Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV) 3

Noen som virkelig har fått frykten for emisjon nå? Ref. kursen :crazy_face:

“Analyse” fra Carnegie med latterlig lavt kursmål og ny næring til emisjonsforventninger setter sine spor i kursbildet. Hvis selskapet kjenner sitt eget beste så er en emisjon før neste kvartalsmelding helt utenkelig. Isåfall er man suicidal på aksjonærenes vegne.

2 Likes

Det er vel det emi kameratene i innleggene over her ønsket. Så de kan kjøpe dine aksjer billig.:slightly_smiling_face:

Marlene må ha penger ,mye penger til lønninger og ferie penger ,

Det beror jo på rekrutteringen.

Hvis selskapet nå ser at gudingen ryker så vil det være bedre å hente cash nå mens markedet er «stabilt». Hvem vet hva høsten vil bringe av markedsuro, krakk etc

Synes det bare er rart at det skal legge seg på nivået til Carnegie ett helt døgn etter analysen, tenkte det burde skjedd allerede i går. Men det er så mange mekanismer der ute at det er så godt som umulig å forklare alt som skjer på børsen. Må vurdere å legge av litt penger for å kunne fylle på litt på disse nivåene + litt mer når emisjonen kommer.

For ett merkelig tidspunkt for Carnegie å ta opp dekning på i Nano.

7 Likes

Isåfall ikke legitimt å gjøre. Selskapet kan ikke gjøre disposisjoner basert på informasjon som de ikke deler med markedet. Denne informasjonen kan riktignok meddeles i forbindelse med emisjonen, men man har også forpliktelser i forhold til markedet her og nå, og om man innser at guidingen ikke holder så må dette meddeles markedet umiddelbart og uten forsinkelse.

1 Like

Bør vel ta det med knusende ro, når aksjen står i 7,50 er det vel kun 7,50 nedside igjen men oppsiden er flere hundre % er ikke det du alltid sier? (Aldri skjønt det der da burde jeg vel kjøpe selskaper som er i øre)

1 Like

Ser ut som skuta går til bunns.

1 Like

Jeg synes denne er spennende av @Alias (linket innlegg). Mellom nå og august kan man kanskje anta en emisjon basert på historisk data. Det er selvfølgelig ingen garanti for hva som skjer i fremtiden, men det er alt vi har :stuck_out_tongue: Gudene må vite hva de finner på, jeg har ingen forutsetning for å anta når emisjonen skjer eller om de klarer guidingen. Men vet man at det kommer en emisjon kan man vel like godt gå ut nå som senere kanskje hvis man satser på å time riktig? Evt. siden kursen går ned ved månedsskifte kan det være rebalansering/salg fra en eller flere aktører?

Champagne problemz :champagne:

1 Like

Håper denne sommeren blir kort. Høsten og Vinteren kan ikke komme fort nok😀

Var vel temmelig slett arbeid av ledelsen og ikke gå for emisjon etter Q1.

Børsklimaet framover ser mildt sagt ruglete ut, og ledelsen i nano har skuffet gang på gang og prøver fortsatt å holde maska med å opprettholde en guiding ingen tror på.

Å skuffe markedet på Q2 om halvannen måned for så å trykke på emisjonsknappen er et selvskudd til eksisterende aksjonærer. Sånn går det rett og slett ikke an å behandle folk som har støttet opp og satset sparepengene sine på et bra produkt, som ledelsen evner å skakkjøre så forjævlig.

Men ingenting overrasker når det kommer til nano. Sitter gladelig på sidelinja og venter på at dette skal få utspille seg!

4 Likes

Og hvis emi kommer i dag etter kraftig nedgang så er det lekasje av info , men er vel ikke noe nytt🥶

1 Like

Nå er det mye negativt her, det er til tross for dette mulig å selge 52000 aksjer til 10,66. Hvorfor selger dere ikke og begrenser tapet.

Vi blir filleristet av noen som gjerne vil dekke inn en short posisjon. De fleste som sutrer nå har vel neppe så mye mer enn 52 000 aksjer tilsammen.

Jeg ser ingen grunn til emisjon på de første månedene. Men man vet jo aldri.

3 Likes

Skjønner ikke helt hva du mener.

Informasjonen vil jo i så tilfelle ble meddelt i prospektet i forbindelse med emisjonen.

Du har misforstått. Dette gjelder kun hvis det ikke har vært selskapshendelser som endrer selskapets potensiale og sannsynligheten for å oppnå dette. Holder man utvanning utenfor så kan man i NANOV finne like vektige argumenter for at potensialet har økt underveis som at det skulle ha blitt redusert. Så jo, det er ganske opplagt at risk/reward blir stadig gunstigere jo mer aksjen faller (men altså korrigert for utvanning etter emisjoner).

1 Like

Jeg mener det jeg skriver. Hvis markedet “nå ser” at guidingen ryker så skal dette formidles markedet umiddelbart. Det har vært stor omsetning i NANOV de siste dagene, og noen får fordeler og andre ulemper av at selskapet ikke meddeler informasjon som de allerede besitter (hvis hypotesen skulle være riktig).

2 Likes

Du har fått med deg de siste q-rapportene. Da har du også fått med deg at formidles mye tro og håp fra ledelsen om «double digit» og fulle trakter.

I lys av det så kan selskapet og ledelsen fint vente med å kjøre emisjon til de vet at gudingen ryker, selv om det kan se mørkt ut pdd.

Min take er at de kjører emisjon rett før q2 og i den forbindelsen kommer med en oppdatering. Om det blir data i 2H 2022 eller i 2023 blir spennende å se.

Men magefølelsen jeg får av Carnegie analysen er at vi kommer over i 2023 før vi får data

1 Like