DnBs analyse og TP på 36 kr. er jeg ikke enig i. Det skyldes flg. dårlige begrunnelse fra Patrik Ling: “Management stated it would take measures to increase the recruitment rate; however, we have heard that before, as it said the same thing last time it changed the timeline for completion of PARADIGME.”
Hørt det før? Mannen som sa dette er nettopp avsatt for ikke å ha levert på dette punktet. Styret har reagert raskt og resolutt og har også på rekordtid fått inn en ny kompetent leder! Det viser handlekraft og besluttsomhet.
Ling ser ut til å glemme at flere konkrete endringer allerede i dag ble tatt opp for å speede opp rekrutteringen. Han har heller ikke vurdert at interimresultatene for Paradigme kommer innen 1H2020 i tråd med guidingen. I tillegg kommer Archer-1, som er on track og der Nieba i dag opplyste (etter 18 min. i webben) at det til nå ikke var issues med bivirkninger. Og dersom interim er så gode som vi håper, kan de danne grunnlag for en rask FDA beslutning, som gir AA.
Så her mener jeg Ling både er for negativ og har tatt en short-cut med dårlig begrunnelse. Lettvint og lite troverdig fra DnB.