Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2020 (NANO)

Transkriptet fra q4-møtet ligger i fundamentaltråden, link

1 Like

Det skal vel mye til at BP kommer som en reddende engel og befrir de godtroende haussende her inne fra sine repeat-spor om at nå er det billig og at det ikke kan bli billigere.

Situasjonen er vel en helt annen om man våger å ta på seg de realistiske og litt mer kritiske brillene. Det er big trouble ift innrulleringstakt og kostnader. Nano er nå ei skute uten kontroll og det brygger opp til mytteri. Man har jo sett det komme ei stund. Trenden er ganske klar.

BP og shorterne er kyniske og kommer til å skvise dette for alt det er verdt. Vil overraske meg om ikke shorten øker i det nærmeste. Kanskje klarer de å presse øyelegen til å kaste korta?

2020 er året da fremførbart underskudd vil bli størst for nano hittil med en burnrate på over en halv milliard i året? Samtidig må det hentes et enormt beløp i en ny emisjon om man ikke skal kle seg helt naken overfor BP og risikere konkurs og anarki om ikke et bud kommer. Dette kan så klart inget ansvarlig styre tillate. BP vil så klart vente til de får med alt dette på kjøpet.

Forsinkelse ligger også i kortene at må meldes snart om ikke noen plutselig skal begynne å trylle. Tipper det var derfor Bravo tok sin hatt og gikk. Han ville melde forsinkelse og hente masse nye penger, mens styret sa nei, ikke på nåværende tidspunkt. De vil vel ha litt mer å sminke brura med før neste emisjon brått slippes ut av sekken i vår.

De fleste ser jo dette og vil vente med inngang til noe som begynner å ligne på kontroll og stabile tilstander kan vise seg.

Nano blir ikke oppkjøpt før tidligst i slutten av 2020, etter en ny stor emisjon er gjennomført forsinkelse er meldt og normale tilstander er gjenopprettet. Ellers blir det et stygt brannsalg/partneravtale som ikke blir særlig gunstig for aksjonærene. Da blir det mer som for å befri dere fra lidelsene type avtale vil jeg tro.

Hver mann og kvinne må gjøre seg opp sin egen mening, men når du leser enkelte her inne skriver at presentasjonen på torsdag egentlig burde gi oppgang på 20-40% og andre som skriver at uansett hvor mye nano-kursen står i vil den oppfattes som billig, og jo mer den stiger desto billigere vil den oppfattes, ja, så da bør man våkne og kanskje innse mange her er frakoblet det fundamentale og at det er følelser ala en forelskelse som styrer oppfatningen av selskapet. Veldig skummelt.

4 Likes

Dystert å lese din mening og det du erfarer rasp. Er det virkelig så ille?

Sånn for the record:

Emisjon vanner ut aksjeverdi, ikke gunstig på lav kurs.

Partner vanner ut IP, ikke gunstig før IP er moden nok.

Min gjettning er at interim avlesning+ archer modner IP nok til at partner er å foretrekke over emisjon.

7 Likes

Helt enig i den vurderingen, Kanon…
Kan vel også legge til at jeg er enig i noe av det Rasp sier mtp at vi kan da ende opp med en partneravtale som kanskje ikke er så gunstig som den burde være mtp produktet Betalutin og dens potensiale…
Men dersom vi beholder USA, eller bare halve USA, og får royalties, samtidig som penger på bok punkterer emisjonsrisikoen, så er det allikevel enorm oppside her…
Kriseemisjon nå på lave nivåer er selvsagt ingen av nåværende aksjonærer særlig godt tjent med…

Så får en selv vurdere om man tror styret og ledelsen har sett det samme, hvorvidt de har gjort sonderinger deretter og er forberedt på denne eventualiteten som har oppstått…

2 Likes

Nieba sa noe sånt som at om interimdatene er gode, så blir vi kanskje kontaktet av partner interesserte.

Er nok ikke flust av dialog her pt.

Kan vel ikke akkurat si at de er i en dialog heller…

1 Like

Nei, det får bli opp til hver enkelt å gjøre seg opp en mening.

Men jeg mener at det ikke er i nærheten en gang av å være så rosenrødt og gullkantet som de fleste her inne prøver å hausse det til.

Mener noen virkelig at selskapet og ledelsen oser av kontroll og trygghet nå, og at det lukter av fugl og gull og grønne skoger?
I så fall er jeg redd de personene tar for mye antidepressiva.

Ved 227 stemmer i pollen over, sitter TI medlemmer med mellom 2 180 000- 3 280 000 aksjer i NN.

2 Likes

Potensialet er der. Problemet til Nano er at det er det Nano alltid virker å være - potensial. Markedet krever materialisering.
Hadde det ikke vært for Archer-1 så hadde jeg nok vært ute av caset for lenge siden, men så rått som det virker å bli så er det ennå mye å hente ut her.

Så får det være opp til ledelsen å konvertere dette til noe bra. De har vist så langt at de er totalt evneveike om man ser på hva de har fått til. Forhåpentligvis kan vi nå forvente en helt annen transparens i forhold til hva som foregår i selskapet. Det nytter ikke lenger med denne «Det går til helvete med kursen, men det driter vi i»-holdningen. På med ryggraden og begynne å gjøre seg fortjent til de pengene de henter ut hver måned. Mange der gjør tilsynelatende ikke noe som helst annet enn å heve lønn

4 Likes

Alle er helt sikkert ærlig med korrekt aksjebeholdning her inne. Duh! Synd ikke Spot-on er her enda, da hadde nok totalen vært rundt det dobbelte og vi kunne virkelig fått slagkraft.

2 Likes

Jeg tror større % andel av svarene hadde vært ærlige om man slapp å svare (falskt) for å se hva andre har svart.
Anonym og åpen er bedre spmform for Polls.

Jeg er enig i mye av det du skriver og synes også det er mer enn nok rom for å stille spørsmål og kreve svar. Har som sagt vært med i snart 4 år og unnskyldt ledelsen utallige ganger men innrømmer at både tillit og tålmodighet er på bunn. Synes heller ikke situasjonen er så rosenrød som enkelte vil ha det til. Eneste grunn til å bli sittende nå er at papirtapet er så stort at det ikke er vits å selge. Det er ingen god følelse, men jeg har fremdeles tro på at jeg kommer ut av dette med æren i behold til slutt :roll_eyes:

11 Likes

Veldig enig og litt i samme båt her.

Fikk vi forklaring på hvorfor det er forsinkelser?

Nieba som har jobbet siden desember har ikke rukket å sette seg inn i det sa han. Det å si at de kommer til å rekke guidingen før han har sett over caset, oser troverdighet eller?

Nei. Og det bør de si, og de bør si hva de gjør for å korrigere. Det brennes tross alt en halv milliard i året, man må forvente at det produseres data for den summen.

4 Likes

Havde I regnet med at NANO ville invitere på virksomhedsbesøg, hvor aktionærerne kunne verificere spendings vedr. CMC aktiviteterne? Faktum er jo at mange selskaber fejler på netop implementeringen af CMC og ledelsen har understreget, at man ikke springer over, hvor gærdet er laveste her (mener @Snoeffelen har skrevet en del om dette tidligere, herunder det såkaldte “letter of intent”).

Styreleder vet jeg knapt om jeg har sett navn og bilde på i media i det hele tatt? Aldri sett noen omtale relatert til NANO i hvert fall. Er dette riktig styreleder for selskapet?

Det er dramatisk når CEO går dagen før Q.4 presentasjonen. Man burde som et minimum forvente en redegjørelse fra styret. Nå er det kun frustrasjon og spekulasjoner som fører til at mange selger. Forsking og resultater drukner i internt drama som blir klønete håndtert av styret.

Trist om hele eller deler av potensiale til Betalutin skal bli ødelagt av uengasjerte og feil valgte personer til toppstillingene.

Deler av shorten kommer nok til å bli dekket inn mot GF, deretter kommer de nok til å satse hard på flere forsinkelser og emisjon på rekordlave kurser. Jeg spekulerer noen ganger på om de kan ha noen på innsiden. Fornemmelsen av at de treffer litt for godt plager meg litt? Og hvorfor akkurat NANO?

Jeg håper inderlig at Nieba klarer å få innrulleringen på fote. Jeg forventer at de klarer å rydde opp i informasjonssvikten som eksister i selskapet på nåværende tidspunkt. Aksjonærene må få vite hva som foregår bak gardinene. De kan ikke lenger bare ignorere aksjonærene som finansierer kalaset.

4 Likes

Shorten vinner alltid i Nano, men den er nok basert på rene kvantitative analyser. Tviler på at shortfondene vet noe om Nano overhodet.

Men jeg er enig i mye du sier. Jeg har lenge forsvart ledelsen og forsøkt å se det positive, og mye av det de har gjort (men mest ikke gjort) hadde vært helt greit dersom de leverte varene og kursen var høy. Når det har gått sånn åt skogen som det har gjort siste årene så synes jeg det er rart at man ikke gjør noe for å nå frem til investorene. Jeg har aldri følt meg mindre «ivaretatt» eller «informert om tingenes faktiske tilstand» enn hva jeg har følt i Nano. Det virker ikke som noen av dem forstår alvoret med situasjonen og at aksjonærenes verdier i beste fall er sekundært.
Håper virkelig vi får se at dette snur seg da det burde begynne å synke inn hos samtlige der at det slett ikke lenger er noen selvfølge at de får mer penger om de fortsetter på denne måten

4 Likes