Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV) 3

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

1 Like

Det høye volumet har også smittet over på TRVX, mens det er beskjedent i PCIB. For øvrig min første dag siden 2016 uten NANO-aksjer, men ingen grunn til å angre på gårsdagens salg foreløpig i hvertfall.

1 Like

Trist at det skulle ende slik, doktor.

2 Likes

Ja, det har gått ille med selskapene som skulle være min “backup” i tilfelle det går galt med min hovedsatsing som er et lovende unotert selskap hvor jeg er største aksjonær.

2 Likes

Interessant bounce … nogen har gjort en god handel dér :slight_smile:

RSI var på overarbejde i går eftermiddags, men er stadigvæk positiv, så lad os se, om der ikke er mulighed for at aktien etablerer sig på et højere niveau, før videre klatring mod Q2, 2022.

4 Likes

Hvis filosofien til Onarheim, som eier 20 % av North Energy, er den samme i hans investeringsselskap som i North, så er ikke NANOV-posten av spekulativ og kortsiktig karakter. Han er ikke en aktiv investor siden han er konsernsjef i BW LPG som han sier.

Fra dagens Finansavis:

Anders Onarheim vil ikke anse seg selv som en aktiv investor, på grunn av hans langsiktige investeringsstrategi og en fulltidsjobb i BW LPG.

North Energy er et norsk energiselskap børsnotert på Euronext Expand, med investeringer primært knyttet til olje og gass. Selskapet er i særklasse ved at aksjen har falt med omtrent 9 prosent fra årsskiftet.

Fallet i North Energy er spesielt bemerkelsesverdig fordi Oslo energiindeks har opplevd en prisstigning med 50 prosent hittil i år – en rekordhøy verdsettelse av sektoren.

– De underliggende investering er gode, og det kan være at kursen ikke klarer å reflekterer dette, sier Onarheim om avkastningen til North Energy. Han er også styreleder i selskapet.

Onarheim tillegger at han ikke vil spekulere i om aksjen er feilpriset i markedet.

2 Likes

Kan se ut som flere har lest den saken idag

1 Like

Som jeg sa på mandag så er North sin inntreden i NanoV de meste spennende som skjer i selskapet foreløpig. Jeg ser at North + OM holding har tilsammen litt over 10 % av selskapet. Dvs at ved ett eller annet bud på selskapet vil disse sammen kunne blokkere ett salg. Frem til det kommer andre oppdateringer vil selskapet være utsatt for frisk trading. Nano prosenter og Russiske prosenter ligner i perioder mye på hverandre. Jeg gjentar min spådom om at vi kommer til å se 4 kr før 31.8

2 Likes

Bare 4?

Radforsk Podcast idag?

Sykt spennende at et bio fond som var nr2 på listen av eiere, dumper til et olje og energi selskap. Dette må bety at noe stort er på gang eller hva?

Drøyt at dere mener dette har noe positivt å si for selskapet…

5 Likes

De store styrer så lenge de vil handle mer. Ellers faller aksjen tilbake til det markedet mener Nano er verdt. 1,3-2,5kr et sted. Det er dessverre grunnløst å tro på mer hvis man ikke har innside, for caset her er at de må hente penger raskt bare for å ta vare på pasientene som fikk plass i Paradigme. Man kan fekte med FDA sin tilbakemelding som kommer most soon. Og kanskje det blir noe forbløffende positivt, men inntil det er kommet er caset på kanten av stupet og så godt som feilet på 3-5 års sikt. På 5-10 års sikt kan de nok komme til markedet med Betalutin. Anyways kursendring forårsaket av en enkelt aktør sine kjøp betyr ikke at caset er friskmeldt.

1 Like

Frister i alle fall ikke med å investere i North, dersom selskapet er så useriøst at de gjør denne traden med så stor del av sin kapital som kun et vilt skudd i mørket!

2 Likes

Einarsson tror på type randomisert studie i kombinasjon med Rituximab og 2 armer i kombo med Betalutin.

4 Likes

Det har han vel kommentert på lenge nå.
Sa han noe om hvor milliardene til å finansiere studiet skal komme fra?

Yes, stygg utvanning eller BP

2 Likes

Så veddemålet til North er vel i korte trekk at de vedder 12 MNOK på studiet blir finansiert av BP, ikke emisjon.

Kanskje eieren av Kjeller Teknologipark har hørt noe småhvisking i gangen, eller de rett og slett legger alle brikkene på grønt og krysser fingrene for the Vegas way!

1 Like

Eller de rett og slett ikke har oversikt nok og tror selskapet er verdt 700M pga. Cash+skattefordel.

1 Like

Sånne tabber gjør ikke disse gutta. Ikke noe skudd fra hofta dette.