Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV) 3

Håper denne sommeren blir kort. Høsten og Vinteren kan ikke komme fort nok😀

Var vel temmelig slett arbeid av ledelsen og ikke gå for emisjon etter Q1.

Børsklimaet framover ser mildt sagt ruglete ut, og ledelsen i nano har skuffet gang på gang og prøver fortsatt å holde maska med å opprettholde en guiding ingen tror på.

Å skuffe markedet på Q2 om halvannen måned for så å trykke på emisjonsknappen er et selvskudd til eksisterende aksjonærer. Sånn går det rett og slett ikke an å behandle folk som har støttet opp og satset sparepengene sine på et bra produkt, som ledelsen evner å skakkjøre så forjævlig.

Men ingenting overrasker når det kommer til nano. Sitter gladelig på sidelinja og venter på at dette skal få utspille seg!

4 Likes

Og hvis emi kommer i dag etter kraftig nedgang så er det lekasje av info , men er vel ikke noe nytt🥶

1 Like

Nå er det mye negativt her, det er til tross for dette mulig å selge 52000 aksjer til 10,66. Hvorfor selger dere ikke og begrenser tapet.

Vi blir filleristet av noen som gjerne vil dekke inn en short posisjon. De fleste som sutrer nå har vel neppe så mye mer enn 52 000 aksjer tilsammen.

Jeg ser ingen grunn til emisjon på de første månedene. Men man vet jo aldri.

3 Likes

Skjønner ikke helt hva du mener.

Informasjonen vil jo i så tilfelle ble meddelt i prospektet i forbindelse med emisjonen.

Du har misforstått. Dette gjelder kun hvis det ikke har vært selskapshendelser som endrer selskapets potensiale og sannsynligheten for å oppnå dette. Holder man utvanning utenfor så kan man i NANOV finne like vektige argumenter for at potensialet har økt underveis som at det skulle ha blitt redusert. Så jo, det er ganske opplagt at risk/reward blir stadig gunstigere jo mer aksjen faller (men altså korrigert for utvanning etter emisjoner).

1 Like

Jeg mener det jeg skriver. Hvis markedet “nå ser” at guidingen ryker så skal dette formidles markedet umiddelbart. Det har vært stor omsetning i NANOV de siste dagene, og noen får fordeler og andre ulemper av at selskapet ikke meddeler informasjon som de allerede besitter (hvis hypotesen skulle være riktig).

2 Likes

Du har fått med deg de siste q-rapportene. Da har du også fått med deg at formidles mye tro og håp fra ledelsen om «double digit» og fulle trakter.

I lys av det så kan selskapet og ledelsen fint vente med å kjøre emisjon til de vet at gudingen ryker, selv om det kan se mørkt ut pdd.

Min take er at de kjører emisjon rett før q2 og i den forbindelsen kommer med en oppdatering. Om det blir data i 2H 2022 eller i 2023 blir spennende å se.

Men magefølelsen jeg får av Carnegie analysen er at vi kommer over i 2023 før vi får data

1 Like

En del nye nicks med innlegg som ikke tilfører forumet noenting, som dukker opp nå, som vanlig er når det pøses ut litt shortaksjer… :smirk:

20 Likes

Jeg forsøker å tenke positivt på en dårlig dag: NANOV har fullført over 90% av rekrutteringen til Paradigmestudien. Og de har dessuten svært lovende kliniske data og noen hundre millioner igjen på bok pdd, samt 2 X FDA fast track etc. Skjønner engstelsen og frustrasjonen der ute, men sammenliknet med en del andre vekstselskaper har NANOV et solid forskningsfundament, har kommet langt i å forberede mulig kommersialisering, og er - i virkeligheten - nær noe mulig stort. Selvsagt risiko, men jeg synes ikke aksjekursen overhodet speiler oppsiden her. Mange frykter enda en emisjon og ytterligere utvanning. Personlig er jeg mer engstelig for å bli stående igjen på perrongen når toget går. Shorterne får bare holde på, jeg selger ikke på disse nivåene.

16 Likes

Har noen vært i kontakt med Skullerud den siste tiden? Bør han vurdere igjen å møte mange av aksjonærenes ønske om å få mer informasjon? Han nevnte på Q1 pres. at de skulle vurdere hvordan de bedre kunne skape forståelse for situasjonen ovenfor aksjonærene. Hva har kommet ut av dette? Jeg synes, i den fasen vi er i nå, at selskapet bør intensivere flyten av informasjon.

Hva mener du? Det er ikke noe informasjon nå.
Informasjon kommer på kvartalspresentasjoner. Det eneste jeg kunne tenkt meg er å sett interimdata fra paradigme, men det får vi ikke.
Folk selger nå pga dårlig rekruttering, mulig emisjon og mulig utsettelse til 1H 2023 topline data.

Jeg sitter stille i båten, men kommer til å dra til skikkelig hvis kursen faller ned til 8-9 kroner. Dette har vært, og er, en tålmodighetsprøve.

9 Likes

Jeg mener bare å følge opp Skulleruds uttalelse om at de skulle se på hvordan de kunne hjelpe aksjonærene å få en bedre forståelse av situasjonen. Dette bør være et legitimt spørsmål å komme med selv mellom kvartalspresentasjonene - hva som har vært gjort eller vurdert i denne sammenhengen.

Er vel relativt enkelt? De gjør tiltak de håper skal øke rekrutteringen mye, men så har ikke disse tiltakene fungert. De guider som at det skal fungere, fordi det har de tro på. Vi får vurdere om vi tror ledelsen evner å sette inn tiltak som får fylt studiet raskt eller ikke. Jeg tror ikke de klarer det raskt og tenker derfor aksjen vil få en kjip tid i møte med nedturer på kvartalsrapportene og en ekstra emisjon på disse kjipe nivåene.

Er ikke noe særlig argumentasjon mot at Nano har et sterkt produkt, men tiden går og konkurrentene har fått mye ekstra tid nå som Nano kanskje ikke har tid til å gi bort. Vi får bare se framover. Blir veldig spennende hva som skjer med Betalutin til slutt for både de som er inne og ute. Kjenner jeg Oslo Børs rett har man dog god tid på å komme seg inn, skulle ting begynne å skje her, så lenge man følger noenlunde med.

Tar inn utviklingen i England igjen, fordi det nå begynner å bli en spennende konklusjon på Covid-situasjonen. Viktig fordi England vel er et av de viktigste forsøkslandene for Paradigme. Antall innleggelser har nå falt ca 10% videre bare på noen få dager. Det lover godt for den videre normaliseringen for sykehusene.

Meget beskrivende samleoversikt jonas99! Vi ser at Covid bygget seg kraftig opp på slutten av 2021 og selv med en dupp ned i februar 22 var den meget kortvarig. Det kom nok uventet at Omikron ville ramme så mange uvaksinerte og eldre. Enig i at kommunikasjonen fra Skullerud har vært konsistent med dette. Og i realiteten ser ut til å være konsistent med den tydelige utviklingen vi nå ser. Derfor tror jeg inklusjonsantallet til Paradigme nå har alle muligheter til å øke raskt igjen med de bedre arbeidsbetingelsene det lavere Covid-presset medfører.

3 Likes

Flott innlegg @jonas99 !

@jonas99 , siden du er så godt i gang med og definitivt har levert positive fakta til bords, har du tilgang til hvordan statistikken for tilbakevendt personell ser ut? En ting er som alle vet reduserte innleggelser, men klarer sykehusene å ta unna backloggen av alle mulige pasienter og operasjoner satt på hold?

Det er jo å håpe selvsagt :raised_hands:

1 Like

Har ikke lest hele selv. men ikke noen tvil om at det har kostet helsevesenet (leger,sykepleiere) å stå i denne pandemien.

1 Like

Pandemien har tært på personell, ingen tvil om det. Jeg har snakket med flere venner/kollegaer som er ekstremt slitne og leie etter et høyt arbeidspress over lengre tid. Selv med gode helgetilleggsavtaler og lignende nekter de å jobbe ekstra. Flere av de ser seg mot administrative stillinger, da de har gått lei yrket på «gulvet». Skullerud har en jobb å gjøre hos sitesa hvis paradigme skal bli prioritert. Jeg, som flere, frykter sur melk i lengre tid… hverken kjøper eller selger aksjer per nå.

1 Like