Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2020 (NANO)

I dagens Radfork episode sier Elisabeth at hun har prøvd invitere Bravo til podcasten ift. morgendagens kvartalsrapport. Men sier at det ikke har vært lett da Bravo har en hektisk Mars månde framfor seg. Men de skal prøve å få han til podcasten 1 April.

1 Like

Hadde jo hvert litt pussig om Bravo hadde sagt at han aldri mer kom til å komme til Radforsk. All den tid avgangen ikke var offentlig kjent måtte de jo bare holde fasaden uten å røpe noe. Intet mystisk i det.

Hvis dere hadde sett i glasskula at denne meldingen kom i ettermiddag ville dere solgt aksjene før morgendagen??

Meldingen skaper flere spørsmål enn svar, og sånt selger man på. Spørsmålet er hvilke svar de kommer med imorra.

Hvis svaret er noe annet enn “ja” så er man så blindt forelska i aksjen at man bør selge seg ut snarest.

Da har man mistet alt som heter gangsyn.

4 Likes

Noen som har link til webcasten imorgen?

Vi klamrer oss til håpet, men det er i utgangspunktet ikke noe som helst positivt som kan relateres til måten dette nå er blitt kommunisert. Hadde dette vært en kontrollert hendelse av positiv art kan ikke jeg i min villeste fantasi forstå hvorfor de ikke kunne vente til i morgen med å formidle skiftet. En «acting» rolle som dette tyder på umiddelbar avskjedighet. Vi får krysse fingrene :sweat_smile:

Det har jeg tenkt også.

Jeg har lurt på om han bare var en vanvittig attraktiv kandidat som dukket opp, og så lagde de en stilling til han.

Nei.

Det jeg derimot har gjort er å selge mange aksjer i NANO for lenge siden slik at aksjen ikke medfører noen kritisk trussel mot porteføljen, men jeg kan fremdeles vekte opp igjen fort hvis noe positivt skjer, og jeg får fremdeles en pen liten boost hvis det ut av det blå kommer et direkte oppkjøp slik det gjorde i funcom.

@Pablo er fryktelig skråsikker og tøff i trynet her, men det er mange forskjellige måter man kan angripe dette på.

Å skulle basere seg på å gå helt ut av en aksje hvor man har et klart bilde av uproporsjonal verdi i et exit scenario bare fordi det svinger blir helt på tvers av min strategi i hvertfall.

2 Likes

Når CEO går på dagen i et selskap som har ramlet 80% + de siste par årene så skal det godt gjøres å tolke det positivt.

Hadde man visst om dette før det ble meldt så hadde det eneste rette risk-messig vært å gå ut av aksjen.

Sist gang det skjedde steg aksjen nesten 100%

Få inn ny CEO direkte fra selskapet som kjøpte Algeta er ikke akkurat et krise bearscenario.

Man skal være rimelig arrogant for å tenke at man kan forutse bevegelsene i en sånn aksje nok til at det lønner seg å gå helt ut av aksjen.

8 Likes

Mulig det.

Men får du på et eller annet vis vite at CEO i et selskap går av dagen før Q-rapport - da skal man selge. Uansett hvilket selskap det er.

Sjansen for at det er good news i vente er mindre enn 50 %, for å si det sånn.

Uansett; fasit får vi i morgen tidlig. Ingenting ville gledet meg mer enn om Nano for en gangs skyld kom med noe som ble tatt positivt i mot av markedet.

Det blir jo litt enten eller… men til slutt så sitter bayer på alle rettigheter til betalutin. Sann mine ord.

1 Like

For alt du vet kan det finnes store aksjonærer som har solgt i protest mot CEO og kommer til å kjøpe seg inn igjen når han går.

Behøver ikke å være direkte linket til en positiv nyhet for selskapet.

Edit:
Og jeg sier ikke at man ikke skal selge seg ned i nano. Det har jeg allerede gjort.

Det jeg sier er at det blir en ekstrem taktikk å drive å gå helt ut og inn av aksjer. Da skal du jammen meg treffe godt.

1 Like

Jepp. Det KAN være noe positivt. Er det sannsynlig? Neppe.

Man bør basere seg på det som er sannsynlig synes nå jeg.

Hm, det har jo være noe misnøye fra oss småaksjonærer i det siste, kan det være noen av storeierne som har pusha på?

1 Like

Eneste som er i stand til å handle riktig her er de som vet hva som foregår på innsiden i Nano. Hvis det ikke noe som kommer frem kl.0700 er det klin umulig å vite om det som skjer nå er positivt eller negativt

Tja… det er vanskelig å forestille seg at dette kommer som en positiv konsekvens av noe. Formen på meldingen, plutseligheten osv tyder på at det er noe annet.

Allikevel, kan det på lengre sikt være gull.

Det vet vi ikke.

Dagen idag kan inneholde gode nyheter, men tror nok det er best å stålsette seg, og være forberedt på mld om forsinkelser igjen, evt andre utfordringer knyttet til rekruttering el.
Alt annet får komme som positive bonuser!

Tåler du ikke en knekk, så bør du vurdere din posisjon.
Samtidig kan det like gjerne komme en bounce på skifte av CEO (husk «Superhappy»

Blir en spennende dag, okke som folkens

Heisann, kanskje litt off topic. Men er mitt første kvartal i nano og andre firmaer i år. Pleier kursen å hoppe litt opp om nyheter sku vært litt gode? Prøver finne litt ut åssen ting funker med div firma. Vet det skjer med noen med gode kvartaler. Noen forventninger noen har?

Hm, etter min mening er det alvorlig når en CEO går på dagen. Om det er interne samarbeidsproblemer, uenighet om veivalg eller noe annet, vet jeg ikke.
Selv har jeg ikke vært spesielt begeistret for selskapets infostrategi., Men det som kommuniseres ut, styres fra toppen. Så lenge LR og Marco er på plass, føler jeg meg rolig. Vi vet at Betalutin funker.
Så håper jeg at Nieba skinner på q4. Vi vet at Betalutin gjør det. Det går fremdeles bra med den første pasienten…

1 Like