Nano har to potensielle finansieringskilder fremover: (i) emisjoner og (ii) partner(e).
Å strupe deres mulighet til å gå til markedet vil gi dem en svært dårlig posisjon i partnerforhandlinger.
Videre er det slik at de vil sitte betydelig bedre posisjonert i forhandlinger etter interim og DLBCL og Archer read-out. Som Nieba selv sier, så vil partnerne komme til Nano når disse dataene foreligger, og jeg tviler på at de signerer noe før dette. Derfor er det meget bullish at de ser ut til å klare interim til sommeren - et stykke før kassa er skrapt.
Videre kan det godt tenkes at de allerede er i dialog med mulige partnere og jobber med å skissere opp en avtale som raskt kan signeres etter interim (eller Archer read-out). Rent spekulativt kan man spørre seg om det er derfor vi ikke har sett noen innsidehandler på disse nivåene?
Tanken om å “samle oss”: Jeg tror at det gir mer mening å opprettet en felles kommunikasjonskanal inn mot ledelsen der én person tar ansvar for å kommunisere på vegne av X antall “småaksjonærer” (baser på pollen over er vi ikke så små). Da er det mer sannsynlig for at vi blir tatt seriøst enn hvis hver enkelt av oss tar kontakt med Malene. Jeg vet ikke hvordan det er best å organisere dette, men jeg vil tro at det mest fornuftige er å samle de 20-50 største aksjonærene her inne og for eksempel sende en uttalelse til ledelsen og styret som signeres av alle.
EDIT: Problemet til nano er at de stadig har måttet skyve dette “ideelle” tidspunktet for å partnersamtaler stadig lenger frem i tid pga forsinkelser. Dermed har de havnet i en ond spiral med negativ kursutvikling og emisjoner på stadig lavere kurser. Nå ser det imidlertid ut til at de klarer interim til sommeren da grunnlaget for interim tydeligvis er lavere enn 60 pasienter. Dagens prising av selskapet representerer derfor en svært attraktiv risk/reward.