Ingen ekspert på kliniske studier eller onkologi, men er investor i selskapet. Det som kommer ut i dag fra styret er et tydelig signal om at grep MÅ tas. Cash burn og manglende rekruttering er åpenbare stikkord. Mulig de hadde en plan eller tidslinje om ingen bedring i løpet av mai, eller utsikter til det, at ting måtte iverksettes.
Markedet reagerer naturligvis spontant negativt på dette. Captain Obvious her: det som kom ut i dag skaper enda mer usikkerhet, og ville ting vært mer i rute, og muligens en emisjonsklokke som ikke tikker på samme måte, så er slike grep unødvendig. Det er et gult eller rødt flagg at rekruttering ikke fungerer i det siste – jeg vet ikke hvorfor det har skuffet så mye i det siste. Ja, det nevnes Covid, men de har også hatt rekruttering under Covid.
Det kan argumenters for at grepene via melding til markedet fremskynderfor å få inn partner eller annet som er verdiskapende for aksjonære, altså gitt datene er gode nok (skal ikke begi meg ut på hva gode nok i praksis betyr, det er andre mer kvalisert til å gi betrakninger rundt). Tilsvarende har vel blitt kommunisert i Q presentasjoner også, at data må ut for eventuelle konklusjoner for partnerprosesser. Men jeg føler slik melding som i dag kommer inn på om selskapet har en fremtid eller ei. Og alt vil ligge i dataene. Det er i allefall høy risiko, alt/mye på spill her, men naturligvis en betydelig oppside går dette hjem. Jeg sitter på aksjene, og er forberedt på alt, all or nothing.