Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2020 (NANO)

Det er NANO som er sponsor for Paradigme.

Og da får ikke NANO vite hvordan Paradigme ligger an, er det det som er budskapet som formidles her?

Ja. ICON kjører studien for nano

2 Likes

Bravo sier i går at interim til sommeren er en major event, og at det forhåpentligvis vil styrke troen i markedet på Betalutin.

Dette kan han vel ikke si og stadfeste med mnd hvis markedet ikke skal få vite at begge doseringene går videre?

Her er link til Bravos presentasjon på Dnb-konferansen

Markedet får såklart vite om doseringene passerer den forhåndssatte grensen eller ikke, men her snakker vi om løpende resultater gjennom studiegangen, og om ledelsen får vite disse

Ja dette har vært påpekt gjentatte ganger i flere år. Jeg baserer dette på hva Bjørn Klem og Jonas Einarsson sa, Radium Podcast 19, ca. 20 min. uti. Jeg er ikke ekspert, og det er ikke mine utsagn. Lyger de, lyger jeg. (Hadde ikke tenkt å lete det opp igjen, men tok en for laget.)

Hele podcasten anbefales for øvrig på det sterkeste.

Det enkleste er om alle hører gjennom denne. Konklusjonen: Nano har IKKE innsyn i resultatene fortløpende. Dette er mye mer rigide opplegg enn mange “antar” - og med denne bakgrunnen faller enormt mange av spekulasjonene, idéene, kritikken og forhåpningene de siste tre årene døde til marken.

https://m.soundcloud.com/user-972208711/radium-episode-19

PS: husket beklageligvis feil i forrige innlegg, Radium Podcast 50 er også om kliniske studier, men det var ikke der dette ble referert, men 19. Til mitt forsvar så er det noen år tilbake.

6 Likes

Link til podcasten fra DnBs helsekonferanse med Bravo
https://soundcloud.com/dnb_podcast/helsekonferansen-2019-eduardo-bravo-om-nordic-nanovector

2 Likes

Om det er feil eller omtrentlig det Klem og Einarsson sier kan ikke jeg bedømme. Jeg velger å basere mine egne vurderinger på at det stemmer. Hva som er skrevet i stein og ikke ut over dette har jeg ikke førstehånds kjennskap til, og velger å ikke spekulere.

Linken du viser til er interessant og folk bør dette seg inn i dette også, men slik jeg leser den sier den ikke noe om det vi diskuterer her, nemlig om data er fortløpende tilgjengelig for nano.

Hvordan leser du dette ut av linken din?

Det står ikke “fortløpende”. Poenget som forklares i linken din, er at mange studier er blindet og randomisert. Det er DETTE som gjør det mulig å tilby FDA komparativ informasjon. Vanligvis placebo vs. medisin. Gis kun én behandling (eks. ingen arm med placebo) kan man ikke få komparative data, da får man ingen sammenligning med en base-line.

2 Likes

Mye positivt i dagens podd, det meste er dekket nydelig av Observer.

En liten merknad, som er veldig positivt er denne:

• Bravo sier at de sannsynligvis vil gå videre på kombo etter fase1 dlbcl.
  • Han sier videre at de håper combination vil pushe PR til CR
  • Dette MÅ bety at de ser PR og ikke bare SD som spekulert i igår

Det er svært gledelig

9 Likes

@Asana PS: Paradigme er heller ikke en blindtest (“blinded”), den er open label, dvs. at behandler og pasient vet hvilken dose han får. Men valg av dose er randomisert.

Det er også svært merkelig. Børsmelde «some stable disease» og deretter namedroppe PR på en investorkonferanse samme dag. Det henger jo ikke ihop.

2 Likes

Nei. Han sier at de håper å pushe PR oppnådd fra en annen drug til CR med hjelp av Betalutin. Så det betyr ikke at de ser PR ved Betalutin for DLBCL i dag.
I hvert fall slik jeg forstod det…

10 Likes

Samsvarer også med børsmeldingen.

1 Like

Når vil dette starte da? 2022?

Mye bedre å legge DLBCL i denne omgang pushe frem MZL.

Hva vet du hva som er bedre? Hvilken bakgrunn har du om jeg tørr å spør?
Jeg opplever som at du står på repeat og hakker dagen lang.

3 Likes

Giiiiii deeeeg.

På den andre siden: vi vet lite om hva Betalutin oppnår som mono, det eneste de sier er at de ser tegn til disease control.

“Evidence of disease control has been noted in some of the enrolled patients.”

“Disease control rate” er CR, PR og SD i cancerpasienter. Vi vet altså IKKE hva Betalutin har fått til.

3 Likes

Interimresultater fra Paradigme forventes i juni/juli 2020 og er basert på ca halvparten av totalen på 130. Implisitt så sier Bravo da at han forventer 60-65 pasienter innrullert i løpet Mars. 3 måneder senere så er vi i Juni og med litt tid til analyse og slack så er vi i Juli. Sånn høres det ut for meg i vaffall.

4 Likes