Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV) 3

Er det noen her som har sendt kraftig beskjed til Skullerud at de må komme seg ut i felten alle mann å rekrutere. Innesitting bidrar null.

4 Likes

@Pk2k har kanskje hatt Mailutveksling med Skullerud etter den «kraftfulle» kvartalsgjennomgangen i går ?

Også i Pharma er lederlønningene priset ut fra krav til ledelse samt risiko, ja.
Med det mener jeg at lønnsnivået også må gjenspeile at vedkommende blir primus motor for å lede selskapet fra ide til business.
Like så er fallskjerm benyttet som “redning” hvis en mislykkes.
Omdiskutert, men helt klart en redningspakke for den som ikke oppnår nytt engasjement på grunn av historie med feiling.
Jeg er sikker på at Skullerud kunne valgt en “tryggere” stilling i BP til halve lønnen, uten press om å levere slik han nå har i Nanov.

Selskapet har mange lokale norske småeiere, og ledelsen vet at det er en god del frustrerte aksjonærer som følger webcast.
Uttalelsen du sikter til med å skippe norsk presentasjon, blir nevnt for å poengtere at de snur hver stein for å få mest mulig ut av aksjonærenes verdier.
Som nevnt er veien til målet humpete, og her tror jeg ledelsen forsøker å ivareta alle aksjonærer!

Har du noe konkret å bidra med til ledelsen, setter de sikkert pris på en samtale fra deg.

Når det gjelder lønn, så ville ihvertfall jeg fått vond smak i munnen om vi “byttet” ut dagens ledelse til fordel for lavere lønnskost.

Men, hva vet jeg. Mulig flertallet her mener noe annet.

Sett gjerne opp excel-arket, men ikke glem å også sortere på kompetanse, relasjoner og “forretningsteft”. Da tror jeg sorteringen blir vanskeligere.

2 Likes

Ja når pasientene er der ute er det på rette arena man må fange de opp. Altså må alle som kan bistå med innrulleringen ut i felten . Må vel finnes solide oversikter hvem som trenger denne behandling . Er redd for at Nanoledelsen ikke kjenner firma og konsekvenspresset hardt nok . Kanskje sitter de på hver sin geografiske tue og klarer ikke samle seg godt nok for det de er overbetalt for.

Fortsatt ikke svar, sikkert mye som foregår i kulissene eller så er jeg på ignore. Sendt mail til både Egbert og skullerud med oppfølging spørsmål som angår burn rate, studie konkurranse med mer.

Deler her når jeg får svar

15 Likes

En refleksjon som kan være relevant er: Hvorfor går HelthCap ut av styret hvis situasjonen oppfattes som kritisk for selskapet???

1 Like

Ifølge Skullerud så hadde healthcap sin styre representant mer erfaring fra klinisk utvikling.

Han som overtok plassen har tydeligvis mer erfaring når det kommer til kommersialisering

ja fikk med meg argumentasjonen for styreendringen, men synes det er unaturlig å trekke seg ut hvis man oppfatter situsjonen for selskapet som kritisk.

1 Like

Ble det sagt i noe gårsdagens møte om den de ansatte for å bidra målrettet på klinikkene ?

Så med andre ord så bør man selge seg ut av både Ultimovacs og Nykode fordi ledelsen tjener mindre enn de i NANOV da det de stilles mindre krav?!
Puhleeeeaaaase! :joy:

1 Like

Ja de skulle gjøre en “deepdive” på flere sites nå. Men dette burde blitt gjort for flere år siden :sweat_smile:

5 Likes

Ja hva med denne rekrutterings personen - hvem er det feks ? Og skal han gjøre denne kritiske jobben alene? Er så klønete alt de setter sammen

Burde ikke koste en kalori og servere aksjonærene riktige og fyldigere opplysninger . Nano har alltid informert i enkelt-setninger med det lille de har å komme med . Det er aksjonærene som skal ha såpass opplysninger at de føler seg trygge på hva der er som skjer fremover og hva de investerer i .

1 Like

Jeg mente denne rekrutteringspersonen som de kom opp med sist som skulle få fart på sakene :wink:. Hva skjedde - ble det hjemmekontor kanskje ….?

Måske vi investorer blev spist af med de gode hensigter at de tiltag vil sætte fart i rekruttering. Skullerud indsiger først nu at ham og hans team skal arbejde endnu hårdere for at få gang i rekrutering. Spørgsmålet er at hvorfor kom han til at tænke på det nu og ikke 2 måneder siden eller før. De mangler 12 indrulleringer og de har 350M i kassen. Og vi skal nok have emission ved næste Q-rapport, når der er ca. 250M tilbage.
De fik 14 indrulleringer ved feb. 2021 . Da var Delta på toppen og samfundet var lukket. Hvorfor kan de ikke kigget tilbage noget tid siden og rettet op på det. Det er under alt kritik som de præstere.

3 Likes

Luigi 2018
Bravo 2020
Rokjaer 2020
Kvåle 2020
Dege 2020
Braun 2021
Wilkonson Blanc 2021
Renoldi 2022

4 Likes

Tenker på Braun når jeg leser artikkelen….

Cramer’s reason behind this strategy was that CEOs and CFOs just don’t quit for personal reasons, especially if they want to keep their bonuses.

“These are fabulous jobs,” he said. “Competition for these positions is so fierce that when you finally land one, you don’t up and leave, not for no real reason.”

And while he admitted that there are some exceptions, he argued that for investors, it’s not the exception that matters; it’s the rule.

“When C-suite executives leave for undisclosed personal reasons, it’s almost always because there’s something wrong at the company.

Er det ikke en greie å gjøre motsatt av hva Cramer sier om dagen ? :grinning_face_with_smiling_eyes:

3 Likes

In theory I so agree with this article …. My stock broker friend (sadly past away) used this philosophy always…. Yet, he stilled complained… :joy:.

My theory with Braun was that he was not interested in bombardment from outsiders due to poor enrollment. I think Skullerud was clever in buying a tiny amount earlier this year to communicate that this will take time …

I’m just pissed as they communicate that they need to hire to somehow solve this.

I remember my dad asking me what to say (young boy tagging along on a sale trip) to this foreman so he would buy. I just stood there blank … but my brother got it… He just said… don’t mention anything dad. Just talk about football…. And whoops…. All sold out.

Then imagine Biotech…. Nightmare. The skill needed to create that trust is something one cannot teach. Is something one is born with. They need to find the site that has staff with same ability to gain that trust.

2 Likes

De prøver å selge skinnet før bjørnen er skutt…, eller funnet, mao…

Kanskje de burde beholdt alle ressurser på klinisk, til de faktisk var i mål…

Alle disse komersielle hotshotene sitter vel nå mest og planlegger hvordan de selv kan suge mest mulig penger ut av oss…

3 Likes

Resultatet 2 inklusjoner var i seg selv ikke uventet. Det viser at Paradigme er igang igjen. Så hvorfor det store kursfallet?

Vi må gå nærmere inn på det Skullerud sa nå, i forhold til det han sist opplyste. Sist fikk vi opplyst av at det var mange rekrutterte. Han opplyste at det ikke var direkte mulig å si hvor mange som kom ut av det i form av faktiske inklusjoner. Men nevnte antall 10 rekrutterte og sa at det ikke var det direkte tallet. Sist 15 tilsvarende. Vi får ikke vite om hvor langt i prosessen de rekrutterte er. Si de fleste har vært med i nærmere 3 mndr og står foran avgjørelse. Guidingen opprettholdes, noe som tyder på det! Er det bare tatt ut av luften, eller for å berolige aksjonærene? Nei, jeg tror ikke det. Men mangel på detaljdata gir uoversiktlighet og utrygghet hos aksjonærene.

Skullerud la vekt på at en 3. pax hadde trukket seg. Det er vel den første som er klar for inklusjon som har gjort det, og det er antagelig tilfeldig. Men det reduserte tallet fra 3 til 2 og kan ha gitt skuffelse uten at det er grunn ellers til å se det som en ny trend blant de rekrutterte.

Kapasiteten på sykehusene gjenåpnes.

Om Betalutin er så bra som NanoV sier, og som også de nå enda mer utrolig gode resultatene i Archet-1 viser, medfører det uomtvistelig riktighet. Ingen nye remissisions i Archer-1 er ekstremt bra og viser at NanoV snarest må komme til godkjenningsforsøk for Archer-1 i 2FL.

Med tempoet nå, som fort kan stige igjen, er spørsmålet om når neste emisjon kan komme. Forhåpentligvis venter man til read-out foreligger. Og når read-out er klar regner jeg med bud på selskapet til en hel annen pris enn aksjekursen nå. Skullerud nevnte fortsatt løpende drøftelser med interessenter, noe som er positivt.

Den viktigste opplysningen nå var at guidingen opprettholdes. Det bør det være en god grunn til, og ble begrunnet med gjenåpning for klinikkene som er med på Betalutinforsøkene og tilbake til en mer normal hverdag.

Så for min del er det bare å sitte stille nå og vente på fortsettelsen. Jeg tror fortsatt oppsiden er mange ganger høyere enn nedsiden.

15 Likes