Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2020 (NANO)

NANO er billig nesten uansett perspektiv man anlegger på saken. Det eneste motargument mot å kjøpe nå er at aksjen selvsagt kan bli enda billigere, men fallhøyden til 12 kr hvor støtten er enorm er kun 3 kr. Og selv om man tar høyde for utvanning både i fortid og fremtid så er selvsagt ikke potensialet redusert til en tiendedel av hva det var da aksjen lå på 120 kr. Selv om man tar høyde for at potensialet nok var en hel del overvurdert dengang så er det ingen tvil om at potensialet er betydelig. Og selv om vi skulle ta utgangspunkt i at sjansen for å mislykkes er 50% så må jo sjansen for å komme ut med 0 kr langt mer enn oppveies av at suksess kan bety hundrevis av kroner i den andre enden. Har man slike aksjer i en større portefølje så er det jo enkelt å holde den samlede risiko på et akseptabelt nivå, men det virker som størstedelen av markedet opererer med en misforstått form for risikoaversjon.

3 Likes

Enig!

Nå har de fått på plass en skikkelig fagmann som CEO, så håper han ser sin og selskapets begrensinger. Små norske bioteks skal drive med forskning og utvikling av medisiner, den markedsmessige biten bør overlates til BP og deres markedsføringapparater.

1 Like

Forskning og uvikling = Betalutin/Paradigme og Alpha 37. Tror vi er enige :slight_smile:

1 Like

Hvor mange investorer sliter med “gearing”?

OMH kan jo i realiteten “rævkjøre” Nano hele veien til bunn.

Heldigvis har vi vel 2% shortere?!? som FTF kan tilbakekalle?!?

Pluss at volumet i NANO har vel passert 2 % de siste dager.

(% i forhold til total antall aksjer i selskapet).

Tviler på at de kjører OMH sin posisjon ut i markedet. Er ikke så bekymret for det. Tror heller at det vil være en potensiell oppside om de klarer å vippe den over til en industriell eier som kan ta litt styring her.

Noen andre enn meg som synes Health Cap virker totalt useless oppi dette? De har vel ikke forsvart sin posisjon i de siste emisjonene en gang og har vel lite interesse av at Nano tar dette til markedet selv ved å vanne dem ut? De må jo sette foten ned på et tidspunkt - om det ikke var det som skjedde i går.

2 Likes

Har sittet litt og lurt litt på hva Health Cap tenker oppi alt dette ja… De bør jo også ha litt kontakter de kan trekke i ift partnere…(?)

1 Like

Basert på punkt to over. Hva tror folk gir høyest netto nåverdi (sannsynlighetsvektet / base case)

• Ta Betalutin på markedet selv med investeringer som kreves i organisasjon, markedsføring osv.
  • Gå sammen med en partner. Partner tar ansvar for markedsføring og salg, mens Nano tar hånd om produksjon og det som måtte kreves av logistikk fra deres side.

0 stemmegivere

1 Like

Hvis folk velger partner her så har de ikke kalkulator :grin:

Jeg stusser over styreleders rolle i dette sirkuset. Først kommer en diffus melding på kveldstid, en uforberedt tysker(men veldig kompetent, har trua!) dras opp på podiet og et eller annet styremedlem sendes til GF med munnkurv. Det er så svak styring at man blir helt matt.

Han bør stikke fram ansiktet sitt, ta kontroll og vise at det er noen voksne hjemme.

6 Likes

Noen som vet om han deltok på presentasjonen til Photocure, eventuelt satt med publikum?

Er det ca 500mill nano trenger for å kunne kjøre hele løpet til markedet selv?

CEO Dr Lars Nieba sier jo rett ut at de er åpne for partnerskap med en gang de har interrim data og hvis de er attraktive.

Det vet de ikke selv. Hvis verden er noenlunde vrettferdig er kursen høyere når de skal hente penger. Etter coronatiden.

2 Likes

Flagget og rapportert

1 Like

Det jeg sliter med å se, er hva i bio sektor man skal finne attraktivt og investere i. Om ikke selskap som har egne rettigheter til nytt stoff med høy effekt i smal indikasjon er attraktive, så hvilke er det det da?

I tillegg har man oponionen som mener pris på nye medisiner er for høy. Det er litt kjedelig og mtp at NANO i rapporten kommenterer at BLA drar opp cash burn så begynner det å bli lite attraktivt å investere i sektoren.

Kommer ikke til å putte en eneste ny krone i biotek før man snakker om 3-6mnd til godkjent produkt. Forskningen får andre ildsjeler ta seg av, om det blir noe av det fremover, typ Ultimovacs.

1 Like

Feilen vi gjør er å sitte å stirre på børsen hele dagen. Hadde vi investert og så latt posten være som normale mennesker så hadde det sett helt annerledes ut.

1 Like

Uenig!! børsen ellers har steget godt de siste 3-4 årene. Det har ikke NANO. Hadde fint tålt 30% ned fra ATH som de fleste er på. Er mildt sagt forbanna, med så høy cash burn hadde jeg forventet at det slo rett inn på rekrutteringstall. Tror det er derfor det ikke er noe Bravo i NANO lenger. Det er lett å bruke penger men ikke alltid like lett å få noe tilbake for de.

Hadde vært artig å vite hva de for eksempel brukte av penger på å åpne site i Singapore og hvor mange den siten har rekruttert - burde vært i rapporten!

Altså, når man kommer inn som CEO og det første man gjør som PR er å si at neste år blir usexy, sette to emisjoner på rekordlave nivå, miste en stor investor som tidligere det ble skrytt av å ha med på laget, og i tillegg ikke klare å nå grunnleggende guiding så er det vel egentlig på sin plass å ta sin hatt og gå eller få hatten slengt etter seg…

Det eneste positive som har skjedd i NANO under Bravo er det forskningen som står for, og ikke god ledelse.

10 Likes

Som jeg sa i går. Han har ikke gjort noen ting annet enn å prøve å pushe rekruttering. Om det har brent han ut eller hva som har skjedd får vi aldri svar på.

Min kommentar går mer på det at vi som mikroinvestorer sitter og nistirrer og prøver å time in og utganger på verdens mest volatile børs mens vi egentlig skulle vært på jobb og produsert for arbeidsgiver.

Ingen her kan overbevise meg om at de vet hva de gjør. Det hele er en lottokupong i et spill vi ikke skjønner filla av, og når vi kollektivt er enige om noe er det nesten alltid en misforståelse.

Det hele er så latterlig rart at jeg skjønner det godt hvis sektoren bare forsvinner ut av landet de neste ti årene, for her er det bare søppel mellom ørene på de som styrer kursen med mikrohandlene sine.

4 Likes

Hei Lothian. Sitter du fortsatt i pcib, eller har du solgt? Lenge siden jeg har sett du har skrevet der. Den er jo den absolutt verste av alle med tanke på stupet siste dagene. Jeg sitter i nano, pho og pcib. Jeg tror de skal hente seg inn igjen når stormen får lagt seg/positive nyheter, men ikke gøy akkurat nå.