TA i seg selv er ikke ondt, TA er kun regler (matematikk) for hvordan man kan ekstrapolere data. Om TA er ondt så er også likningen E = m*c^2 ond fordi den gjør at man kan forstå energien i en atombombe.
De fleste her på forumet som driver med TA har noen egne synspunkter på hvilke historiske data de bruker ekstrapolasjonen og vi får anta at de som driver med TA her på forumet gjør det fordi de ser et potensiale til å tjene penger (f.eks. ved å prøve å forutse når kursen skal gå opp).
Jeg tror ikke WorldQuant eller GSA er spesielt ondsinnete når det gjelder akkurat Nano, det er vel heller slik at de ser at algoritmene kan brukes med hell i tilfeller som Nano. Det som er «ondsinnet» er at WQ og GSA tester ut markedets tro på Nano ved å selge f.eks. 1 aksje av gangen.
Det er enkelt for meg som har tro på Nano å motarbeide WQ og GSA; investeringen min er langsiktig – jeg selger ikke i morgen selv om kursen kjøres litt ned i dag. Har jeg ikke tro på Nano så burde jeg ikke ha kjøpt Nano i først omgang, eller så burde jeg selge umiddelbart.