Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV) 3

Spenstig av IFE nå når Nano har feilet.
Var det 90-100-ish MNOK pr. kvartal Nano donerte til IFE som nå forsvinner?

IFE omsetter for rundt milliarden totalt for alle områdene, så det kan ikke være mange kunder de har på Radiofarmasi når Nano alene har sørget for 40-ish % av total omsetning, så spenstig og nå skille Radiofarmasi ut i eget AS.

Så whats the deal?

Men hey, her kan underskuddet til Nano komme til bruk :joy:

(Ganske så ironisk hvis IFE som har påført Nano et enormt fremførbart underskudd er de som ender opp med å bruke det videre i utskilt selskap - det hadde vært tidenes fuck-you til Nano aksjonærene som har ofret kapitalen sin inn i dette. Ikke at jeg egentlig tror det skjer, men en ganske så “funny” tanke).

1 Like

IFE hadde 693m i contract revenues for 2021, så om Nanov står for 400m av disse, er det ikke så mye annet som skjer innen alle de andre IFE-områdene:

  • Renewable Energy
  • Digitalization
  • Radiopharmacy
  • Materials technology
  • Oil & gas
  • Industry & environment
  • Nuclear technology
  • Safety & security

Usikker på om Nanov betalte så mye som 100m i kvartalet? Vet de snakket om det på en kvartalspresentasjon, men fant det ikke nå

Mulig 100m var litt mye ja, var en diskusjon rundt dette etter Q1 husker jeg.
Fra årsrapporten 2021 er Research and development costs 320m.
Så hva er ‘development costs’ ? 300m?

Uansett blir det en veldig stor prosentdel av IFE sin 693m totale revenues for 2021.
Poenget var at IFE neppe kan ha så veldig mange Radiofarmasi kunder p.t.

Så hvorfor skille dette ut som eget AS?

Gullkalven Nano forsvinner jo.

Jeg tittet på annonsen, og så at det stod 3 ledige stillinger hos Bayer innen Radiopharmaceuticals.

  • Bayer is seeking Radiopharmaceuticals Development Platform Lead, Development Manager and QC.

Kanskje de har slått seg isammen på Radiopharmaceuticals?

Uansett så er Bayer aktiv på radiofarma i Oslo

« Oncology is one of the strategic therapeutic areas for Bayer Pharma and radiopharmaceuticals are an important part of this strategy with several projects in pipeline. We are looking for a new college to lead and manage globally, the technical development of radiopharmaceutical projects as Development Manager in our Radiopharmaceuticals Development Team. You will work closely with team colleagues both in Berlin and Oslo, but this position is based in Oslo where the main radioactive development activities take place»

2 Likes

Da vet vi hvor Nano ansatte kan ta veien

1 Like

Jeg må si meg veldig enig i @rlinz sine uttalelser, så jeg legger til noen synspunkt selv.

Studiet i seg selv var vanskelig nok å rekruttere til selv før pandemien, virker som de med say valgte et løp med liten datarisiko og for å være på rette siden med FDA. Det at kolstad som primus motor også byttet “beite” gjorde det heller ikke noe bedre. Selv skullerud har uttalt har dette vært et veldig vanskelig studie å rekruttere til, etter nye kriterier. Det sier seg selv at når det åpnes for lavere antall blodplater og SCT pasienter ( som selvsagt forløsende dagen det var et faktum) økte denne datarisikoen de prøvde å unngå. Det ble også snakket om hvilke følger dette ville ha, men man vet jo aldri før resultatet foreligger. Det ble mao åpnet for svakere pasienter i studiet FØR man tok høyde for covid, har også mistanker om at det har vært en utslagsgivende faktor ifbm dosevalg ved interim, men det blir kun spekulasjoner fra min side.

Det var jo her man hadde ankeret, betalutin hadde jo ekstremt bra resultater med lite bivirkninger. Dette veide også opp for punkt nr 2 i mange tilfeller, man hadde uansett effekten uansett utskiftninger. At ledelsen har hatt noe utslag på effekten har jeg lite tro på, men at alt plutselig dro ut i tid regner jeg har sammenheng med mosunetuzumab fikk godkjenning og at studiet rett og slett har pågått for lenge (og da har hatt dårlig effekt på pasienter) til at sites ønsker å prioritere det? DVS man får kun de aller aller svakeste, last resort(både for pasient og medikament) som igjen blir en nedadgående spiral.

At vi nå står på “bar bakke”, med en ledelse som ikke er veldig tillitsvekkende(pga trackrecord og visse utsagn), er gjerne ikke betryggende for så mange, men nå er det slik det er enn så lenge.

At vi ikke har fått noe kommunikasjon rundt hva de har tenkt å gjøre med data fra studiet syns jeg er synd. Det har kanskje noe med dialogen med FDA å gjøre, hva som skal komme ut av den vet jeg ikke - men kanskje et løp som BP kan overta om de ønsker. Håper for all del at ledelsen ikke bare tenker på de ansatte, men også trofaste aksjonærer, og sitter i møterommet med interessenter allerede.

Ellers har vi andre ting som kan være interessante, kan hende dialogen med f.eks Orano har endret seg nå som lead asset har “feilet” i sitt løp.

  • Vi har Alpha37, hvordan dette skal finansieres gitt nanos track record blir interessant å se. Håper på deal.
  • Humalutin (humalutin + olaparib(AZ)), regner med man måtte kjørt samme løp som betalutin om man skulle kommet frem til en kombobehandling her også. Finansiering, who knows?
  • Humanized antibody, her vet vi jo ingenting enda. Det ble uansett uttalt at dette kunne blitt et predoseringsalternativ til lilotomab.
  • Car-t - her nevnte skullerud at vi skulle få første data rundt nyttår - prekliniske deals har det vært en del av de siste par årene. Kan det bli noe av det her?

I korte trekk ønsker man vertfall at de kan vise noe FØR emisjon, samt skulle retorikken prydes av omsorg for ansatte og aksjonærer kastes under bussen er det vel fint lite å si om ledelsen lenger. Kvartalspresentasjonene er vel stort sett myntet på aksjonærer, de ansatte vet jo hva som foregår. Jeg har hatt tro på ledelsen stort sett hele tiden, med unntak av CFO, men nå må de snart dra frem noe positivt i den grad det er mulig.

13 Likes

Can somebody explain the latter extreme fluctuations of the course? Is somebody buying up? If yes, then why is somebody buying up?
What do we wait for in NANOV? Is there anything to wait for? Any kind of message or other developments?

Ingen som syns det er interessant at North Energy økte med 180k aksjer på dagens lister, av de 318k som ble solgt/lånt ut tidligere.

Opportunisme kan man vel ikke klandres for etter å ha dratt inn 5-6% av selskapet under vingene.

8 Likes

Etterpåklokskap er alltid kjekt :wink:

Er vel ikke snakk om noe etterpåklokskap - bare at ene veien kommenteres, men ikke den andre.

2 Likes

Dumpen skjedde, så vi snakket om potensielle årsaker til det den dagen. Hovedsuspect var North Energy, som var ute i media og snakket om sin posisjon tidligere i uken. Fra listene da så det ut som de hadde startet nedsalget, men det var ikke dem.

Hvem var da årsagen til nedsalget?

sikkert opportunisme som for mange andre ?

1 Like

north som plukker mer idag? noen som laster hvertfall

North Energy var nest største selger den tirsdagen tror jeg, men det var hovedsakelig banker og fond som sto som de største selgerne. Blant andre JP Morgan, Barclays og Bank of New York Mellon. Nordnet Livsforsikring dumpet alt de hadde i Konto 3 og fylte på litt i hovedkontoen. Noen norske(ser ut slik) enkeltpersoner dumpet også hele potten. Men ser ut som mye var endringer fra en konto til en annen i samme banker/fond, som blir litt uoversiktlig i listene. Noen enkeltpersoner kjøpte seg også stort opp i samme periode. Og fond og banker flyttet på det de hadde stort sett ser det ut til, uten å redusere totalen så mye. Totalen er at flere aksjer ligger i enkeltpersoner sine hender etter dumpen.

3 Likes

Giver god mening og tak for svaret; interessant at se om momentum kan presse den gennem 2,60 … volumen og det tekniske ser positivt ud for nærværende.

1 Like

Formashehonen også!

Istedenfor å dekke på disse nivåene, valgte GSA å øke shorten med 215 106 aksjer på fredag. De er åpenbart ikke bekymret for at det skal komme noe kursdrivende med det første.

Ser nå at økningen på 215K skjedde på torsdag, så økte de med ytterligere 26K på fredag.

Vel Nano skal ha en restrukturering, ganske soleklart at short er beste bet her, selv om noe bra skulle skje må nåtidens aksjonærer betale dyrt for å få fylt kassen igjen. Eneste redning ville vært oppkjøp av selskapet, men det er det vanskelig å se for seg nå som de er tomme for cash om 7-9 mnd. Man tar på seg å fullføre behandlingen av pasientene i Paradigme, som blir dyrt.

Er ikke den i gang da? Cost bør synke godt innen Q3 (Pcib fikk sine kostnader ned ganske fort etter Release ble avsluttet ihvertfall). Trenger ikke produsere mer betalutin ettersom det ikke skal legges mer ressurser inn der fra Nanovs side (veien videre blir gjennom partner).

Ehhh… Nei… One-time treatment - behandlingen er fullført.