-32,18% ned i dag. Hvor mange % opp må vi for å komme tilbake til 0:sweat_smile:
Det er nok ikke halveringstiden som er problemet, vi pøser jo inn 99m-Tc i folk for CT-scan rundt på lokale sykehus uten problemer - har selv testet det ut.
En av de opprinnelige problemene som ga Nano forsinkelser var visst at det ikke var fullt så enkelt å lage Betalutin som Xofigo - den gang trodde man at Nano skulle bli en copy&paste av Roys første suksess.
Mht. dagens situasjon: Jeg tror vi ser gode data når vi kommer til Q2-framleggelsen!
170%-180% takk😂
De som solgte mye i går, var det helt tilfeldig tro…?
Nå får vi testet ut et annet aspekt ved de ansatte: CEO sier de heltidsansatte som bare jobber med partnersamtaler.
Nå er det deres tid til å skinne
Det er vel en fare for at en slik mulig oppside vil bli spist opp av en forventet emisjon?
Fra @solskimm på chatten
One possibility, not mentioned explicitly in the statement, is that enrollment stops and the available data are used to assess the efficacy of Betalutin. That may be the only viable option given it will take years to complete enrollment at the pace seen in 2022.
Assess er ikke et ord alle bruker, men i dette tilfellet at selskapet går for å verifisere / bekrefte effekten av Betalutin på dagens 108 pasienter.
Og hva skjer om de ikke får lov til å regulere opplegget etter eget behov?
Det er flere her som har stilt spørsmål ved om kreftlegene har mistet troen på Betalutin ettersom rekrutteringen går så sakte. Mange får (feilaktig) inntrykk av at N er alene i båten med dette problemet fordi de er et lite selskap.
Men til dere vil jeg bare si:
Verdens 5. største BP - Novartis - med NOK 500 milliarder i omsetning i 2021 - og tilgang til ufattelige ressurser og nettverk for å kjøre studier globalt - rekrutterte “bare” 90 pasienter til sin parallelle single-arm fase 2 (Elara) studie som førte til at Kymriah fikk FDA godkjennelsen i R/R 3FL forrige uke og samme godkjennelse i EU tidligere i mai.
At N står svakt i markedet er en oppfatning som kan spre seg her lokalt. Men det er neppe slik man ser på det blant de store aktørene. Der er N nær å få godkjennelse for en ny teknologiplattform med svært stort potensiale og som kan konkurrere mot produkter som Kymriah som har en utsalgspris på nærmere USD 450 000 mot estimert USD 100-150 000 for Betalutin, og alle de andre salgsfordelene som dere allerede kjenner fra før.
Legg til at N allerede er i sluttfasen overfor FDA med å designe to-arms fase 3 studien, der den ene armen vil bli kombinasjonsbehandling med Rituximab, som kan bane vei for 2FL markedet.
Alt håp er naturligvis ikke ute. Det eneste som skjer er at trykket har gått kraftig opp fordi selskapet ble tatt på sengen av den dårlige rekrutteringen i år. Ingen forventet et slikt dropp.
Men her som alltid: når selskap møter kraftige utfordringer, så kan det gå et visst timelag mellom identifisering av problemet og handlingsmulighetene, til vi ser effektene av handlingene. Og da snakker jeg ikke bare om tiltak for å øke rekrutteringen.
Personlig tror jeg vi vil få se følgende på Q2 i juli:
-
N melder at gjennomgangen av dataene (egentlig en ny interim avlesning) bekrefter den forrige avlesningen.
-
N mener det er grunnlag for å gå i dialog med FDA om å søke på nåværende rekrutteringsgrunnlag (også i lys av den store fase 1/2 studien og dermed + 200 pasienter som er behandlet alt i alt med Betalutin).
-
N bekrefter at de parallelt vil arbeide med å rekruttere så mange pasienter som mulig mens dialogen med FDA fortsetter.
-
Og så er det Joker-Nord: har utviklingen presset styret til å gå i forhandlinger med en partner som tidligere ikke fremsto med et attraktivt nok tilbud (fordi styret da regnet med at tilbudet ville bli kraftig forbedret etter endelig read-out), men som nå, i dagens situasjon, kan være godt nok likevel (særlig hvis forhandlingene backes opp av ny interim-avlesning).
Jeg vet naturligvis ikke, men sett deg selv i stolen som styreleder i denne situasjonen, og spør hvorfor dette ikke skulle være veien fremover nå? For hva er egentlig alternativet? Styret kan jo ikke sitte med hendene i fanget og sette emi etter emi mens tiden flyr og de få gjenværende pasientene mangler.
Det er i hvert fall ikke det inntrykket jeg har av Egberts og HC som stor eier i selskapet i lang, lang tid. Nå skal det cashes inn. På best mulig nivå. Det er det jeg tror situasjonen har tvunget frem.
Vi får vel se.
Da selger de platformen og alt de eier til BP for kr 20pr aksje og jeg kommer meg av toget/raketten i null.
Nei, det tror jeg ingenting på. Du kommer til å være i langt bedre humør. Bare verdien av det fremførbare underskuddet tilsvarer vel halvparten av den kursen. Denne teknologiplattformen (i sin fulle bredde og ikke bare Betalutin) kommer ikke til å gå for et så lavt beløp. Det er bare det at når kursen er presset ned som i dag og vi på utsiden mangler mer informasjon, så er det lett å tenke at det blir slik.
Mulig verdiene er høyere, men det hjelper MEG lite om det blir 2-3-4 ganger så mange aksjer på veien dit.
Heldigvis for de stakkars aksjonærene er det ingen fare for emisjon ut av det blå lenger.
Kursen har sunket såpass lavt at en 20% emisjon gir nada, slik at det vil bli behov for å kalle inn til ekstraordinær generalforsamling om de skal kjøre 1 kr emisjon for å hente penger til litt mer enn et par kvartalers drift.
Det er faktisk fare for at virkelig store verdier og potensiell oppside er i ferd med å bli utradert her.
Nettopp. Emisjoner på dette nivået er bare tull og aksjonærfiendtlig. Gjennomgangen av Paradigme skal med 99 % sannynlighet brukes i forbindelse med salg/partneravtale.
Kanskje vi da endelig kan få en dag med 100-vis av innlegg pga noe positivt, ikke nok en krise
Jeg har et spørsmål:
Kan styret kjøpe aksjer etter denne meldingen?
Dersom styret har fortsatt troen på dette så bør de vel hamstre aksjer med begge armer?
Dersom det IKKE kommer innsidekjøp disse dagene så er vel det et stort krisetegn?
En fortrinnsrettet emisjon er på sin plass her, så slipper vi hjørnesteinsinvestorer som Spetalen med kumpaner.
Det er å ta vare på aksjonærenes verdier når marketcap ligger lavere enn skatteverdien av det fremførbare underskudd.
Tolkes alle meldinger fra Nano som ikke omhandler mange innrullert negativt? Jeg synes det nesten virker sånn. Det bør vel heller sees på som positivt at styret faktisk gjør noe mer enn å vedta en ny emi. Denne nyheten lukter vel mer i retning av at de er i samtaler med noen om en alternativ finansieringsløsning i stedet for en ny emi. Viser dataavlesningen det selskapet tror, kan det jo være at det er noen partnere som ser det gunstig å posisjonere seg. Selskapet vil ikke gå på noe billigsalg. Da er det mer sannsynlig at et eller annet venture selskap ser på mulighetene som ligger i å få studiet ferdigstilt. Jeg tror dette trekket er utelukkende positivt hvis vi løfter blikket litt høyere enn å se på kortsiktige svingninger i kursen.
-
5 % av aksjene omsatt, på stadig lavere kurser
-
Ingen tegn til bounce
-
Et par optimister av betydning (antakelig tungt lastet)
-
Overvekt av pessimister (?)
-
Utfallsrommet blir stadig større —> Ekstremt utvannende emisjon vs. partneravtale
Blodet renner i gatene, ATL kurs… tid for å handle, eller vente på tredageren eller en enda heftigere washout?
Nope. Jeg deltok i sluttauksjonen idag. Det ble overskudd av kjøpere så washout (i hvertfall i form av tvangssalg) er unnagjort slik jeg ser det.
At flere mister nervene og selger selv om de ikke må er vel også mindre sannsynlig. På dette lave nivået går det nok bare opp. Det er jo ingenting nytt og negativt ved produktet og konkurransebildet.
Edit: legg også merke til at kursen lå flat hele dagen. Ingen tegn til gyriske svigninger og stadig lavere nivåer. Det var stabilt ned. Ganske enkelt.
Det er i hvert fall der jeg har fokuset. Ny dag i morgen. La oss se!