Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV) 3

Du har helt rett i at det er god grunn til en god porsjon skepsis til selskapets opprettholdelse av guiding. Det er vel knapt noen i denne tråden som er uenig med deg i det heller. Det er nok sikkert riktig at BP ikke har noen hast. Det er noe som de fleste i denne tråden nok også er klar over i og med at ledelsen i NANO har sagt dette direkte selv ved å være tydelig på at slik interesse er urealistisk før etter fase 2-resultater.

Jeg har overhodet ikke noe behov for å flagge deg eller at du blir moderert, men du tilfører heller ikke særlig med innlegget ditt da det er mest påstander “in hindsight”. Og når folk reagerer så er det neppe på påstandene dine, men det at du tydeligvis har behov for å latterliggjøre andres valg (ref. alle latter-trynene…). Det som likevel er positivt med innlegget ditt er hvis det trigger andre til å skrive mer begrunnede vurderinger :slight_smile:

Jeg er helt enig med deg i at PCIB-tråden var helt sjukt haussete, men å antyde at Nano-tråden er noe i nærheten av det den var synes jeg er direkte urettferdig. PCIB var jo en barnehage av emojier på nesten hvert eneste innlegg, kombinert med klokketro på BP-avtale rundt hver eneste sving og det på tross av at de aldri opplevde særlig rekruttering og presenterte forsinkelser fra start til “mål”…

Lett å være etterpåklok nå, men jeg mener faktisk at i realtime (gjennom siste 5-6år) har Nano vært mye vanskeligere for aksjonærene å vurdere riktig enn PCIB.

12 Likes

Jeg oppfattet Skullerud i Q1 noe annerledes enn flere andre her.

Skullerud sa at deres vurdering slik det er nå, er at de fortsatt kan oppnå resultater i Paradigme innen utgangen av andre halvår.

Han sier ikke at de skal, men mener de ved neste fremlegging bør være i stand til å vise tosifret antall innrullerte nå som sites i Europa endelig er åpen for f2f veiledning.

Samtidig understrekes det at tidsrammen er smal og at den må revurderes hvis de opplever flere måneder med samme resultat som nå er presentert.

Risikoen er høy og selv tror jeg vi får ferdig innrullering ila Q1 23.
Håper selvfølgelig at mitt syn er for pessimistisk.

Jeg hørte også Skullerud nevnte samling på EHA for å dele best practice, og jeg er enig med TheObserver i at dette vil få begrenset effekt for Paradigme siden vi er nær ferdigstillelse.
Men, var ikke formålet med dette å dele erfaringer for å oppnå bedre tilrettelegging i kommende studier?

2 Likes

Dette kan motbevises med hvor mye de bommer med guidingen, ting er alltid usikkert, men om det tar ut i Q4 før de er ferdigrekrutert så er de i beste fall veldig ukvalifiserte analytikere i verste fall så lyger de.

Begge de gir uansett lite tillit. Så vi får håpe det tar seg opp, men har mine analytiske tvil.

1 Like

Ikke hatt noen dialog ifb med det du skisserer over nei, tenker det er selskapets backup plan om Q2 også leverer svakt :frowning:

Viser ikke at de har ståltro på guidingen isåfall 🥲

Fant du ut hvorfor neste Q er lagt 20.07.2022 og ikke over en mnd senere, slik de pleier? Mener å huske du hadde spurt Erik om det i en e-post.

Føles merkelig kjent ut. men kan du ikke prøve :see_no_evil:

Sitter stille i båten, og har tanket opp litt ekstra og vil gjøre det fremover også når det er ledige midler.

1 Like

Mye frem og tilbake, meg inkludert.
Masse følelser involvert her når man har vært med siden 2015.
Sikkert mange på tråden som har vært med mye lengre enn det.
Jeg har ståltro på at Betalutin blir medisin for kreft pasienter. Har også ståltro på at “pipen” vil gi oss økt verdi.
Det d hele dreier seg om er hvor utvannet vi små blir før alt matrialiseres.
Får bare krysse armer og bein for at de nå klarer å få fart på rekrutteringen.
Får vi avlesing først q1 neste år så kommer seff en emisjon. Når ledelsen sier d ikke blir noe partner før dataene er levert så må vi nok bare forberede oss på en emisjon på lav kurs med mindre d dukker opp noe som kan gi positivitet i aksjen.

Vi får bare klore oss fast og håpe på d beste og som noen sa her så er d når d ser mørkest ut, ting løser seg

God helg!

4 Likes

Stille her, men får ta med seg de små plussene (fra DN Investor):

Stochastic: 24

Det er teoretisk sett et positivt tegn når aksjen ligger rundt nivå 20, og volum øker.

5 Likes

Synd den er nærmere 50% lavere enn det…

Georg
“Nivå 20” er en teknisk term, og har ikke noe med kurs på 20 å gjøre. NANOV avsluttet dagen på nivå 28, og er dermed ikke lenger oversolgt.

My bad… men med den negative avkastningen jeg har for tiden er jeg litt for opphengt i askjekursen…

1 Like

Du får se på det lyse i situasjonen. Idag kan bli tredje dag på rad med stigning i aksjekursen :grinning: Og omsetningen har vel også vært stigende.

2 Likes

Hatt vært så typisk om Nano snubler på målstreken med alle forutsetninger for å ta en home run medisinsk sett. De må jo bli en studie i hvordan det ikke skal gjøres samt hvordan ha maks uflaks. Samtidig har noen mer uflaks enn andre, og dyktige folk har mindre uflaks. Så jeg vetta f… hva man skal tro om Nano jeg. Hadde vært typisk om vi bare satt igjen med smuler samma hvor bra produktet er. Likevel tør jeg ikke gå ut, så får takke meg selv. Går fra håp om litt ekstra penger til å være fornøyd hvis jeg går i null. Tror man kan være så positiv til det medisinske man bare vil, men det hjelper lite når rammene rundt er som de er. Så får vi håpe de kan overraske positivt for en gangs skyld, men holder ikke pusten.

3 Likes

Meglerhuset tror det er sannsynlighet for positive resultater fra Paradigme-studien, etterfulgt av en godkjenning fra USA. Samtidig skriver analytikerne ifølge nyhetsbyrået at intensivering av konkurransen gjør at de sliter med å finne oppside i verdsettelsen av selskapet.

Så de tror at de lykkes med alt uten at de ser en verdi over 11 per aksje grunnet konkurranse?

Høres gjennomarbeidet og grundig ut denne analysen.

6 Likes

What else can they say?.. We all know the results of Paradigme are crucial now.

Selvmotsigende analyse av Carnegie.

At de nå tar opp dekningen kan tyde på at de har fått forhåndsløfter om å kjøre en emisjon for Nanov.

Får håpe vi ser kurs over det, kursmålene er vel 3-6-9-12 måneder frem i tid, står sikkert i analysen. Så kursmålet og analysen kan fortsatt begge være “riktig”. Eventulet så ser de konkurransesituasjonen som så kritisk. Vet ikke om det er direkte konkurranse eller konkurranse om pasientgruppe til studie det er snakk om her. Men har innsett at man kan snakke seg blå i trynet av hvor fantastisk Betalutin kan bli, for det har uansett lite å si når utsiktene i form av konkurranse (ref. analysen), emisjoner/utvanning og laber kursutvikling er som de er. Alt dette vil jo kunne medføre at prisen per aksje ved hva-enn-som-kommer-så-prisen-spretter-opp likevel blir på et nivå mange sikkert ikke hopper i taket av hvis de har vært med en stund. Men det er nå bare mitt syn, ganske farget av å ha vært med siden 2016. En som kommer inn nå og vi f.eks ender på 40,- vil jo være hoppende glad.

2 Likes

…og da får vi håpe at den sjansen røk for de.

Skulle de kjøre en emisjon så er det jo mer forventet at de snakker opp aksjen på forhånd enn å snakke den ned. Til sammenligning ligger DNB betydelig høyere, og det er vel også de som har stått for de fleste emisjoner i NANOV.

De lyver aldri i analysene, men tar med forskjellige antakelser. Carnegie virker i det minste mer realistiske i antakelsene sine enn målene vi har sett fra DNB og liknende de siste årene. Jeg tror for min del caset blir mer verdt, men at emisjonen som kommer vil gjøre gevinsten for de som eier nå negativ. Med mindre rekrutteringstakten tar seg opp betydelig.

Bettet i caset nå er på at rekrutteringen blir mye bedre de neste månedene. Om det blir 2 eller mindre neste gang også faller nok kursen betydelig. Blir det 5 eller fler blir det nok jubelstemning. Risken ligger i emi+ at data ikke nødvendigvis er gode nok til godkjenning etter fase 2. Så får vi se. Ekstremt høy risk på 9 mnd. sikt begge veier. Men en emisjon er vi garantert.

1 Like