Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV) 3

Matematikken da er at man kjører fase 3 etter archer oppsettet i andrelinje hvor det finnes flere pasienter, lettere inklusjonskriterier og en enormt overbevisende responsrate fra fase 1b.

Men hva har det med produksjonskostnadene for Betalutin å gjøre? Er det jeg spør om.

Det koster noe å få dette spesialprodusert og håndtert i små kvanta. Sikkert mye som går til spille nå. Kort halveringstid. Economy of scale er viktig.

Produksjonskostnadene er knyttet til at IFE skal produsere X antall batcher med Betalutin i året. Og i avtalen har de en minimumsbetaling, ettersom det krever at flere personer sitter klare og venter på å ta imot oppdrag på relativt kort varsel gjennom hele året.

1 Like

Just devastating how they managed to end here. Completely ignorant of how complicated human factors / psychology are in order to convince this treatment. Just pisses me off. I saw this coming but ignored my instincts due to Skullerud. We finally got the right guy I thought !! Just not on the floor. I really thought he would fix and sort this out in time.
We were so close, and what a day it would have been if he pushed harder to find the clinics which have the staff with that it factor.

Well… had my watery diarrhea this morning as a result … first hurdle to accept a river of stocks needed to fart this bloody Betalutin to market!! Crappie di crap as they say.

2 Likes

Dette er vel produksjon som kan planlegges om så litt. Ser ikke for meg at noen må opp midt på natta på Julaften for å plutselig haste lage en batch med Betalutin. Tar jo ukesvis bare å flytte seg gjennom sur-melk-trakta til Skullerud.

Det jeg er ute etter er hva cirka de 90 millionene til IFE pr. Q går til. Hvis det må sitte personell klar på en krakk så kan man få ganske mange til å sitte på en krakk for 90 mill…

3 Likes

Finnes det ikke noen bransjetall på hva som er vanlig trial inclusion rate for en gitt patient incident rate? Altså per X pasient i aktuell målgruppe kan man regne med å rekruttere Y til en trial study.

Må sikkert korrigeres for hvor eksperimentell behandling er osv, og klart at Covid føkker statistikken helt, men burde allikevel gi en pekepinn på om Paradigme leverer langt under pari her.

Kan ikke helt skjønne at man kan si både “large unmet need” og umulig å rekruttere pasienter til studie i samme setning?

1 Like

Angående burn rate så tygget de vel gjennom 148M dette kvartalet (kun operating loss som var 100M), så hvordan de kan si med et straight face at 356M ved utgangen av Q1 skal holde til godt inn i 2023 er beyond me.

Tror best case er å rekke LPD før neste emi, men om de først må melde read-out H1 2023, er jeg usikker på om kursnivåene holder til å klare seg med en 20% emisjon :woozy_face:

Vi skal ikke glemme at når Skullerud sa biggest pipeline ever, så kan det innebære at 4-6 pasienter nesten rakk å bli innrullet i Q1 men glapp akuratt og havner på Q2 siden.

Dette blir kun spekulasjon fra min side.

1 Like

Prisen pr dose Betaultin for salg er estimert til ca 140 000 USD pr pax. Da har sikkert NANOV 30 % margin eller mer.

Tviler derfor på at en dose har en produksjonskost på noe særlig over 90K each, roughly i underkant av 1 MNOK.

Nå er jeg ca 3 mill i urealisert minus på disse aksjene. Vurderer å bryte meg inn på Kjeller og stjele 2 doser, får vel sikkert 80 mill for de in the Black Market hvis jeg selger de med «rabatt» :grin:

6 Likes

Skullerud nevnte i det minste i dag at de jobbet med å forenkle og få en mer kost-effektiv produksjon:
“I am very happy of the work that we’re doing on the CMC side and that we’re able to simplify that and therefore show over time less of a cost associated with the whole CMC strategy that is also going to improve our profitability when it comes to commercialization.”

2 Likes

Han sa dessverre at det gikk opp og ned med pipelinen og sa derfor ingenting om hvor mange rekrutterte de nå hadde, siden tallene tydeligvis ikke var noen garanti for inklusjoner. Dessuten sa han at de, dersom de plutselig fikk mange gjennom inklusjonene, ville vurdere om det fantes en måte å kommunisere det på, selv om det da ikke kom i kvartalsavslutningene. Fra før vet vi også at fullføring skal offentliggjøres når det foreligger, uansett. Men hovedpraksis vil fortsatt være kun ved kvartalstallsfremleggelsen.

1 Like

Private placement 250 MNOK. Increase end of 1Q 78,6. Cash use: 171,4 MNOK i 1Q (inkl broker fee)

Enig, men tror en skal slutte og spekulere for mye rundt hva som blir sagt om trakter osv.

2 Likes

På den annen side - nå som kursen er ned 2/3 på et år så kan det være mer attraktivt for BP å gå inn som en form for partner og dermed få mer «bang for the buck». De er ikke dumme, og har mye å vinne på å vente til selskapene er desperate for en vei videre.

Det var en bruker her på forumet som hadde en lenke til en artikkel om psykologien for aksjonærer i biotek (finner den ikke igjen). Det jeg husker var at var når det var som mørkest at ting løsnet, men da hadde mange dritleie og frustrerte aksjonærer solgt seg ut og vekk.
Mulig vi er her nå :thinking:

3 Likes

Er alt virkelig så ille?.uff føler meg litt kvalm etter gårsdagen…Nulltoleranse for ledelsen blant aksjonærer nå…og ikke så rart. PS en prater om ny emisjon…men når det faktiskt er muligens tilfelle at dem når markedet hvorfor skal nye eller sittende aksjonærer bidra med nytt kapital??

1 Like

Sorry tilfelle at dem aldri når markedet

For er vell det som kan være scenarioet…ser jo stygt ut

1 Like

Om Betalutin virker så bra som de sier og med få bivirkninger, så kommer det på markedet. Men om det er NANOV som selger det, eller BP som har kjøpt rettighetene på opphørssalg gjenstår å se.

4 Likes

Mener å ha sett et sted at inkludering av pasienter i forsøk er 1pasient/mnd gjennomsnittlig
Nano V er vel nesten der selv med Covid hengende over seg
Pengebruken kan diskuteres, og det hadde vært fint med spesifikasjoner. Men selv lille uskyldige TargoVax svir av en god del. Der var vel en del lik i skapet som måtte ut også
Og de får inn en Algeta -størrelse. Det er vel positivt