Shorterne vet jo at det er en del skvetne småeiere i Nano.
Nå virker det som om noen av dem har blitt smittet av influensafrykt i tillegg.
Kursen presses ned på lavt volum, aksjen er lett å leke med.
Men infotørka tar snart slutt.
Og skulle selskapet rapportere “on-track” så vil Nano kunne bli sett som “fremtidsaksje” med redusert risiko (Long BULL).
Note:
NANO er vel annsett til å være en av de mildeste formen for behandling. 70 år pluss, fare for infeksjon og andre sykdommsproblematikk, PLUSS fare for fremtidige pandemier (ink influensa)… Så kan Nano med Betalutin bli et enda bedre case i fremtiden (men det vet “vi” alt om, men ikke fremtidige investorer).
Markedet har jo også tendens til å huske “litt”. Nano kan i dag bruke pandemi trusselen til å argumentere for sitt produkt vedrørende “safety”. Betalutin kan fort bli for medisinskbehandling, slik som “fornybar produkter” (solcellepanel/vindmøller) er for klima;)
(Nano og Betalutin = medisinens svar på klimaets “ESG aksjer”).
Jepp. Det er stort sett gambling kortsiktig hvordan dette vil se ut, utover torsdagen. Hadde vært veldig fint med en gladmelding på rekrutteringen.
Tror gladmelding på q4 for paradigme rekruttering er mye å håpe på. Historikken er ihvertfall dårlig på det området. Det har vi fått oppleve gang på gang…
Gi oss ett eller annet på torsdag da
Bare ikke off track.
Da kan markedet vinke farvel til 20-tallet
Trenger ikke Betalutin om alle dør av Corona. Tydeligvis det som skjer om man måler stemningen her på forumet…
14% ned? Been there, done that. For meg er det bare en vanlig NANO-mandag
Mye mye større sjanse for å dø av vanlig influensa enn av corona. Men det er jo noe vi er fortrolig med;.)
Mye mindre sjanse for å bli smittet er det, men coronaviruset har mye høyere dødelighet enn vanlig influensa fra tallene vi har hittil ihvertfall.
Kjøpte NANO aksjer for første gang på 1.5 år i dag (har hatt original posisjon min hele tiden, ikke solgt noe), og er veldig fornøyd må jeg si. Dette fallet er urasjonelt stort, med tanke på det ikke er knyttet til nyheter.
hehe, vi begynner å bli godt herdet vi som sitter stille i båten:) Benyttet anledningen til å handle litt i dag her. Det har vært merkelig stille fra selskapet en stund nå, ja jeg vet det er stilleperiode, men det vil ikke si at det ikke jobbes i kulissene. Det er flere som mener en partneravtale kan være nært forestående. Jeg tør rett og slett ikke selge meg ut av dette selskapet.
Det ser ud til at active Corona cases i Kina har været faldende i 7 dage. Så vi må håbe at det fortsætter, og at de får styr på det udenfor Kina ligeså hurtigt.
Kan vi holde oss til Nano her, og ta det Corona-snakket på tråden laget til det?
Er jo faktisk vesentlig i forhold til at aksjekursen stuper. Her må onkel politi ta litt ferie
Noen som vet hvilket selskap det er snakk om?
Store fall på en enkelt dag følges gjerne av oppgang:
Du verden dr.Stockman, det var noe av det mest utrolige dataene jeg noen gang har sett !! No kidding, and dead serious!
Og da snakker jeg om tabellen som summerer opp følgende (med veldig mange grønne tall):
“The researchers at Bespoke Investment Group also make the case that, over the past 11 years, declines of more than 2% for the S&P 500 have tended to see healthy rebounds, particularly when that daily slide happens on a Monday.”
Ser man på den tabellen så ser man at i 5 av 6 tilfeller, siste 11 år, når et fall på mer enn 2% skjer på en MANDAG på S&P500 så går børsen opp neste dag.
Det er kanskje ikke så rart isolert sett, og kan godt være konsistent med en kraftig korreksjon, eller børskrakk, over tid der børsen går litt opp igjen etter hvert dystre fall.
Det som derimot var utrolig fascinerende er at børsutviklingen etter en kraftig korreksjon på mer enn 2%, hvis det skjer på en mandag, viser at i 19 av 20 tilfeller så har børsen en positiv utvikling i en ukes perspektiv, og smått utrolige 19 av 20 ganger sett i en måneds å perspektiv.
Og DET er jo absolutt ikke konsistent med en børskorreksjon/krakk.
So just by the numbers er det jo en no-brainer å hoppe inn i aksjene i morgen.
Nå kan det jo hende at når man går dypere inn i materien så er ikke situasjonene (som gir opphav til den grønne tabellen) sammenlignbare i makrobildet.
Men skulle dataene brukes til hypotesegenerering så mer enn antyder tallene at den menneskelige psyken hovedsak graver seg ned i løpet av en helg uten feedback fra børsen på usikkerhet i makrobildet. Mao mange stod på startstreken i dag og kastet kortene i panikk og saueflokken fulgte etter.
Nå er det selvsagt ingen garanti opptur neste uker og måneder, for vi vet jo ikke om markedets panikk er berettiget, men tallmateriale er som sagt noe av det mest bizarre jeg noen gang har sett, selv om jeg skjønner at de siste 11 år har vært et bull-marked, og at det selvsagt kan være at vi får en større markedskorreksjon nå.
Feil forumtråd men det har kun vært et lite etterskjelv på børsene i Asia i natt og langt fra panikken vi så dagen før.
Det er samme skjelvet. Japan var stengt i går, og måtte derfor ta støyten i natt. Ellers er det oppgang.