Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2020 (NANO)

Dette er milionkroners spørsmålet. HVORFOR? Er det lønn? norske arbeidsvilkår? egenmeldings dager? Gode pensjonssparing i Nano? Hvorfor i himmelens navn går en fra en stillig der en sitter å peker på hva andre skal gjøre, til å måtte svette for salt i grøten? Det er noe muffins her. Definitivt.

Den mannen svetter ikke for salt i grøten. Tror de fleste kan kjenne seg igjen i det å trenge forandring og nye utfordringer. Det er uansett litt av et stunt de har dratt her … folk har fått magesår av mindre.

1 Like

I følge avstemningen min så er det “bare” 30% som har stemt rekruttering… Det må jeg si var overraskende lavt.

“In the first half of 2020, we will have the interim analysis for futility and we will have the enrollment of Archer very close to the summer. It will be very borderline on the first half of 2020 to the second half of 2020. Definitely, the data readout will come before the end of 2020 as well as the enrollment of Betalutin in PARADIGME, most likely as well in DLBCL, but we don’t want to promise that yet. And finally, first half of 2021, we will be filing for regulatory approval of Betalutin at least in the U.S. So this is what we’re, again, committing to in – with the – with you investors.”

Fra transcript q3.

Jeg tror ikke vi får endrede timelines i morgen, men hvis de endrer Archer-1 innrullering fra 1H til 2H så er det greit å huske at det har de egentlig sagt at skal holde hardt tidligere.

7 Likes

Men det passer veldig godt sammen at lav rekruttering har vært en utløsende faktor til at han har fått sparken…

Eneste ordet jeg trenger å høre i morgen (to ord?):

“on-track”

:crossed_fingers::crossed_fingers::crossed_fingers:

Det er sjeldent positivt at en CEO går av med umiddelbar virkning og vi kan jo bare spekulere i hvorfor - svaret får vi jo uansett i morgen (jeg håper vi får noe mer konkret enn “pursue other oppertunities” etc) :thinking:

Nordic Nanovector Appoints Dr Lars Nieba as interim Chief Executive Officer

1 Like

TregBot

2 Likes

Beklager at denne meldingen kom litt sent :slight_smile:

2 Likes

Helt ærlig ! Er det ikke lov med en smule humor i en sådan stund ??

Er ALL IN i Nano så bare det er sagt.

1 Like

Forsiktig, alle typer forsinkelser kan desimere et hvert biotec… :confused:

2 Likes

Er ikke dumt dette her

Dr Nieba joined Nordic Nanovector on 1 December 2019 from Bayer AG where he served in various operational and strategic roles, Dr Nieba was most recently responsible for driving Bayer’s Chemistry, Manufacturing and Controls (CMC) strategy for biologicals. He joined Bayer in 2016 following 13 years at F. Hoffmann-La Roche Ltd., where he held various leadership roles in clinical, operations, supply planning, biologics technology and technical business development. Prior Dr Nieba worked for Cytos Biotechnology where he served as Head of Therapeutic Vaccine Research.

Dr Nieba gained a PhD from the Max-Planck-Institute for Biochemistry, München and Institute for Biochemistry at the University of Zürich, and an Executive MBA from the University of St. Gallen, Switzerland.

Du tenker de har gitt forrige ceo sparken?

Såfremt selskapet er on-track med Paradigme og Archer-1 ruller og går skal jeg si meg happy.
Jeg syntes Eduardo Bravo har gjort en god figur, og kom inn i Nano med veldig relevant erfaring fra forrige arbeidsgiver og entusiasme for Betalutin som produkt. Dog føler jeg absolutt ikke at han er uerstattelig, og Lars Nieba ser jo ut til å ha en svært spennende bakgrunn, og interessant med hans nettverk i Bayer blant annet.

Blir spennende å følge med i morgen.

3 Likes

Har vært snakk om både Malene og burnraten lenger opp i tråden her. Noen som kan fortelle meg hva hun bruker timene i en arbeidsuke på? Klarer ikke se for meg hva hun skal bruke 8 timer hver uke på mens de venter på pasienter… dette gjelder forsåvidt flere enn Malene. Må flere enn Bravo gå?

1 Like

Er vel heller det motsatte ?

Kjører en Jan Teigen Optmist om Nano:

Jeg står i mørke og skimter lyset i det fjerne
Det er så kaldt jeg søker varme fra en stjerne
Jeg tenker opp når jeg er nede for jeg er en optimist

Jeg har et håp hver gang jeg går omkring i blinde
Det finnes en sol i oss som snart skal begynne å skinne
Som får meg opp når jeg er nede om og om og om igjen

4 Likes

Kan skiftet være planlagt? Trengte virkelig Nano en CTO? Eller kom Nieba inn for å overta for Bravo allerede i desember? Ut fra selve meldingen står det ingen ting om forsinkelser eller andre forhold. Overraskende javel, men handler dette om at Bravo mangler kompetanse Nieba tydeligvis innehar?

2 Likes

Ikke umulig at meldingen kom i kveld og at skiftet har vært konstruktivt planlagt over lengre tid.

Grunnen til at det ble meldt i kveld er muligens fordi styret ikke ønsker at meldingen skal overdøyve annen positiv informasjon i morgon.

Lykke til. Jeg er optimist som vanlig :+1:

3 Likes