Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2020 (NANO)

Sjekk Vaccibody og OMH sin posisjon der.

1 Like

Er vel “kill your darlings” scenariet. Skal man gennem 3-4 udvandinger er 60 NOK set med dagens øjne muligvis en fair pris.

Nogen tanker rundt markedsreaktionen i dag?

Nano er snart et kriserammet selskap mtp at de ikke lenger klarer å hente penger i markedet uten at de eksisterende aksjonærene blir vannet ut til nesten til det ugjenkjennelige. Dette kommer BP til å utnytte seg av ved en evt avtale. En avtale er heller ikke noe som de vil få ved å knipse i hendene. Ting tar tid.

En ting er ihvertfall sikkert å det er at Nano klarer ikke å ta dette til markedet alene.

Dagens takeaway:

94 sites are open for enrolment in 24 countries (as of 26th February 2020) and 47 patients have been enrolled in
the trial. The company is working closely with the Contract Research Organization (CRO) managing the trial and
with participating clinical investigators to recruit patients as quickly as possible. In addition, Lars Nieba has been
appointed as interim CEO, from his previous role as Chief Technology Officer, to drive these activities forward. The
company will, under its new management, look into the current strategy and operational trial initiatives. The
company is still aiming to complete patient enrolment in the second half of 2020.

1 Like

Spørsmål:

Må Nano kjøpe Rituximaben selv på Archer?

Om dette stemmer. Vil ikke de bare på denne studien bruke mye penger, spesielt vist pasienten lever lenge?

(leter etter forklaring på cash burn)

7 nye sites open fra Q3 til Q4

Q3 87 sites in 24 countries
Q4 94 sites in 24 countries

1 Like

Med pasient rekruttering på 0,1/site så er vi i mål i 2020. Burde jo absolutt være overkommelig

Edit:
Kan misforstås: Om man klarer 0,1 pr site fra nå av så er vi i mål 2020

Hjelper lite med med 94 sites, om pasientene ikke lar seg overbevise, men som amagad skriver, så burde 0,1 være oppnåelig.

Se kvartspresentasjonen. Økt pengebruk begrunnes med økte utgifter for å forberede BLA i 2021.

2 Likes

Som regel er det slik at kun den eksperimentelle delen av behandling dekkes av selskapet. Rit tror jeg dekkes av andre enn selskapet. Standardprøver og oppfølging dekkes av det offentlige/forsikringsselskap/payer. Prøver/tester/oppfølging utover dette, som det nok er en del av, dekkes av selskapet.

3 Likes

0,1 patient pr. site er vel ikke imponerende? Er det virkelig så svært at finde kandidater i denne indikation eller der bare svær konkurrence?

1 Like

Reell innrulleringstakt er ikke i nærheten av 0,1 pas/site/mnd.

1 Like

Det er svært at finde pasienter i alle indikasjoner, aborum.

Hvor mange patienter mangler de for at der er fuld indrulning? Nå jeg fandrt det selv 130 i alt.

Det med økte sites må vel være betryggende for en pasient å høre? Som pasient ville jeg tenkt etter tilbakefall av min sykdom som må gjøre ett valg i en medianalder av 68år: “94sites i 24 land ja, dere leker ikke butikk nei.”
Det må være en vanskelig situasjon og være i som pasient, å måtte velge en studie for å overleve. Ett valg som ikke alle får engang, pga studien ikke er tilgjengelig i pasientens land.

Dette valget vi gjør som investorer, om å sette sparepenger ett biotek selskap som kan ende i vinn for pasient, og vinn for egen konto er peanutts i forhold.

Hadde du tenkt noe annet om det var 80 sites i 24 land? :stuck_out_tongue:

Uansett virker det ikke å ha så mye å si på andre enn deg, for rekrutteringenfortsetter å være veldig svak.

Helt tydelig. Jeg har vært litt obsessive med tanke på endringen i den generelle teksten i meldingen, men nå er jeg sikker: at de bytter “intends to retain merketing rights” med “retains marketing rights” er et tegn på at de toner ned tidligere mål om å ta det til markedet selv, og nå bare slår fast fakta at “(per i dag) så eier vi alle rettigheter, og vi har som mål å eksistere lenge nok (som selvstendig selskap) til å få en del av kaka når kommersialisering globalt er i gang.”

Det er dette som vil bli den nye strategien - partneravtale blir et fokus fra nå av

12 Likes

Hvor mye marked er det for dette produktet egentlig når de bruker så utrolig lang tid på å finne testpasienter? Mulig jeg spør dumt.

1 Like

Markedet er stort, egen slide om det i presentasjonen. Studiepasientene skal treffe strengt definerte kriterier

1 Like

Tipper pasienten som er med i studien får en veldig god gjennomgang av firmaet og medisinen som skal redde livet ens. Da hjelper det vel på med at et lite firma kjører såpass hardt på med sites for å nå ut til folkemassene?

blir jo litt som å stå i gymmen som minstemann og skrike “velg meg” blant store muskuløse (BP) spillere. Da må jo minstemann selge seg inn for det det er verdt for å bli valgt.