Slik den leses virker det ikke som om at dette er ting som har begynt å falle på plass men at prosessene er startet.
Hvis de ikke er langt på vei med å få dette på plass allerede så er det vel naivt å tro at rekrutteringen har tatt seg så voldsomt opp innen Q3.

Tror Q3 blir en svært spennende Q til en forandring. Status der vil si mye om ny timeline vil holde som igjen vil si litt om kapitalbehovet utover 1H 2021.

1 Like

Gratulerer til deg Vegar ,nå kan du handle til ønsket kurs

Emisjon 2

De var åpenbart at de trengte penger så langt de kjørte det nå, men helt unødvendig å si at det var viktig å ‘time’ det riktig. De burde vært mer direkte på det og sagt at de trengte penger for å fullføre løpet – markedet har alltid priset inn en kommende emisjon uansett.

2 Likes

De har da alltid vært direkte på at det trengs mer cash. Markedet har visst det. Analysene har påpekt det.

Det bør ikke komme som en overraskelse på noen.

20% utvanning som holder fire-fem måneder…

takk pris for at de har kuttet så «voldsomt» i kostnadene

Ex repair issue today

Tegning for 100K gav 63.126 aksjer.

2 Likes

Som jeg læser det er aktierne ikke tilgængeligt for trading før mandag, 28. September (1. del) og 30. September (2. del).

Vil dette forsinke kursfaldet?

Jeg nevnte i går at vi muligens så agenteori i praksis, at ledelsen ønsket en dårlig timet emisjon for å kjøpe billige aksjer selv. Den teorien var veldig feil. Antall aksjer ledelsen og styreformann kjøper nå er neglisjerbart og veldig urovekkende. Som insidere har de ikke mange anledninger til å kjøpe aksjer og de bør benytte slike anledninger hvis de har troen. Som Bigblu skriver over er jeg også bekymret når jeg sitter på langt flere aksjer enn de fleste i ledelsen. Betydelige kjøp, med egen kapital, fra ledelsen nå i tråd med Gordon Gekkos “Greed is Good” hadde skapt tillit. Det uteblir og jeg føler at kart og kompass ikke stemmer. Jeg skal i dag forsvare min posisjon iht plan, så får jeg gå i tenkeboks i dagene som kommer.

6 Likes

nei dessverre