Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV) 3

Hvordan tenker folk inn mot fredagen? Blir det å vekte opp fordi det er siste gangen man kan kjøpe aksjer under 14? Eller vekter man seg ned for å ta ned risikoen for et dårlig rekrutteringstall? Tenker man at man er så tungt inne at det får briste eller bære?

  • Jeg kjøper! 5-20% flere aksjer enn jeg har i dag
  • Jeg kjøper! 21-50% flere aksjer enn jeg har i dag
  • Jeg kjøper! Mer enn 50% aksjer enn jeg har i dag
  • Fullastet! Jeg sitter stille i båten
  • Jeg selger! Tar ikke risikoen og selger 2-20% av beholdningen
  • Jeg selger! Tar ikke risikoen og selger 21-50% av beholdningen
  • Jeg selger! Tar ikke risikoen og selger mer enn 50% av beholdningen

0 stemmegivere

1 Like

Har ikke så mange mails som kan konkretisere noe særlig mer enn det vi allerede vet desverre.

Sendte en mail kort tid etter Q4 om hvordan arbeidet med rekrutteringen i skandinavia går. Fikk noe, men som det blir beskrevet i mailen så var det for tidlig til å gi noen konlusjon med to streker under svaret

6 Likes

Synes Nano står seg overraskende bra om dagen all den tid sektoren er midt i et krakk.

Er det bevegelser på topp20/50/100 som kan forklare den relativt sett gode utviklingen?

4 Likes

Den gode utviklingen med bare -40% i år ?

1 Like

Svært lite bevegelse blant de store, heller ikke i synlig short.

3 Likes

FTF redusert med 90k i dagens lister, så plopper inn en ny short posisjon snart tenker jeg 🥲

1 Like

Du må ta høyde for en 20% utvanning med heftig rabatt også dette året.

Så tatt i betraktning av at den finansielle situasjonen er ganske usikker, sektoren krakker og rekrutteringen (enn så lenge) er et problem, så vil jeg si at aksjen har stått seg veldig bra siste tiden.

5 Likes

90k er for lite til å bli en synlig short, men det kan selvsagt bli mer de neste dagene.

1 Like

I all den tid vi lå å lusket fra 25-30,- før vi vikk den kalddusjen av en emisjon 30% under markedspris, klarer jeg ikke interessere meg litt for pris synsing.

-Gode rekrutteringstall = tidenes kjøpsanledning for vi allerede er utbomba så det holder, og selv ved en 100% prisstigning er det grisebillig. Fortsetter DCA til ferdig rekruttert.

-Dårlige rekrutteringstall = enda lenger ned, fortsetter DCA, i tilegg til å legge av for atter en emi før rekruttert.

Samtidig ønsker jeg å minne på at selv om dette har vært en seig reise, viss vi omsider kommer oss igjennom med positivt utfall fra dataavlesning.
Da kan vi stå me partner som er med på å gjøre NN så mye mer, og Betalutin på markedet er kun starten på eventyret, og ikke tiden for å cashe inn. :slight_smile:

5 Likes

DVS DCA inntil utfall A eller B foreligger? :wink:

Nesa først så enn sa, nesa først! Det liker jeg.

1 Like

Shame FTF is lending out again…. Clearly somebody is hoping for poor enrollment… I kinda have similar feeling too…. Just hope not, as next emission will water things out unnecessary for us all if they don’t make read out in time.
Fundamentally strong as hell this one so I refuse to back off and keep accumulating as this is a bargain the way I see it. Never in my life thought it would stay at 13+ days before Q. I see it as a sign. … nr. 13 to me has always given me luck!! :joy:

Good luck to us all on Friday! May the force be with us all.

7 Likes

A good one…“water things out” :rofl: :rofl:

Dilution - water things out - potato, poteito - same, same :rofl:

Nano mindre ned enn eksempelvis DNB, må være godkjent

3 Likes

Tror faktisk det blir rapportert om en god neve med nye innrullerte 13.mai. “Best pipeline ever” kastet ikke av seg første gangen det ble meldt. Skullerud hadde vel en formulering i samme gata sist han uttalte seg om trakta/screening. Klok av skade velger jeg å tro at de ikke hadde bygd opp forventninger med en slik uttalelse enda en gang. Til tross for at markedet nå virker å legge minimalt en slik uttalelse. I mine øyne er det uansett positivt at det virker å være god aktivitet uavhengig av hvor mange rekrutterte vi får servert på fredag.

3 Likes

Klok av skade tror jeg ikke man skal spekulere i noen retning innfor fredagens seanse. Det beste er å stålsette seg, ha blikket festet mot overgangen 22/23 for i det hele tatt å skimte noe av verdi … og høre etter fredag 8.30

2 Likes

Hvis antall rekrutterte er å lese i løpet av de 6 øverste linjene i kvartalsrapporten til fredag er det flagget til topps.
Står antallet nye pax helt nederst i rapporten er det bare til å hente det kraftigste tauet i garasjen og tjore seg fast til masta!

6 Likes

Bare ikke ta feil av masta og halsen :joy::+1:

5 Likes


Gikk forbi her når jeg leste det … hehe

2 Likes

Overnattet et par netter på en av kåkene på høyre side i bildet, så den masta kjenner jeg godt til :joy::joy: Forøvrig veldig flott mast.