Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV) 3

Trenden er vel den samme de fleste steder. Noen land ligger en måned foran eller bak, men vi unngår uansett ikke at pandemien setter et tydelig fotavtrykk på Q4. Men på den andre siden; jeg tror på en positiv ketchup-effekt framover mot Q1 i mai.

2 Likes

Har denne fra UK. Har ringet rundt rødt der hvor NANOV måtte melde om forsinkelse til H2 22.

8 Likes

Som sammenligningsgrunnlag til TheObservers gode data fra France: ICU occupancy i France var i perioder over 100% for et år siden, og jevnt over 70%. Da rekrutterte vi hhv 14 og 10 i kvartalet

6 Likes

Storbritannia og Danmark har en stund ligget foran Norge i løypa. Denne grafen viser at UK ligger en drøy måned foran Norge, hvis våre sykehusinnleggelser når toppen i disse dager.

1 Like

Her for Spania, ringet rundt med rødt der hvor NANOV skjøv på guidingen.
Man ser også her vesentlig bedre kapasitetsrom nå enn for tidlig - medio januar 22.

6 Likes

For Italia, grafene sier det samme overalt.
Kapasitetskravene faller over alle land, men det viser jo selvsagt ikke hvor mange innen helse som ikke kan kan gå jobb selv grunnet Covid…

Men at ting bør skyte fart fremover også for kreftpasienter bør det være liten tvil om.

Legger til denne for Israel også. De fikk seg en skikkelig trøkk i januar, men trenden er langt bedre nå.

Tyrkia så det verste tidlig i pandemien, men har siden da ligget lavt i forhold og hadde ikke store endringene gjennom Omikron slik det ser ut av chartet.

19 Likes

Tipper 6 nye pasienter. Har kjøpt endel den senere tid. Bedre R/R enn før Q4 i fjor.

7 Likes

Jeg skal kjøpe to paller av dette!
Så sender jeg en pall til FTF og en til Arbeiderpartiet. Så kan de i det minste tre på seg før de fortsetter å ta oss «vanlige folk» bakfra😁

1 Like

Oslo børs futures ned 4,4 %. NANOV skal vel sikkert fort ned på 11-tallet igjen i dag.

Alt kommer til å falle - men mindre man tror at dette kommer til å eskalere, så vil jeg anbefale alle om å holde seg i ro

2 Likes

Historien tilsier at den dagen det smeller i krigshandlinger, da skal man kjøpe :muscle:

7 Likes

Typisk at NANOV faller langt mer enn børsen selv om det ikke er blant de selskapene som vil bli spesielt rammet.

Det skyldes vel at NNV har den svakeste eierstrukturen av samtlige OSE helsevern… mange som har løs mage idag…

På miniputt omsetning da. Det er nok de samme som panikk kjøper tilbake når de ser kursen snur…

1 Like

Spent på hvordan eventuelle positive rekrutteringstall fra NANOV vil slå ut på kursen i det børsklimaet vi har nå om dagen.

3 Likes
  • Oljeprisen går opp
  • Krona styrker seg
  • Utenlandske investorer sprøyter penger inn i OsloBørs
  • Biotech-startup med økonomi til å drive ut året
  • De får resultatene de forventer av Paradigme
  • Profit? …Hvis verden står til neste påske.
4 Likes

Det vil slå ut positivt ut, tenker jeg :slight_smile:

Dårlige rekrutteringstall vil ikke det :laughing:

@vegar_beider du har ikke noen innspill rundt hvordan rep.emi spiller inn her ? :grin:

1 Like

Joda, har det.
Flott at de ikke kommer en avklaring på hvorvidt det blir en rep emi eller ikke da det holder aksjonærene på tå hev, noe som er bra i det børsklimaet vi er inne i.

Så langt er det 1-0 til Jan Egberts for god styring og kurspleie.

3 Likes

Kan det tyde på at de kommer med en gladmelding på rekrutteringsfronten eller en annen godbit :thinking:

3 Likes

Spent på Q4, men samtidig har jeg gitt helt opp hva gjelder kursen på kort sikt her. Kjøpslysten er vel mildt sagt begrenset i dagens børsklima.