Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV) 3

Hatt vært så typisk om Nano snubler på målstreken med alle forutsetninger for å ta en home run medisinsk sett. De må jo bli en studie i hvordan det ikke skal gjøres samt hvordan ha maks uflaks. Samtidig har noen mer uflaks enn andre, og dyktige folk har mindre uflaks. Så jeg vetta f… hva man skal tro om Nano jeg. Hadde vært typisk om vi bare satt igjen med smuler samma hvor bra produktet er. Likevel tør jeg ikke gå ut, så får takke meg selv. Går fra håp om litt ekstra penger til å være fornøyd hvis jeg går i null. Tror man kan være så positiv til det medisinske man bare vil, men det hjelper lite når rammene rundt er som de er. Så får vi håpe de kan overraske positivt for en gangs skyld, men holder ikke pusten.

3 Likes

Meglerhuset tror det er sannsynlighet for positive resultater fra Paradigme-studien, etterfulgt av en godkjenning fra USA. Samtidig skriver analytikerne ifølge nyhetsbyrået at intensivering av konkurransen gjør at de sliter med å finne oppside i verdsettelsen av selskapet.

Så de tror at de lykkes med alt uten at de ser en verdi over 11 per aksje grunnet konkurranse?

Høres gjennomarbeidet og grundig ut denne analysen.

6 Likes

What else can they say?.. We all know the results of Paradigme are crucial now.

Selvmotsigende analyse av Carnegie.

At de nå tar opp dekningen kan tyde på at de har fått forhåndsløfter om å kjøre en emisjon for Nanov.

Får håpe vi ser kurs over det, kursmålene er vel 3-6-9-12 måneder frem i tid, står sikkert i analysen. Så kursmålet og analysen kan fortsatt begge være “riktig”. Eventulet så ser de konkurransesituasjonen som så kritisk. Vet ikke om det er direkte konkurranse eller konkurranse om pasientgruppe til studie det er snakk om her. Men har innsett at man kan snakke seg blå i trynet av hvor fantastisk Betalutin kan bli, for det har uansett lite å si når utsiktene i form av konkurranse (ref. analysen), emisjoner/utvanning og laber kursutvikling er som de er. Alt dette vil jo kunne medføre at prisen per aksje ved hva-enn-som-kommer-så-prisen-spretter-opp likevel blir på et nivå mange sikkert ikke hopper i taket av hvis de har vært med en stund. Men det er nå bare mitt syn, ganske farget av å ha vært med siden 2016. En som kommer inn nå og vi f.eks ender på 40,- vil jo være hoppende glad.

2 Likes

…og da får vi håpe at den sjansen røk for de.

Skulle de kjøre en emisjon så er det jo mer forventet at de snakker opp aksjen på forhånd enn å snakke den ned. Til sammenligning ligger DNB betydelig høyere, og det er vel også de som har stått for de fleste emisjoner i NANOV.

De lyver aldri i analysene, men tar med forskjellige antakelser. Carnegie virker i det minste mer realistiske i antakelsene sine enn målene vi har sett fra DNB og liknende de siste årene. Jeg tror for min del caset blir mer verdt, men at emisjonen som kommer vil gjøre gevinsten for de som eier nå negativ. Med mindre rekrutteringstakten tar seg opp betydelig.

Bettet i caset nå er på at rekrutteringen blir mye bedre de neste månedene. Om det blir 2 eller mindre neste gang også faller nok kursen betydelig. Blir det 5 eller fler blir det nok jubelstemning. Risken ligger i emi+ at data ikke nødvendigvis er gode nok til godkjenning etter fase 2. Så får vi se. Ekstremt høy risk på 9 mnd. sikt begge veier. Men en emisjon er vi garantert.

1 Like

Nå må man riktignok ikke være matematiker for å se at oppsiden er betydelig større enn nedsiden. Uten å sette tall på oppsiden så kan vi slå fast at nedsiden er begrenset til at den kan falle 12 kr. En oppside på 120 kr er ikke helt i det blå. Kortsiktig kan selvsagt alt skje, men det er god grunn til å anta at forholdene for rekruttering er blitt mer gunstig.

I det helt korte bildet ser vi nå kursstigning på stigende volum, og det er jo et godt tegn.

1 Like

Meget liten risk mtp på at listen for godkjenning ligger på en ORR på 40%.

2 Likes

Nedsiden er alltid 0. Har Paradigme resultater som ikke er gode nok til å slå dagens alternativer, eller bare ikke blir prioritert er vi på stedet hvil og må funde et fase 3 studie med middelmådige resultater som ikke førte til midlertidig markedsgodkjenning. Da er ikke 12 det laveste vi vil se.
Får vi full pot og midlertidig markedsgodkjenning er det bare å fantasere ang. kurser, men det er ikke gitt at vi kommer dit.
Først må de uansett rekruttere ferdig og kjøre en emi til. Gidder ikke spekulere i hvorfor det tar så lang tid, men skjønner fortsatt ikke hvordan Betalutin kan være mirakelkur og så samtidig nesten ikke få pasienter.

1 Like

Tror de aller fleste vet at Betalutin ikke er en mirakelkur, men en relativt effektiv og enkel behandling for pasienter som har vært gjennom langt tøffere behandlingsregimer tidligere.

Rosinen i pølsen er og har alltid vært potensiale for synergieffekter i kombinasjon med Rituximab. Og der ligger også hunden begravet mtp på kursutviklingen slik jeg ser det. Det store potensielt ligger i ulike kombinasjonsbehandlinger. Men det er dessverre svært langt frem i tid før vi får data, godkjenning og avklaring rundt disse mulighetene

8 Likes

Mon ikke der blev ment

At nedsiden max kan blive de ca. 12 kr.som pt afspejler kursen - hvorimod der kan være et opside helt op imod 120…

1 Like

At nedsiden er dagens kurs -12 kr = 0kr/aksje og oppsiden 120 kr/aksje?

Ja, men ekstremitetene blir jo litt rart å snakke om mtp. at det er liten sjanse for at det skjer.
Mer realistisk ville jeg sagt 6-30 avhengig av rekrutteringen neste 6 mnd inkludert en 30% emi innenfor den tid. 30 om de blir ferdig neste 2 kvartalsrapporter, 6 om de er langt unna fortsatt.

2 Likes

Covid fortsetter dag for dag “rett ned” i England fra over 2100 i april til 473 pr. siste dato opplyst. Dette i motsetning til i februar, da den positive utviklingen plutselig snudde oppover igjen. Nå er det ingen tegn til ny oppblomstring.

3 Likes

Hjelper det Merlin… eller blir andre sykdoms indikasjoner enn lymfekreft tester for Betalutinn/combos prioritert… til en løpende utgift av omlag 1,1 mill/dag for NNV

1 Like

Som vi ser av grafen er nivået på sykehusinnleggelser i England nå det laveste siden i fjor sommer, og det ser ut til at utviklingen med løpende nedgang i antall innleggelser ikke er stoppet opp. Det bør nærme seg en normalisering for sykehusene i England.

1 Like

Man må da håbe at du på et tidspunkt får ret i din optimisme.

1 Like

Mangler bare at en dnb konto reduserer på listene snart så har vi oppskrift på en kommende emisjon. Isopor veggene i de lokalene er fan så støy dempende :sweat_smile:

1 Like

Bettet nå er vel på hva som kommer først. Q2 med god rekruttering, Q2 med average/lav rekruttering eller emi info.

Nedsiden på kort sikt er vel 2-4kr. Oppsiden er uviss, men trolig endel mer.