Ser det går igjen en del politi-emojis på innleggene til @Oilimp, la oss droppe det fremover, okay? Det er ufint.
Det er greit, men det som ikke er greit er at noen oppfører seg som politi og bare får dure på. Det var faktisk en vesentlig ting Ida la frem og burde heller vært tatt godt imot, enn å kritisere Ida.
Så du mener at å ønske at vi holder oss innen trådens tema er å oppføre seg som politi?
Hva skal man da mene om mobbing og hersketeknikker?
Uansett, kjør på, det plager ikke meg
Det vi ser nå er vel egentlig et forventet shorte angrep frem mot Q4. forventer siste angrep torsdag slik at shorten kan dekkes inn med god margin i løpet av en ukes tid. Jeg planlegger personlig å øke mer dersom dette scenariet inntreffer.
Tidenes lengste shorteangrep…
Kanskje bare meg, men nedgangen har ett snev av makro i seg og?
Nå i ettertid så fremstår det jo som en nobrainer å shorte høyrisiko aksjer på vei inn i en potensiell pandemi.
(eller ettertid og ettertid, ikke forsent enda ser det ut til )
Alle farmasiaksjer sliter om dagen.
Dette er en fin kjøpsmulighet tatt forbehold om at man har tro på at Nano er on track med rekruttering. Corona kommer til å dø ut når temperaturene stiger (mars/april) slik som SARS gjorde og influensa gjør hvert år.
???
Finn en sektor som ikke “sliter om dagen”.
Alt er relativt, eller mener du det er likegyldig om aksjer faller med 1% om dagen eller 5%. Sjekk det generelle børsfallet på OSE og sammenlign så med farmasiaksjene så blir forskjellen iøynefallende. Litt ironisk forresten når vi står ovenfor en helsemessig trussel.
Og hvordan vil denne sammenligningen bli når man tar høyde for volumet i sektorene?
(Volum er etter min forståelse meget undervurdert når det gjelder prisingen på selskaper.)
Hadde vi vært foruten virusspøkelse, så hadde det vel gjerne vært forventningsrally. Håper at alt ellers går på skinner, ellers kan vi vel vente oss under 20 tallet. Er jeg veldig negativ nå?
Hvor blir det av @optimist1 ?
Husk at selskapet har et fremførbart underskudd på rundt 1600 mill og ca 500 mill i cash (total verdier på ca 13 kr per aksje dersom man ikke hensyntar at verdien av det fremførbare underskuddet ligger et stykke frem i tid). Dette setter en naturlig bunn i aksjen. Kan ikke tenke meg at denne skal under 20-tallet med mindre de leverer helt begredelige rekrutteringstall på torsdag.
Hvilke tall får du da?
Mitt base case er 18 milliarder. Da tenker jeg peak sales blir ca 600(500 fra 2L og 100 fra 3L) millioner dollar. Så ca 15 mrd(3x peaks sales) for 3L+2L FL, og 3 mrd for resten av pipen.
Ellers enig med @Savepig, man kan lage bullscenarier som overgår dette hvis det viser at at Archer lander en CR på nærmere 100%, Nano finner en optimalt combo i DLBCL osv. Men det er scenarier som bygger på forutsetninger man ikke kan ta høyde for per i dag.
Jeg blir svært overrasket om denne aksjen er over 20 ved ukesslutt.
Håper du blir skikkelig overrasket😀
Litt til nå så selges både hytta og opeln!
Nå er det meget stort fokus på Coronaviruset (naturlig nok da mange selskapers mcap svekkes som følge av det), men vi glemmer litt kvartalsrapporten som kommer imorgen.
Selv er jeg veldig spent på den da jeg tror den blir veldig viktig for kursutviklingen de neste 6-12 månedene. Om paradigme ikke er on track er dette siste mulighet for selskapet å melde om det. Vertfall om de skal fremstå noe seriøst. Med påfølgende kurskrasj.
Er de on track mener jeg det er en kjempetrigger for kursen. Om en kan kjøpe NANO aksjer til 22kr med 10 mnd til ferdig innrullert paradigme, interim til sommeren og Archer data på ash kan det bli et kjekt år.
Briste eller bære. Jeg håper selvsagt det bærer…
Ja, i morgen er dagen da selv de små nyanser i svarene kan gi store utslag for den videre kursutvikling. Aksjen vakler mellom håp og fortvilelse, og det er viktig at håpet kommer styrket ut av seansen.