Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2020 (NANO)

DnBs analyse og TP på 36 kr. er jeg ikke enig i. Det skyldes flg. dårlige begrunnelse fra Patrik Ling: “Management stated it would take measures to increase the recruitment rate; however, we have heard that before, as it said the same thing last time it changed the timeline for completion of PARADIGME.”

Hørt det før? Mannen som sa dette er nettopp avsatt for ikke å ha levert på dette punktet. Styret har reagert raskt og resolutt og har også på rekordtid fått inn en ny kompetent leder! Det viser handlekraft og besluttsomhet.

Ling ser ut til å glemme at flere konkrete endringer allerede i dag ble tatt opp for å speede opp rekrutteringen. Han har heller ikke vurdert at interimresultatene for Paradigme kommer innen 1H2020 i tråd med guidingen. I tillegg kommer Archer-1, som er on track og der Nieba i dag opplyste (etter 18 min. i webben) at det til nå ikke var issues med bivirkninger. Og dersom interim er så gode som vi håper, kan de danne grunnlag for en rask FDA beslutning, som gir AA.

Så her mener jeg Ling både er for negativ og har tatt en short-cut med dårlig begrunnelse. Lettvint og lite troverdig fra DnB.

17 Likes

Enig, Merlin. Atter en gang følger kursmålet markedsreaksjonen, og ikke en selvstendig analyse. Sist gang justerte han ned og så opp kursmålet noen dager etterpå. Han skulle kanskje sett litt på hva som driver den negative børsutviklingen om dagen. Host, host.

8 Likes

Folkens,

Hva er egentlig forskjellen på Nano nå kontra Nano for 24 timer siden?

Jo, vi har fått ny CEO. Lisa er borte pga personlige saker (la oss håpe d går fint med henne)
Litt usikkerhet vedrørende finansieringstidspunkt.
Ja og kanskje rekruttering da :slightly_smiling_face:

Lars er kommet inn og gir på meg et godt inntrykk etter å ha blitt kastet til ulvene på under 24 timer. Hvem ville ikke vært litt “Shaken Stevens” da?

Ja ja nå er vi prismessig nede på mitt snitt. Hvem hadde trodd d for et par tre år siden?

Jeg sitter til Dovre faller. Hverken mer eller mindre. Dvs jeg har økt min beholdning med nærmere 50% siste par årene.
Sparer ikke til ny Grenada men en flunka ny Cortina.

Natta og måtte kvelden stå bi, okke som

6 Likes

I tillegg kommer Archer-1, som er on track og der dr. Nieba i dag opplyste (etter 18 min. i webben) at det til nå ikke var issues med bivirkninger.
[/quote]

Legg merke til det dr. Nieba her uttalte. Dersom det også betyr at kohort 2 i Archer-1 til nå ikke viser bivirkninger, er det en svært viktig opplysning. Bivirkningsresultatet for kohort 2 er jo en opplysning Nano har ventet på! Er den på plass viser det i tilfelle spennende muligheter for den høyere doseringen i kohort 2.

3 Likes

Det er ikke riktig slide på bildet. Han snakker fra ca 18 min 20 sek inn i presentasjonen om DLBCL, og sier at de rekrutterte 3 pasienter på tampen av 2019. “So far no safety issues were observed. And there is an evidence of disease control.”

1 Like

Du har rett diffish. Ser det nå. Da har dr. Nieba ikke uttalt seg om bivirkninger for kohort 2 for Archer-1. Det han derimot har sagt er at de er on track med Archer-1.

1 Like

Den raske nedgangen har blåst rett gjennom mine stoploss.
Det har gått fort, veldig fort ned og det svir. Én ting jeg har lært er å ikke selge når det faller så brått. Slike bevegelser indikerer irrasjonell handling.
Det samme gjelder veldig raske oppganger. Irrasjonell ekstase og det kommer alltid en korreksjon andre veien.
RSI er på bunn og NANO som har oppnådd så mye prises nå som et selskap i oppstartsfasen. Stemningen er på bånn og det selges til gibortpris i panikk. Dette er på ingen måte et råd men heller mine tanker. Jeg selger ikke nå selv om det menneskelige fryktinstinktet drar meg i den retningen og er slett ikke lett å ignorere. Etter vinter kommer vår.

14 Likes

Er ikke så sikker på hvor irrasjonelt salgene har vært. I så fall må det være investorens finansierings strategi som er irrasjonell. Er overbevist om at mye av dagens volum omhandler tvangssalg grunnet belåning (margin call).

Vi må skille mellom ufrivillig tvangssalg og proaktiv selvskading i panikk med salg av ikke-belånte aksjer på bunn.

Bare å kjøpe tilbake til rimeligere pris

Jøss. Klarer du å time bunnen?

3 Likes

Ang organiseringen i Nano:

Hvem har avdelings ansvaret for rekruttering av pasienter?

Som jo også betyr at man bør kjøpe ved irrasjonelle fall og selge ved irrasjonelle oppganger. Har vært flink til det første, men dessverre som regel for optimistisk til å selge på disse irrasjonelle oppgangene (i øyeblikket tolkes oppgangene heller som at “markedet har tatt til fornuft”).

Akkurat nå er jeg tross alt glad for at 80% av mine verdier ligger i en unotert aksje hvor børsfall og coronavirus ikke påvirker fremtidsutsiktene.

4 Likes

Dette har vært surrealistisk. Min tilnærmelse er at verden sjelden går under. Ikke denne gang heller. Nano har kommet langt på vei og er betydelig nærmere målet enn noen gang. Selv om det garantert blir en større emisjon over sommeren vil oppsiden pr idag være betydelig større enn nedsiden. Jeg har tatt sjansen og handlet betydelig ( for meg) i formiddag. Kjøp under 12,5 må bli noe å minnes tror jeg.

5 Likes

Og får vi nye 3 av 3 CR i cohort 2 så bør det jo hjelpe betydelig på prisen enten det går mot en emisjon eller en avtale. Det samme gjelder interrim på stell.

3 Likes

Du vektlegger hele sulamitten på cohort 2 eller stockman? Vinn eller forsvinn?? Skal fryse over i helvete før denne gjengen klarer å rekkerutere nok pasienter for guidet tidslinje. De har fjernet 2 CEO’s. Den tredje blir nok fjernet når neste tidslinje er møtt uten å bli ferdig med rekrutteringen.

Med klima endringene vi ser om dagen skal du ikke utelukke at helvete fryser også.

3 Likes

Var helt ute en stund og hadde flaks denne gangen. Inne igjen i dag på snitt 31. Kom meg også inn i NANO på 17 i går og under 15 i dag, omtrent på snittet på 16 eg var inne med 10k aksjer for noen år siden og som eg forbante meg selv lenge fordi eg solgte de på 28. Biotek er slett ikkje lett!

3 Likes

Dette kan være de dagene man virkelig skulle kjøpt aksjer. Min analyse er at dette er en gedigen overreaksjon. Coronaviruset er ikke verre enn vanlig influensa, selv om man mangler vaksine for denne varianten. Om noen måneder har vi lagt dette bak oss. Hvor fort markedet går opp igjen vet vi ikke, men med litt tålmodighet kan Nano komme tilbake for fullt. Mye avhenger av Archer-1 og interim Paradigme. Betalutin virker, og fundamentalverdien er langt over dagens kurs. Coronavirusets effekt for Nanos business er i realiteten 0.

Morgenen i dag ga preg av tvangssalg og panikk. Som tidligere nevnt har nano cash og fremførbare underskudd for rundt 11-12 kr per aksje. I morges var vi nede og nikket på de nivåene. For den prisen får man Betalutin tilnærmet gratis. Dette kan ha vært tidenes kjøpsmulighet.

Jeg blir svært overrasket om vi ikke ser innsidekjøp her i dag.