Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2020 (NANO)

Svaret på det er:

  1. Det er høy free float i Nano, så da må de ut i markedet og handle. Aksjen vil gå som en rakett så fort de må flagger 5%.
  2. En partner vil sannsynligvis måttet gjøre en due diligence før de setter i gang med et oppkjøp og dermed være underlagt en NDA. Dvs. at de vil være listet som midlertidig insider i selskapet og ikke ha mulighet til å handle.
3 Likes

Det var ironisk ment og de burde kanskje holdt seg til den strategien.

1 Like

Jeg magter ikke at se, hvordan investorer i emissioner inden for biotek som NANO, skal få penge ud af at deltage, når kursen allerede trader 80 øre under købspris 7 minutter efter åbningen … og det faktum at emissionskursen danner betontag over kursudviklingen i en længere periode.

Dette harmonerer ikke med erfaringen om at emi-deltagerne generelt set er ultra kortsigtede; er disse på forkant med short af aktien og efterfølgende inddækning?

1 Like

Da er Folketrygdfondet fine å ha! Gratis aksjer, selg i vei!

Ser aksjeverdien som kunstig lav ut fra mitt mellomlange investeringsplan. Så gikk inn med litt mer idag på 17 pr aksje.

Vet de at emisjon kommer i 2021? Tror ikke man skal undervurdere at caset NANO kan bli betydelig derisket i løpet av høsten 2020 gjennom å få fastlagt antall pasienter som må behandles, samt godkjenning av protokoll som gjør rekrutteringen av pasienter langt raskere.

Lars har selv uttalt at de er i samtaler med potensielle partnere. Interessen er der, men de ønsker avtale med den rette. Vi kan ikke utelukke at avklaring på antall pasienter og lettere rekruttering er nøkkelen som skal til for å få på plass partneravtale med den rette kandidaten. Da blir det neppe flere emisjoner.

Så dette vet vi ikke.

Helt korrekt. Tar de eierandeler i Nano, tar de på seg hele risikoen også. En partneravtale er basert på oppnådde milepæler, det er ikke bare x antall penger up front og så ferdig. Så for partner er det litt i pose og sekk. Så for et visst beløp up front, får de rettigheter og betaler mer etterhvert som milepæler oppnås og risiko reduseres.

Og ref Algeta - når alle milepæler er oppnådd og risiko borte, da kjøper de selskapet.

1 Like

Da fikk jeg tatt tilbake en del av aksjene jeg skal ha her. Har sittet utenfor ganske lenge og ventet på emisjonen. Jeg har sterk tro på at Betalutin vil bli en verdifull medisin for NHL pasienter - og at NANO vil utvikle pipeline’n sammen med en partner. I god tid før Q2 2021.

5 Likes

Velkommen tilbake. Jeg gikk nok inn igjen litt for tidlig, men det kan jeg leve med. Vi har aldri tidligere vært så nærme målstreken som vi er nå. Betalutin har jeg aldri tvilt på. Det er mer ledelsen sin varierende evne til å bringe selskapet nærmere og over målstreken. Enn så lenge synes det som om ledelsen opp gjennom årene har bidratt like mye til å flytte målstreken som å bevege selskapet nærmere målstreken. Første heng jeg var aksjonær var det 2019 store ting skulle skje. Nå er det 2021. Dog tror jeg dagens ledelse er noe av det bedre selskapet har hatt.

3 Likes

Takk. Jeg kjøpte mine første aksjer på 12ish i 2015 eller 16. Var med hele veien opp og kom meg gradvis ut på vei ned igjen. Har sittet mer eller mindre ute i ca 1 år nå. Men har hele tiden hatt tro på prosjektet. I biotech så er ofte ikke ledelsen 100% herre over situasjonen. Men de kunne kanskje tatt andre valg vedr dosering og vedr den famøse håndteringen av REK i Norge. Men en viktig egenskap når det gjelder aksjemarkedet er å glemme. Markedet har ikke hukommelse. Nye vurderinger må gjøres basert på det man kjenner til i dag.

4 Likes

Jaja, da er i hvert fall omsetningen på plass…

2 Likes

Enig. Du har tydeligvis fulgt noenlunde samme løpet som meg. Men jeg kom ikke inn før i feb 16 første gang. Greit å være tilbake igjen. Jeg har også hatt tro på Betalutin og tror dette blir meget bra på litt sikt. Og aldri har vi vært nærmere mål. Lykke til!

2 Likes

Vært med siden 2015 selv og stort sett bare kjøpt, både oppover og nedover. Selvfølgelig ergelig å ikke evne å realisere litt når ting gikk i taket i 2016, men samtidig var beløpene min fortsatt såpass beskjedne da at det strengt tatt ikke hadde gjort noen substansiell forskjell om jeg hadde solgt alt på topp.

Nå har jeg fått mangedoblet beholdningen gjennom diverse dype dupper i 2020. Og uansett hvordan man vrir og vender på det, er en godkjenning av medisin både mer sannsynlig og nærmere tidsmessig nå enn i 2016. Så jeg graver dypere i kassa og kjøper mer i dag, men nå med en strategi om gradvis selge meg litt ned igjen om kursen skulle ta en ny runde ala den vi så for 4 år siden.

4 Likes

Nettopp. Usikkerhet skaper fort stor avstand i forhandlinger. Hvis ledelsen har troen på at risikoen knyttet til Betalutin vil reduseres ytterligere over de neste månedene ved at rekruttering vil tar seg opp og antallet pasienter i Paradigme reduseres, så kan det være hensiktsmessig å sette en emisjon nå og heller få en større oppside senere.

Det virker som at endring av protokoll og inklusjon av MZL har tatt lengre tid enn først tiltenkt. Ting tar tid i biotech, og når man i tillegg klarer å brenne av 5-10% av market cap per kvartal, så straffes man hardt når det skorter på framgangen.

De neste månedene vil vi forhåpentligvis:

  • Protokollen endres
  • Rekruttering økes
  • Pasientantallet reduseres
  • MZL inkluderes
  • Archer-1 2c ferdigstilles, og data muligens publiseres
  • DLBCL ferdigstilles, og data publiseres

Hvis de er sikre på å få landet en partneravtale, så vil det også være nærliggende å tro at de sparker i gang en studie med Alpha-37.

4 Likes

Kan de avblåse repetisjonen denne gangen, helst litt snarlig også?

Jeg har sovet på det, men er like guffent overrasket enda. Som vanlig leverer dette selskapet langt under tro og håp. Veldig langt også…

Nano- Oslo børs’ klisjefylte Hollywood-eks som ser innmari bra ut, men som skuffer gang på gang. Langsiktige aksjonærer må jo virkelig ha noe manglende i frontalhjernen.

3 Likes

OM sin posisjon på 100m i Nano er nå på 40m. Hakuna matata

Estimert. Tror han har snitt rundt 40.

Ser at denne ikke er nevnt i oversikt over hva pengene skal gå til i de forrige emisjonene:

  1. september 2020
    • Further progress the pivotal PARADIGME Phase 2b trial with Betalutin® in patients with 3rd-line relapsed/refractory Follicular Lymphoma (3L R/R FL).
    • Conduct Pharmacokinetics (PK) studies and execute CMC activities required for the planned BLA (Biological License Application) filing.
    • Initiate the preparatory activities for the confirmatory phase 3 trial.
    • General corporate purposes.

  2. oktober 2019
    • Continued clinical development, (including completion of enrolment of the PARADIGME study), and commercial preparation of Betalutin®.
    • Manufacturing development activities for Biological License Application (BLA) readiness.
    • General corporate purposes.

  3. januar 2019
    • Manufacturing development activities (including Process Validation studies) for Betalutin®
    • A scale-up of the Company’s clinical and commercial activities in preparation for a commercial launch of Betalutin®
    • General corporate purposes

Noen som vet sånn ca hva det dreier seg om? Siden det er viktig nok til å være med på listen over hva pengene skal gå til.

2 Likes

Det lille jeg fant ut ved litt googling:
Pharmacokinetics er for å finne ut hvordan kropper håndterer medisinen. Hvor lang tid det tar før den virker, den slutter å virke, den er ute av kroppen, hvor mye som tas opp, hvor den tas opp, hvordan og hvor fort den kommer ut av systemet, osv hos forskjellige pasientgrupper. Så finner man ut hvor mye og hvor ofte de ulike pasientgrupper må ta og over hvor lang tid elns. Men også i hvilken form (piller, sprøyter, gass). Dette er for å få ønsket terapeutisk effekt. Så antar dette er med å danne grunnlaget for å ha en salgbar medisin.

https://www.merckmanuals.com/professional/clinical-pharmacology/pharmacokinetics/overview-of-pharmacokinetics

1 Like

Pharmacokinetics har de allerede noe data på fra LYMRIT 37-01-studien

https://ashpublications.org/bloodadvances/article/4/17/4091/463597/Phase-1-2a-study-of-177Lu-lilotomab-satetraxetan

De må vel gjøre tilsvarende studier for den armen som de endrer opp med å kjøre i PARADIGME-studien

3 Likes